Spam filter niet OK

Door in mijn email account in te loggen zag ik dat er 14 mails in mijn SPAM filter zaten.

Een aantal van December 2020 die ik niet gemist had maar ook een stuk of 6 uit Januari 2021 die

ik wel gemist had.  Ik wil niet dat emails ten onrechte in het SPAM filter komen want dan zie ik ze

niet op mijn PC mail programma.  Doe er iets aan of zeg me wat ik moet doen.

(De betreffende mails heb ik allemaal al ontspamd maar het gaat me om de toekomst)

gekko
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
1 Geaccepteerde oplossing

Hoi @gekko,

Het spijt me dat ons spamfilter enkele legitieme mails in je spambox heeft gezet, ten onrechte. Dat is absoluut niet handig omdat je ze dan mogelijk mist. Ons filter is zelflerend en wat dat betreft is het goed geweest om de legitieme mails te ‘ontspammen’ of te verslepen naar de juiste map. Verder is mijn advies om de informatie over spam op deze pagina door te nemen en te controleren of je niet per abuis bepaalde berichtregels hebt ingesteld waardoor sommige mails ten onrechte in je spambox terecht komen!

Bekijk in context

Erik S Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 811Reacties
  • 92Oplossingen
  • 119Likes
4 Reacties 4

PS De ietwat bozige toon van mijn vraag is bedoeld voor ziggo. Niet voor forumleden.

gekko
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hoi @gekko,

Het spijt me dat ons spamfilter enkele legitieme mails in je spambox heeft gezet, ten onrechte. Dat is absoluut niet handig omdat je ze dan mogelijk mist. Ons filter is zelflerend en wat dat betreft is het goed geweest om de legitieme mails te ‘ontspammen’ of te verslepen naar de juiste map. Verder is mijn advies om de informatie over spam op deze pagina door te nemen en te controleren of je niet per abuis bepaalde berichtregels hebt ingesteld waardoor sommige mails ten onrechte in je spambox terecht komen!

Bekijk in context

Erik S Z
Community Moderator
Community Moderator
  • 811Reacties
  • 92Oplossingen
  • 119Likes

Bedankt Erik S voor uw reactie. Ik heb helemaal geen berichtregels ingesteld en overigens waren alle 14 mails GEEN SPAM. Uw selectiecriteria zijn dus niet zo best lijkt me. Mogelijk kunt u die wat verbeteren. Een andere verbetering zou kunnen zijn dat ik van u een mailtje krijgt waarin gemeld wordt dat er SPAM gedetecteerd is geweest. Het is dubbelirritant wanneer ik zowel mails mis die ik had moeten zien als mails die ik weliswaar niet gemist heb maar toch wel had willen zien. Doe uw best zou ik zeggen.

gekko
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 17Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

zo irritant, sinds een week ook hier mails van mn werk ook in de webmail spambox - komen net door naar Windows Live Mail omdat daar geen spambox in zit... zo mis ik belangrijke dingen en ik kan echt mn tijd beter benutten dan webmail spambox in de gaten te houden

eeyore98
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Uitgelicht topic