1
Vraag
2
Reacties
Ratzz

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Spam in ziggo webmail dat geen spam is.

Ik was aan het googlen op admin@travelempire.co.uk omdat hier maar spam van blijft komen en stuitte op dit forum. Helaas kon ik niet meer op het topic reageren omdat het al was afgesloten ondanks dat het probleem nog steeds bestaat en er nagenoeg dagelijks nog vanalles binnenkomt van dit email adres.

Echter ik las een reactie van de community moderator over de spamfilter van ziggo webmail en ben daar meteen gaan kijken omdat ik een lokale email cliënt gebruik (The Bat!) en dus nooit gebruik maak van de webmail.

Tot mijn schrik zag ik dat in de spamfolder daar alleen al van augustus 6 emails zaten die ik niet had ontvangen omdat ze in de spambox zaten van de webmail!!!!! Na het aangeven dat dit geen spam is kreeg ik ze meteen lokaal binnen bij mijn email cliënt.

Ik zit al 20 jaar bij ziggo (voorheen @Home) en wil dus niet weten hoeveel email ik gemist heb in die tijd. Het is geregeld dat ik ergens reageer per email omdat ik informatie mis .

Hoe is dit in godsnaam mogelijk? Een echt probleem van @travelempire.co.uk wordt aangepakt maar andere willekeurige legitieme email zit zomaar in een spamfilter.

Het email adres is overigens nog het enige wat mij bij ziggo houdt want prijstechnisch is er ondertussen wel wat beters te krijgen maar dat terzijde.

10 Reacties 10
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78796Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23541Likes

Voor iedere goede mail worden er gemiddeld 6 spam mails naar je emailadres gestuurd.

Die 6 mails worden door Ziggo door een spamfilter eruit gefilterd, maar de spamtechnieken worden steeds geavanceerder en als provider loop je altijd een stukje achter de criminelen aan, die complete spamservers hebben staan in Rimboekije en Verweggistan en iedere afzender in kunnen vullen die ze maar willen, ook je eigen emailadres en de headers kunnen aanpassen.

En soms staat de spamfilter net iets te strak of iets te los.

De snelste weg om Ziggo te laten weten wat goede en spam mail is, is de spam naar de spam map verplaatsen of slepen en de goede mail naar Postvak in verplaatsen of slepen.

Ratzz
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja dat begrijp ik, dat heb ik direct gedaan maar ik ben dus verplicht om naast mijn email cliënt ook nog wekelijks of vaker bij mijn webmail van ziggo in te loggen om dat te ondervangen. Dat zie ik niet echt als een oplossing.

Sjaqie

Level 10
  • 419Posts
  • 14Oplossingen
  • 126Likes

@Ratzz 

Welkom bij de "Club" die dit al talloze malen hebben gemeld aan Ziggo, Deze reageert niet behalve met zoals @Bert al schreef met verplaatsen.

Een daadwerkelijke oplossing zal je niet op korte termijn krijgen va @Ziggo, dus je bent "veroordeeld" tot iedere dag je webmail controleren wat er Spam is en niet Spam.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78796Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23541Likes

@Ratzz  schreef:

Ja dat begrijp ik, dat heb ik direct gedaan maar ik ben dus verplicht om naast mijn email cliënt ook nog wekelijks of vaker bij mijn webmail van ziggo in te loggen om dat te ondervangen. Dat zie ik niet echt als een oplossing.

Die oplossing zal er bij geen 1 provider komen, omdat dit kat en muis spel is en spammers steeds slimmer worden, net zoals met huizen is er vrijwel altijd wel een manier om er in te komen.

Ik heb 6 mailadressen bij Ziggo en gebruik Outlook met POP om de mail binnen te halen en makkelijk te kunnen backuppen en laat van alle mail een kopie op de server achter voor 100 dagen om de mail ook met IMAP te kunnen bekijken.

