@Frederico007 Heb je de mail doorgestuurd met Doorsturen?
Zo ja, dan kan er geblokt worden, ook al geeft de Fraudehelpdesk aan:
"Analyseren kunnen wij alleen goed doen als u de mail als bijlage meestuurt. Lees hieronder hoe u dat doet. Lukt dit niet, stuurt u de mail dan alstublieft toch gewoon door."
Want er staan dan linken naar frauduleuze websites direct in de oppervlakte van de mail.
Heb je de spam emails doorgestuurd als Doorsturen als bijlage, dan is het weer een ander verhaal en dat zou mogelijk moeten zijn of anders moet Ziggo maar eens met de Fraudehelpdesk om de tafel, hoe dit op te lossen, zodat het voor beide partijen te verwerken valt.
Valse e-mail melden - Fraudehelpdesk
U kunt zo’n mail op de volgende manieren naar ons doorsturen:
Vanaf een pc of laptop:
Wij kunnen de verdachte mail alleen goed analyseren als u de oorspronkelijke mail als bijlage aan ons doorstuurt. U kunt een misleidende mail doorsturen met behoud van alle technische eigenschappen op de volgende manieren (klik voor de uitleg):
1. U maakt gebruik van Microsoft Outlook (MS-office)
2. U maakt gebruik van Windows Live Mail (Windows Essentials)
3. U maakt gebruik van Apple-mail
4. U maakt gebruik van Gmail
5. U maakt gebruik van Mozilla Thunderbird
6. U maakt gebruik van een ander programma/andere provider