Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
aadkoolbergen
Level 1

Spam van dezelfde afzenders

Krijg steeds spam van dezelfde afzenders ondanks dat ik ze geblokkeerd heb.
0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Level 20
Waarschijnlijk lijkt het dat de afzenders hetzelfde zijn. Een spammer maskeert (spooft) het echte adres.

Het heeft geen zin afzenders te blokkeren. Er worden toch steeds andere gebruikt.
Als je spam krijgt, kun je die het best naar de spam map slepen of verplaatsen.
Daar leert de spamfilter van en zal er, op den duur, als het goed is steeds minder spam binnenkomen.

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/spam-en-phishing-wat-moet-ik-ermee-26606

Bekijk in context

4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
Steefb
Level 20
Waarschijnlijk lijkt het dat de afzenders hetzelfde zijn. Een spammer maskeert (spooft) het echte adres.

Het heeft geen zin afzenders te blokkeren. Er worden toch steeds andere gebruikt.
Daar leert de spamfilter van en zal er, op den duur, als het goed is steeds minder spam binnenkomen.

Erik-Rik
Level 11
Steefb wrote:

Nou ik krijg wel degelijk van dezelfde afzender spam berichten telkens andere en al geruime tijd. Deze blokkeer ik telkens maar krijg dan te lezen dat deze al geblokkeerd is. Heb al gebeld maar Ziggo kan schijnbaar niets doen......... hum ja. Nooit problemen gehad en opeens ja hoor in 2 a 3 dagen tussen de 20 en 50 spamberichten verschrikkelijk gewoon.
0 Kudos
DennyW
Level 17
Om het spamfilters van Ziggo bij te laten werken, zoals het verslepen / aanmerken als spam van de ongewenste mailtjes, dien je steeds in te loggen op de mail-web-pagina bij Ziggo zelf.

(N.B.: Handelingen die je verricht in een op de PC geïnstalleerde email-client "gaan buiten Ziggo om.")

Bij het laten tonen van de afbeeldingen, wordt dit door de afzender "gezien"; er wordt een mechanisme gebruikt waarmee de afbeeldingen "na-geladen" worden. Hierdoor ziet de afzender dat het e-mailadres een bestaand adres is en zal dit adres vaker gebruikt / misbruikt worden.
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Om het spamfilters van Ziggo bij te laten werken, zoals het verslepen / aanmerken als spam van de ongewenste mailtjes, dien je steeds in te loggen op de mail-web-pagina bij Ziggo zelf.

Met een IMAP Account voor het Ziggo Email address binnen een Mail Client, zou verslepen van Inbox naar Spam Folder of andersom ook kunnen worden gebruikt voor de leerfunctie van het Ziggo SPAM Filter.
Maar dat aanleren werkt niet zo goed. Het maakt niet uit of je dit leren via Web Mail doet of via een IMAP Account.
0 Kudos