ik word helemaal gek van spammail waarbij het mailadres eindigt op @chocolate.com. Dit mailadres veranderd continu. Is het mogelijk om alle mail eindigend op @chocolate.com te blokkeren?
Opgelost! Ga naar oplossing.
ademajp wrote:
Heb hetzelfde. Heb deze filterregel ingesteld en die werkt:
En vanmorgen 64 mailtjes in de spambox.
Ga nu de actie “afbreken” uitproberen.
Bovenstaande instructies van @ademajp zijn goed gevonden, mijn complimenten! Maar eigenlijk willen we vanuit Ziggo dit soort mailtjes natuurlijk al automatisch afvangen met onze spamfilter. Inmiddels heeft onze spamfilter dit nieuwe trucje ook geleerd en zou de handmatige filter dus niet meer nodig moeten zijn.
Het blijft een kat en muis spelletje tussen spammers en spamfilters, de spammers verzinnen steeds iets nieuws om de spamfilter te omzeilen en dan duurt het even voordat de spamfilter daarop aangepast is. Sorry voor de ongemakken en mochten jullie meer van dit soort adressen herkennen die gemist worden door onze spamfilter, meld deze direct bij onze afdeling abuse! Instructies vind je op www.ziggo.nl/spam.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zoals je kan zien heb ik er ook last van. En ook mijn vraag is dan hoe blokkeer ik @cholate.com?? Word er nu een beetje gestoord van.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/ziggo-mail/berichtregels-instellen#/verder/
Hier kan je de mailfilter inschakelen en hoe dit moet dank zij PC hulp forum.
Chang-noi1972 wrote:
ik word helemaal gek van spammail waarbij het mailadres eindigt op @chocolate.com. Dit mailadres veranderd continu. Is het mogelijk om alle mail eindigend op @chocolate.com te blokkeren?
Hier idem. Ik heb inmiddels het filter ingesteld zoals hierboven beschreven. Hopen dat ze nu de afzender niet iedere keer gaan wijzigen.
Hier hetzelfde, 10 tallen berichten per dag. Nu regels ingesteld, maar krijg ze nog steeds
Het kan zomaar gebeuren dat spamfilters steeds de afzender veranderen, er kan daar ingesteld worden wat men wil.
Blokkeren via een regel, dan kun je aan de gang blijven tot het maximum bereikt is van de regels.
De beste weg tegen spam is de spam mail slepen of verplaatsen via IMAP of in de webmail naar de spam map, daar leert de spamfilter van en als er veel vanuit dezelfde afzender in de spam map komt, gaat er een “lamp” of “bel” aan en wordt er sneller gekeken wat er aan de hand is.
Maar ik heb toch uitgelegd hoe je die regelmaakt. En zelfs een link er naar toe zodat je kunt zien waar je zijn moet.
De zin hierboven is helemaal verkeerd sorry.
Maar hoe doe je dat naar een spamfilter slepen of een IMAP ik heb totaal geen verstand van zulke dingen.
Alle hier boven genoemde optie's werken niet. De mailstroom blijft maar doorgaan. Gisteravond contact gehad met UPC, maar die geeft aan: sorry kunnen we niks aan doen
Hier ook sinds enkele dagen...20 tot 30 mailtjes per dag die ik met geen mogelijkheid geblokkeerd krijg.
Wel in Outlook omdat daar het gehele domein geblokt kan worden (@chocolate.com), maar blijf ze op Android dus tot vervelens toe ontvangen.
Is er iets wat ik over het hoofd zie dat ik dat domein niet geblokt krijg of is er wat anders aan de hand..
Regels zoals hierboven werken in dit geval niet.
Liesbeth,
Als je via de webmail inlogt kan je berichten uit de inbox naar spam verplaatsten.
Hier zou het filter van moeten 'leren '.
Helpt hier tot nu toe ook niet.
Hier zou Ziggo toch eigenlijk iets aan moeten doen gezien het aantal klachten over deze afzender.
Wordt er hier ook gek van. Tientallen berichten per dag. Ziggo, doe er iets aan!!
Liesbeth54 wrote:
Hier zou Ziggo toch eigenlijk iets aan moeten doen gezien het aantal klachten over deze afzender.
De afzender die je ziet is niet de afzender van de mail, maar een spamserver die daar van alles in kan vullen wat hij wil, ook jou email-adres.
85% van alle mail die over het internet gaat is spam, dus een groot deel wordt er al uitgefilterd, er komen steeds nieuwere spamtechnieken, dus soms loop je even achter de feiten aan.
Ziggo merkt deze spam het snelst op als je die naar de spam map sleept, bij veel mail in de spam map gaat er een alarm af.
@Liesbeth54 In de webmail, Ziggo mail via een browser, sleep of verplaats de mail naar de spam map.
Houd met de linkertoets de mail vast en sleep hem naar de spam map of selecteer de mail en verplaats de mail naar de spam map.
Dank je wel heb er nu even geen last van maar zal doen wat hier staat in het vervolg. Ben dus wat dit betreft een leek en zal daarom best wel domme vragen stellen evenzo een antwoord.
@Liesbeth54 schreef: “en zal daarom best wel domme vragen stellen”
Domme vragen bestaan niet, niemand weet alles over alles.
Er zijn altijd onderwerpen waar je nog nooit aan toe gekomen bent en dan moet je simpelweg bij het begin beginnen.
Mensen die iets niet weten en geen vragen stellen, dat mag onder dom gedrag benoemd worden, want die blijven hangen en komen geen stap verder.
Dank je wel
Volgens mij is het zo dat wanneer je via de website van Ziggo mail inlogt je de desbetreffende afzender domeinnaam op een zwarte lijst kan plaatsen.
Het zal beter zijn als het mogelijk zal zijn dat de IP adressen van de servers waarvan vaststaat dat ze faciliteren in het versturen van Spam en Phissing mail door de providers worden geblokkeerd.
Deze techniek is er ( wordt ook gebruikt door chatsites) maar het schijnt , volgens de klantenservice van Ziggo, juridisch niet mogelijk te zijn
Kippevoer wrote:
Volgens mij is het zo dat wanneer je via de website van Ziggo mail inlogt je de desbetreffende afzender domeinnaam op een zwarte lijst kan plaatsen.
Het zal beter zijn als het mogelijk zal zijn dat de IP adressen van de servers waarvan vaststaat dat ze faciliteren in het versturen van Spam en Phissing mail door de providers worden geblokkeerd.
Deze techniek is er ( wordt ook gebruikt door chatsites) maar het schijnt , volgens de klantenservice van Ziggo, juridisch niet mogelijk te zijn
@Kippevoer Je kunt een domein blokkeren in Ziggo mail, maar een spamserver zal steeds nieuwe zelf invullen, een spamserver kan invullen wat hij wil, op een gegeven moment zijn je blokkeringsegels vol en dan?
Spam servers worden al volop geblokkeerd door providers, 85% van alle mail op het internet is al spam.
Zelfs Ziggo klanten worden geblokt door Ziggo zelf als hun apparatuur spam verstuurd, dus het is juridisch wel mogelijk en gebeurd ook.
Zie ook de voorwaarden van Ziggo: https://www.ziggo.nl/pdf/voorwaarden/Algemene%20voorwaarden%20Ziggo%20per%201%20december%202019.pdf
Artikel 17 1 al dan niet in grote hoeveelheden, verzenden van ongewenste berichten per e-mail
Artikel 17 2 Naast het bepaalde in het eerste lid, heeft Ziggo bij (een ernstig vermoeden van) overtreding van het bepaalde van het eerste lid van dit artikel -al dan Algemene niet op grond van de wet, na een sommatie, of op last van een bevoegde autoriteit- het recht:
- de Klant onmiddellijk de toegang tot Ziggo Internet te ontzeggen;
- de door de Klant verspreide informatie of content (deels) van het Netwerk te verwijderen;
- het dataverkeer van de Klant (deels) stop te zetten; en
- andere maatregelen te treffen die hij passend vindt om aan de overtreding een einde te maken. Ziggo is als gevolg van deze maatregelen niet verplicht aan de Klant schade of kosten te vergoeden. Ziggo houdt het recht de door zijn geleden schade op de Klant verhalen.
Ziggo merkt deze spam het snelst op en de spamfilter leert hiervan, als je die naar de spam map sleept via IMAP of in de webmail/Ziggo mail, bij onverwacht veel mail in de spam map gaat er een alarm af en wordt er gekeken wat er aan de hand is en de nodige actie ondernomen.
Ja Bert Ziggo kan dat bij zijn eigen klanten doen.
Echter staan deze Servers vaak in het buitenland en daarom kan Ziggo deze IP adressen niet blokkeren
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.