1
Vraag
2
Reacties
Frederico007

Level 9
  • 438Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Spam melding gefrustreerd door Ziggo

Onlangs werd tot mijn ontzetting onze email account geblokkeerd. Dit was toevallig nadat ik een aantal spam emails had doorgestuurd naar valse-email@fraudehelpdesk.nl. Hiertoe contact opgenomen met de Ziggo helpdesk en deze medewerker vertelde mij dat inderdaad, elke doorzending wordt ook gezien als spam (omdat de oorspronkelijke spam immers  wordt doorgestuurd; dat dit nu net de fraudehelpdesk is, ziet de automatische spamdetector van Ziggo niet).  Inmiddels werkt als weer (opnieuw ww ingesteld), maar nog wel even een automatisch gegenereerde  (?) waarschuwingsbrief ontvangen per post, dat als het nog een keer gebeurt, wij wellicht worden afgesloten van internet ! De wereld op zijn kop. Uiteraard ga ik nu niets meer doorsturen. Heel frustrerend dus dat als je denkt mee te helpen met bestrijding van spam, je zelf dus gestraft wordt met email blokkades en evt uitsluiting van internet. Maar zo werkt dat dus, in ieder geval bij Ziggo..

Hier zou dus wat op bedacht moeten worden, zou ik zeggen... 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Frederico007 Heb je de mail doorgestuurd met Doorsturen?

Zo ja, dan kan er geblokt worden, ook al geeft de Fraudehelpdesk aan:

"Analyseren kunnen wij alleen goed doen als u de mail als bijlage meestuurt. Lees hieronder hoe u dat doet. Lukt dit niet, stuurt u de mail dan alstublieft toch gewoon door."

Want er staan dan linken naar frauduleuze websites direct in de oppervlakte van de mail.

 

Heb je de spam emails doorgestuurd als Doorsturen als bijlage, dan is het weer een ander verhaal en dat zou mogelijk moeten zijn of anders moet Ziggo maar eens met de Fraudehelpdesk om de tafel, hoe dit op te lossen, zodat het voor beide partijen te verwerken valt.

 

Valse e-mail melden - Fraudehelpdesk

 

U kunt zo’n mail op de volgende manieren naar ons doorsturen:

Vanaf een pc of laptop:

Wij kunnen de verdachte mail alleen goed analyseren als u de oorspronkelijke mail als bijlage aan ons doorstuurt. U kunt een misleidende mail doorsturen met behoud van alle technische eigenschappen op de volgende manieren (klik voor de uitleg):

1. U maakt gebruik van Microsoft Outlook (MS-office)
2. U maakt gebruik van Windows Live Mail (Windows Essentials)
3. U maakt gebruik van Apple-mail
4. U maakt gebruik van Gmail
5. U maakt gebruik van Mozilla Thunderbird 
6. U maakt gebruik van een ander programma/andere provider

Bekijk in context

7 Reacties 7
Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

Je kan meldingen van spam rechtstreeks doorsturen naar abuse@ziggo.nl

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Ik denk dat er een misverstand gaande is, Ziggo zal je niet zomaar uitsluiten van het internet. Je hebt mee geholpen aan de spam toe te sturen, soms zien ze doorsturen dus al spam, beste is dat je een Kopie/bijlage (een printscreen) mee stuurt naar het e-mail adres om dit te voorkomen, daarin had de fraude helpdesk duidelijker in moeten zijn. Bij Ziggo kan je spam ook melden door deze link even te lezen Spam melden 

 

Beste is gewoon je spam verplaats naar je spam map/ongewenst.

 

Denk dat een Ziggo medewerker je morgen wel even kan uitleggen hoe het in zijn werk is gegaan en alles duidelijk kan maken.

 

Spam en phishing en in dit topic wordt uitgelegd Spam en phishing - wat moet ik ermee? wat je kan doen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Frederico007 Heb je de mail doorgestuurd met Doorsturen?

Zo ja, dan kan er geblokt worden, ook al geeft de Fraudehelpdesk aan:

"Analyseren kunnen wij alleen goed doen als u de mail als bijlage meestuurt. Lees hieronder hoe u dat doet. Lukt dit niet, stuurt u de mail dan alstublieft toch gewoon door."

