ik word helemaal gek van spammail waarbij het mailadres eindigt op @chocolate.com. Dit mailadres veranderd continu. Is het mogelijk om alle mail eindigend op @chocolate.com te blokkeren?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het Topic is eigenlijk ook: een lesje in hoe bij Ziggo Webmail Filterregels te gebruiken, bij een plotselinge SPAM explosie.
De officiele aanpak is verplaatsen van berichten in Inbox naar SPAM Folder bij een Email Client met een IMAP Account. Of als SPAM markeren bij Ziggo Webmail. Dat zou na een tijdje moeten werken. Of dat zo is, weet ik niet.
Gebruik mijn Ziggo Email address niet & heb geen last van de werking van het standaard SPAM Filter van mijn Email Provider.
Er is maar 1 manier die gaat werken: stuur elke spammail door naar phishing@ziggo.nl
Als iedereen al die mails door gat sturen, worden ze het bij Ziggo ook eens zat, en gaan ze eindelijk aktie ondernemen.
@WilZ De mail klakkeloos doorsturen naar phishing heeft geen enkele zin, omdat dan de gegevens niet meegestuurd worden die nodig zijn om de oorsprong en achterliggende inhoud te zien.
De oorspronkelijke headers doorsturen naar abuse of de mail ingevoegd meesturen heeft wel zin en dat vraagt Ziggo ook al eerder hierboven:
mochten jullie meer van dit soort adressen herkennen die gemist worden door onze spamfilter, meld deze direct bij onze afdeling abuse! Instructies vind je op www.ziggo.nl/spam.
Een paar dagen getest en wat Mark schreef klopt. Geen van de twee genoemde spammers meer gezien. Erg rustig in de spambox.
Kan een slotje op wat mij betreft.
Het is ruim een jaar rustig geweest met rotzooi, maar de afgelopen weken is het weer prijs met verschillende afzenders... Bij jullie ook?
@newstim.it
@spartoo.com
@DvanR, erg jammer dat je ineens weer heel veel spam mails toegestuurd krijgt. Heb je deze ook allemaal gemarkeerd als spam en in de spambox gezet? Krijg je ze dan nog steeds binnen?
Hoi,
Bedankt voor de reactie!
In Windows mail heb ik ze allemaal verplaatst naar ongewenst en vervolgens bij ziggo mail allemaal geblokkeerd en verwijderd. Nu komen ze wel direct terecht in mijn spam of ongewenst ipv postvak in, maar ze blijven dus nog komen ondanks blokkade. Dagelijks tussen de 10 en 15 stuks. Als ik nogmaals voor de zekerheid wil blokkeren krijg ik de melding dat ze dus inderdaad al in mijn lijst staan. En om nu voor ieder adres apart die andere handeling te moeten doen, net zoals bij dat chocolate adres toen, zou toch niet nodig moeten zijn na de blokkeer handeling. Als ik de keuze maak / de opdracht geef om dat adres te blokkeren wil ik dat er niets meer van binnen komt, in welke map dan ook, net zoals dat bij mijn hotmail adres wel lukt. Waarom geeft ziggo wel de keuze om te blokkeren (dat is in mijn ogen toch echt stoppen/afwijzen), maar laten ze die mails toch doorkomen hetzij naar een andere map?
Aha goed dat je dat al hebt gedaan. Wij kunnen het mail adres niet blokkeren. Je kunt filterregels instellen, dat is de beste manier. Daarnaast ook blijven markeren als spam, zodat de spamfilter hier van leert. Sorry dat ik geen direct antwoord of oplossing voor je heb, helaas gaat het niet zo..
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.