Ik gebruik Windows Outlook (new) als 2e mailprogramma en heb daar de 6 emailadressen met IMAP en de 6 Postvakken in en de spam mappen als Favorieten links in het menu en kan per direct Postvak in zien en de spam map eronder en met een 2 klikken heb ik van een mailadres het Postvak in en de spam map gezien en kan ik de mails van de ene naar de andere slepen.

Ratzz
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het gaat mij niet alleen erom dat er spam is. Het gaat mij er tevens om dat Ziggo mij niet informeert dat mijn email ergens kan blijven hangen op hun webmail omdat hun filters false positive geven. Ze geven gewoon ondersteuning voor email clients dus dan had de uitleg er wel bij mogen zijn, kijk ook op je webmail want hier kan email blijven hangen. Wie weet hoeveel correcte email ik ondertussen al niet ontvangen.

Ik gebruik The Bat! met Antispamsniper for the Bat! als anti-spam. Dat werkt nagenoeg feilloos, het is tevens de gratis versie dus ik mis tal van extra beveiliging en filters. Wat Ziggo doorlaat wordt bij mij gewoon ondervangen door Antispamsniper, daar kan Ziggo dus wat van leren.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78796Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23541Likes

Ik vermoed dat geen 1 provider dit meer meld aan klanten, omdat al vele jaren, op vrijwel alle websites, waar je een email van kunt krijgen of moet krijgen, staat: 

Komt onze mail niet aan, kijk dan in de spam map.

Ziet u binnen een paar minuten geen mail, kijk dan in de spam map.

Ratzz
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

De verzender die waarschuwt en de provider van de dienst zijn niet een en de zelfde partij, de partij die mij de dienst verschaft mag wel iets meer uitleg geven dat er een hapering in zijn product zit. Ik zal wel te onnozel zijn voor dit, ik zit nu precies 25 jaar bij @Home/@ziggo en ben redelijk technisch onderlegd maar dit gaat er bij mij gewoon niet in.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78796Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23541Likes

@Ratzz Prima, wat je wil, veel succes gewenst.

Beepeeweb

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ook ik ben geconfronteerd met het feit dat mail van een afzender - waarmee ik frekwent correspondeer - ineens als spam wordt beschouwd. Tot voor kort ca. een maand) werd deze nog keurig afgeleverd in Postvak In. De mensen die zich afvragen hoeveel mail ze wel niet gemist hebben, hoop ik hiermee enigszins gerust te kunnen stellen.

Niettemin een vervelende en zeer onwenselijke kwestie.

Nu las ik in een andere reactie dat het verplaatsen van mail uit de map Spam naar Postvak In een aanzet zou zijn om het systeem te "leren" dat berichten van de desbetreffende afzender niet als spam moet worden aangemerkt. Ik heb dat inmiddels gedaan en ik hoop dat het snel effect gaat sorteren.

Beter zou zijn om per gebruiker een lijst te maken van afzenders die NIET moeten worden aangemerkt als verzender van Spam. Dan heb je daarover als gebruiker tenminste zicht op en controle over. Net zoals nu reeds het omgekeerde bestaat: een lijst van te blokkeren afzenders.

Ik hoop dat er een groot aantal adhesiebetuigingen komt op dit voorstel, zodat er aanleiding is om het te gaan implementeren.

En daarnaast zou het fijn zijn als die tip over verplaatsing van berichten van Spam-map naar Postvak In ook in de helptekst wordt getoond. Ik heb daar nu niets over "ontspammen" kunnen vinden. Beter dan dat je er eerst diep naar moet zoeken in community-discussies.

Ik ben benieuwd hoe het verder gaat lopen, maar vooralsnog zijn we gedoemd om onze Spam-map net zo vaak te controleren als ons Postvak In.

Ratzz
Topicstarter
Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Alle verbetering is welkom. Maar ik vraag me ook af wat de kwaliteit is van de spamfilter van Ziggo. Mijn eigen spamfilter (Antispamfilter for the Bat! en dan ook nog eens de gratis versie) heeft afgelopen 20 jaar misschien 2 keer een false positive gegeven en de spam die hij ondervangt is nagenoeg 95%. Die verhoudingen zie ik bij ziggo niet terug.