Want er staan dan linken naar frauduleuze websites direct in de oppervlakte van de mail.

 

Heb je de spam emails doorgestuurd als Doorsturen als bijlage, dan is het weer een ander verhaal en dat zou mogelijk moeten zijn of anders moet Ziggo maar eens met de Fraudehelpdesk om de tafel, hoe dit op te lossen, zodat het voor beide partijen te verwerken valt.

 

Valse e-mail melden - Fraudehelpdesk

 

U kunt zo’n mail op de volgende manieren naar ons doorsturen:

Vanaf een pc of laptop:

Wij kunnen de verdachte mail alleen goed analyseren als u de oorspronkelijke mail als bijlage aan ons doorstuurt. U kunt een misleidende mail doorsturen met behoud van alle technische eigenschappen op de volgende manieren (klik voor de uitleg):

1. U maakt gebruik van Microsoft Outlook (MS-office)
2. U maakt gebruik van Windows Live Mail (Windows Essentials)
3. U maakt gebruik van Apple-mail
4. U maakt gebruik van Gmail
5. U maakt gebruik van Mozilla Thunderbird 
6. U maakt gebruik van een ander programma/andere provider

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Tjeerd85  schreef:

Je kan meldingen van spam rechtstreeks doorsturen naar abuse@ziggo.nl


@Tjeerd85 Spam wil Ziggo doorgestuurd krijgen als het van een Ziggo abonnee komt.

 

Spam | Klantenservice | Ziggo

"Ontvang je spam? Als de spammer internetabonnee van Ziggo is, kunnen we actie ondernemen."

 

 

Alle andere spam kan via IMAP of in de webmail in de spam map gesleept of verplaatst worden, daar leert het automatisch systeem van en als er ineens veel verplaatst, dan wordt er ook handmatig gekeken.

Frederico007
Topicstarter
Level 9
  • 438Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

Inderdaad deed ik altijd gewoon met doorsturen, niet als bijlage, omdat dat te bewerkelijk is, dat kost mij teveel tijd.  Het was ook nooit een probleem als het er éen was, maar zodra je er bv 4 tegelijk doorstuurt  naar de fraudehelpdesk (laatst kreeg ik dus 4 spam emails: U heeft een auto gewonnen.. en die heb ik dus alle 4 doorgezonden) dan blokt Ziggo dus mijn account. Dit is mij nu voor de 2e maal in korte tijd overkomen. In ieder geval stop ik  zoals gezegd, ermee. Ziggo moet zelf maar kijken of ze dit niet technisch kunnen ondervangen. 

Bedankt voor de reacties!.

Frederico007
Topicstarter
Level 9
  • 438Posts
  • 6Oplossingen
  • 24Likes

PS: email gehad of ik antwoord had op mijn vraag. Bert had wel de beste reactie. Toch wel enigszins teleurstellend dat hier niemand van Ziggo reageerde. Blijft een feit dat een emailblokkade in deze situatie in mijn optiek althans, niet klantvriendelijk noch proportioneel was, op zn zachts gezegd.. Gisteren weer een bericht gelezen vd Fraudehelpdesk dat talloze mensen opgelicht zijn door dreigende telefoontjes. Niet echt handig dan om de email van klanten die willen meehelpen fraude te bestrijden (onbedoeld) te gaan blokkeren.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Frederico007, sorry dat hier nog niet gereageerd was! Wat Bert gezegd heeft klopt inderdaad. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat jij er wel klaar mee bent om voorbeelden door te sturen. Op deze manier zal een blokkade blijven komen en de manier die we vragen (voorbeeld als bijlage toevoegen), is je te bewerkelijk, waar ik me in kan vinden.  Anderzijds snap ik ook weer heel goed wat er gebeurt aan de kant van abuse. 

Hoe dan ook, ik ga dit verhaal doorzetten als feedback. Wellicht kan hier ooit iets in veranderd worden. Dergelijke feedback is in elk geval altijd welkom. Bedankt! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic