1
Vraag
2
Reacties
Chang-noi1972

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Spam van @chocolate.com adressen, wat kan ik hier tegen doen?

ik word helemaal gek van spammail waarbij het mailadres eindigt op @chocolate.com. Dit mailadres veranderd continu. Is het mogelijk om alle mail eindigend op @chocolate.com te blokkeren?

67 Reacties 67
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Kippevoer Zeker te weten van wel.

Als je verschillende fora nationaal en internationaal leest dan zie je ook voorbijkomen dat zelfs vanuit een bepaalde provider geen mail verzonden meer kan worden, omdat de server op een black list is komen te staan, die internationaal gebruikt wordt door providers om spam runs te blokken en of dit nu gewoon verzendende servers zijn van een provider of een spamserver is, maakt in het geheel niet uit, als de veiligheid in het geding is, gaat de boel simpelweg op slot.

Het komt zelfs voor dat een IP adres van een server geheel internationaal op slot gaat, dit gebeurt ook met servers die webwinkels bevatten in het Nederlands en met nep “merken” en geheel en al in het verre oosten staan en geen producten verzenden.

Rav

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ok, het lukt mij dus met geen mogelijkheid het domein @chocolate.com te blokkeren.

Nogmaals in outlook lukt dit prima dus op de pc`s zitten ze lekker in de spam map, maar op de telefoon en tablet blijven ze maar komen, die mail clients ondersteunen domein blokkeren ook niet.

Waarom is die mogelijkheid er niet in de ziggo mail, of is die er wel op een of andere manier?

De regels helpen niets.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Rav schreef: “Waarom is die mogelijkheid er niet in de ziggo mail, of is die er wel op een of andere manier?”

Die is er wel degelijk, klik op het screenshot voor de vergroting:

 

Rav

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Be rt wrote:

 

Die is er wel degelijk, klik op het screenshot voor de vergroting:

 

Ja dat heb ik natuurlijk ook allang gevonden...je kan hier de afzender blokkeren maar niet het domein (@chocolate.com).

Aangezien ze elke keer een ander voorvoegsel gebruiken heeft dit dus geen zin.

De regels werken ook niet, vandaag weer iets van 25 mailtjes…

Eigenlijk stond dezelfde vraag ook al in de post van ts…..

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Wat doet  *@chocolate.com ??? @Rav 

Rav

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Waarschijnlijk maken ze chocola...boeit me verder niet.

Wat me wel boeit is dat al die spam eindigt op @chocolate.com en dat je dat gewoon kan blokkeren in outlook maar niet via ziggo mail.

Ook niet op de door jou screenshot manier.

Dus nog maar een keer...waarom kan ik wel bijvoorbeeld pietje@chocolate.com blokkeren of jaapie@chocolate.com...maar niet het DOMEIN @chocolate.com.

Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes

Ik heb de volgende regel ingesteld maar het blijft ook hier binnenstromen:

 

Ik heb geen ervaring met regels instellen dus mocht ik iets over het hoofd hebben gezien/verkeerd hebben ingevuld dan hoor ik het graag.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

De regel lijkt me goed. Alle mail afkomstig van at chocolate.com moet naar de SPAM map.

Een gokje.
Laat die @  ‘s weg. Dat komt op hetzelfde neer. Misschien kan het Filter systeem niet tegen die @. Dat zou dan een Bug zijn.

Eerder in dit Topic werd er een regel met ‘Bevat’ getoond, waarin ook @ werd gebruikt. Dat zou ook moeten werken, maar dat was niet het geval, heb ik begrepen. Zonder @ misschien wel.

Rav

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Be rt wrote:

Wat doet  *@chocolate.com ??? @Rav 

Haha...ik zie nu het * bert 🙂

Zal op die manier een regel maken ja.

Word vervolgd...

Liesbeth54

Level 7
  • 143Posts
  • 5Oplossingen
  • 42Likes

Ik heb die regel ook en ook hier laten zien alleen heb ik het niet naar de spam map maar op afbreken gezet.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Liesbeth54 En dat werkt? Had dat nog niet scherp. Had uit reakties van anderen na de jouwe begrepen dat dit niet zo was, maar die kunnen je m.i op zich prima suggestie niet hebben opgevolgd, wat dan natuurlijk heel vreemd is.

Mocht jouw regel ook niet werken, probeer dan eens zonder @ voor chocolate.com.
Wat Afbreken precies doet, weet ik niet, maar iets anders proberen om de boel uit Inbox te houden is nog een optie. Het kan zijn dat de Filter regels niet naar verwachting werken. Dat is vervelend, maar sluit niet uit dat er toch nog een truuk mogelijk is.

DvanR

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Is er al een goede oplossing gevonden, buiten om ze apart te blokkeren en die regel aan te maken?

Ook ik had vanmorgen weer 27 mail van @chocolate.com………..

Rav

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

*@chocolate.com  werkt ook niet helaas.

ademajp

Level 4
  • 24Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Heb hetzelfde. Heb deze filterregel ingesteld en die werkt:

En vanmorgen 64 mailtjes in de spambox.

Ga nu de actie “afbreken” uitproberen.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Bedankt voor deze info. Geen @ gebruiken, dus. We gaan de goede kant op.

Liesbeth54

Level 7
  • 143Posts
  • 5Oplossingen
  • 42Likes
hanh wrote:

@Liesbeth54 En dat werkt? Had dat nog niet scherp. Had uit reakties van anderen na de jouwe begrepen dat dit niet zo was, maar die kunnen je m.i op zich prima suggestie niet hebben opgevolgd, wat dan natuurlijk heel vreemd is.

Mocht jouw regel ook niet werken, probeer dan eens zonder @ voor chocolate.com.
Wat Afbreken precies doet, weet ik niet, maar iets anders proberen om de boel uit Inbox te houden is nog een optie. Het kan zijn dat de Filter regels niet naar verwachting werken. Dat is vervelend, maar sluit niet uit dat er toch nog een truuk mogelijk is.

Hier werkt het wel @hanh  ik heb tot op heden geen mail meet gehad van @cholate 

mfloris

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als je Mozilla Thunderbird als mailprogramma gebruikt kun je een filter maken op basis van bericht. Alleen chocolate.com als afzender blokkeren  maar ook bv. ‘afzender bevat chocolate’  dan vang je nog meer. En maak een aparte spam prullenbak aan, waar de zak en die in het filter geblokkeerd zijn automatisch heen gaan. Dan eens in de  week die prullenbak bekijken (soms zit er iets in wat je wel wilde, maar wij hebben dan ook een heleboel woorden uit “onderwerp”  in filter staan. En prullenbak legen.

DvanR

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Laatste uur niets ontvangen van @chocolate.com, dus misschien heeft die regel dan toch iets of wat geholpen. 

….maar, nu komen er via een ander mailadres toch weer soortgelijke mailtjes binnen.

Deze :  vz7eg3qucmsu.co.uk

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Het lijkt toch wel te werken, als je @chocolate.com gebruikt in een regel. Kennelijk duurt het even totdat een ingestelde Filterregel begint te werken.

Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes

Ik heb sinds vannacht ook geen mails meer ontvangen van Chocolate, maar ik had wel een extra regel aangemaakt dus geen idee welke nu de juiste is. Maar krijg nu wel ook dezelfde spam die @DvanR krijgt… Die sleep ik maar netjes naar de Spam-map in de hoop dat ook deze snel verdwijnen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic