Spam blokkeren

Ik wens geen e-mails te ontvangen met de woordjes Nieuwdealtjes of Hollandse Deals of Hollandse Dealtjes daarin. Kan dit door Ziggo worden geregeld?
almodovaris
Gedreven Liefhebber
  • 770Reacties
  • 26Oplossingen
  • 28Likes
105 Reacties 105

Dat kun je zelf regelen.
Log in op mail.ziggo.nl, en ga naar instellingen (click op radertje)
Links staan nu een aantal opties, waaronder mailfilter regels
Voeg hier een regel toe, bijvoorbeeld met "onderwerp bevat Nieuwdealtjes", of gebruik de afzender.
Zo te zien word je door dezelfden gespammed als ik. Dan heb je erg veel spam afkomstig van *.info. Je zou die kunnen toevoegen als je geen mail ontvangt van reguliere .info adressen. Combineer het dan eventueel met het woord "uw" in het onderwerp.
kzin
Gedreven Raadgever
  • 326Reacties
  • 29Oplossingen
  • 82Likes

Ik zie geen mailfilter regels.
almodovaris
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 770Reacties
  • 26Oplossingen
  • 28Likes

almodovaris wrote:
Ik zie geen mailfilter regels.

Log in op de webmail.
Klik rechtsboven op het tandwieltje.
Klik op instellingen.
Links in het menu zie je de regel mailfilter regels.
Als je daar op klikt kun je e.e.a. aanpassen.
Zie onderstaande screendump:
N.N.
Expert
Expert
  • 12983Reacties
  • 817Oplossingen
  • 592Likes

kzin wrote:
Dat kun je zelf regelen.
Log in op mail.ziggo.nl, en ga naar instellingen (click op radertje)
Links staan nu een aantal opties, waaronder mailfilter regels
Voeg hier een regel toe, bijvoorbeeld met "onderwerp bevat Nieuwdealtjes", of gebruik de afzender.
Zo te zien word je door dezelfden gespammed als ik. Dan heb je erg veel spam afkomstig van *.info. Je zou die kunnen toevoegen als je geen mail ontvangt van reguliere .info adressen. Combineer het dan eventueel met het woord "uw" in het onderwerp.


Ik heb dit ook geprobeerd, want ik kreeg ook spam van die Nieuwdealtjes, maar blijkbaar iets verkeerd gedaan want ik kreeg nu helemaal geen email meer vandaag! Al mijn emails zijn dus niet aangekomen en alle email van gisteren is verwijderd, er staat ook niet meer in Spam of Prullebak in Ziggo Mail.

Bij Regel had ik ingevuld onderwerp bevat Nieuwdealtjes, maar blijkbaar moet je daaronder nog wat doen, want er staat Deze regel heeft betrekking op alle berichten. Voeg alstublieft een conditie toe om deze regel te beperken tot specifieke berichten.
Moet ik nu bij Actie Toevoegen dat dan weer invullen?
Verder staat onderop aangevinkt Verwerk ook de andere regels.

Weet iemand dit? Alvast bedankt
Frederico007
Raadgever
  • 415Reacties
  • 6Oplossingen
  • 14Likes

Misschien heb je hier iets aan. Het kan zijn dat ik mis zit, maar ik hoop dat je er mee uit de voeten kunt.

Groet,
Sander
Sander Z
Community Developer
Community Developer
  • 2474Reacties
  • 254Oplossingen
  • 1385Likes

Bedankt Sander.
Alleen heeft men het blijkbaar veranderd want ik zie bij Voorwaarden geen reguliere expressie. Wel kan ik kiezen voor Onderwerp en dan staat er nu default Bevat en daar heb ik ingevuld Nieuwsdealtjes. Een bericht naar mezelf gestuurd als test en dat kwam binnen in Ziggo Mail en Thunderbird. Nu maar afwachten of ik inderdaad geen spam meer binnen krijg van die Nieuwsdealtjes.
Frederico007
Raadgever
  • 415Reacties
  • 6Oplossingen
  • 14Likes

Even een mini stappenplan:8


  • Klik in de linkerscherm op "Mailfilter regels"
  • Voeg een nieuwe regel toe.
  • Klik op voorwaarde toevoegen
  • Zodra je een keuze hebt gemaakt, zie je "bevat" verschijnen en kun je daarin kun je de keuze maken tussen "bevat/is exact/komt overeen of reguliere expressie


In het eerder aangegeven topic hebben we destijds gekozen voor bevat/is. Wil je deze stappen ook eens doorlopen?
Sander Z
Community Developer
Community Developer
  • 2474Reacties
  • 254Oplossingen
  • 1385Likes

Ja, je hebt gelijk. Op Bevat kan je ook weer klikken, en dan krijg je 4 keuzemogelijkheden inderdaad, niet gezien. Bevat/is zie ik niet, wel Bevat is exact. Maar ik heb dus gekozen voor alleen Bevat en ingevuld Nieuwsdealtjes. Ben benieuwd.
Bedankt.
Frederico007
Raadgever
  • 415Reacties
  • 6Oplossingen
  • 14Likes

Goedemorgen Frederico007,

Heb je de mogelijkheid gehad om te bekijken of het werkt zoals je wilt?
Sander Z
Community Developer
Community Developer
  • 2474Reacties
  • 254Oplossingen
  • 1385Likes

Hallo Sander,

Ja, ik heb het dus ingevuld volgens jouw stappenplan en zoals in mijn vorige reactie weergegeven. Ik heb geen emails meer gehad van Nieuwsdealtjes, maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn, hoewel het mij sterk lijkt dat ze opeens geen spam meer versturen.. Dus ja, het lijkt te werken.

mvg
F007
Frederico007
Raadgever
  • 415Reacties
  • 6Oplossingen
  • 14Likes

Bedankt voor de tip over reguliere expressies Sander.
Ik krijg regelmatig spam over allerlei onderwerpen, maar de afzender is altijd info@eendomein.info
Waarbij ook eendomein willekeurig lijkt.
ik heb nu een regExp: info@.*\.info$ op de afzender
Dat zou hiertegen moeten helpen. Gewone info@domein.nl komt dan nog wel door.
Wie geen regexpr. beheerst, er staat het volgende:
info@ Het moet info@ bevatten
.* Een of meerdere willekeurige tekens
\.info$ Het moet eindigen op .info (de \ is om de punt een echte punt te maken, en de $ betekent einde van de regel). Alhoewel ik me afvraag of ik de < > niet mee moet rekenen, bedenk ik me net.
kzin
Gedreven Raadgever
  • 326Reacties
  • 29Oplossingen
  • 82Likes

Wat vul je bij AKTIE in? "AFBREKEN"?
dirkzelf
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat kan maar dan ben je het echt kwijt.
Als je het verplaatst naar de map Spam, kun je er altijd nog bij als het toch geen spam is.
kzin
Gedreven Raadgever
  • 326Reacties
  • 29Oplossingen
  • 82Likes

thx, nieuwdealtjes mag wmb voor ALTIJD verdwijnen.... 😉
dirkzelf
Ontdekker
  • 2Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

je kunt ook de headers van de mails doorsturen naar Spamcop
https://www.spamcop.net/

Dan komen de gebruikte domeinen en eventueel providers ook weer wat hoger op de diverse spam/blacklists zodat er minder verstuurd worden. Mijn ervaring is dat het helpt en via spamcop wordt er meestal een anonieme spam melding gedaan naar de abuse@ afdelingen van hosting/providers die erbij betrokken zijn.
Duurde even maar bij mij was na 2 maanden de spam toch met meer dan de helft verminderd zonder filter. En aangezien ik altijd Gmail gebruik, die van zichzelf al een heel goed spamfilter heeft, komen er nu nog 1-2 per maand door.
Nick999
Expert
Expert
  • 3900Reacties
  • 224Oplossingen
  • 1062Likes

Filterregels maken is mooi, maar dan moeten ze wel werken. Ook ik krijg veel Nieuwedealtjes of hoe ze zich telkens dan maar weer noemen. Je kunt invullen wat je wilt bij de filterregels Verzender of Onderwerp of..., maar ze worden door ZIGGO helaas niet geblokt.
wimfrazer
Gedreven Meedenker
  • 25Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

wimfrazer wrote:
Filterregels maken is mooi, maar dan moeten ze wel werken. Ook ik krijg veel Nieuwedealtjes of hoe ze zich telkens dan maar weer noemen. Je kunt invullen wat je wilt bij de filterregels Verzender of Onderwerp of..., maar ze worden door ZIGGO helaas niet geblokt.

ik vind het ook een ingewikkeld instelverhaal zonder duidelijke handleiding.
N.N.
Expert
Expert
  • 12983Reacties
  • 817Oplossingen
  • 592Likes

Zo opgelost:

Voorwaarden Inhoud Bevat Nieuwdealtjes

Verplaats naar map Selecteer map Spam

en Opslaan.

Dezelfde doen voor Hollandsedeals en PromoLike (drie aparte regels, dus).
almodovaris
topicstarter
Gedreven Liefhebber
  • 770Reacties
  • 26Oplossingen
  • 28Likes

kzin wrote:
Bedankt voor de tip over reguliere expressies Sander.
Ik krijg regelmatig spam over allerlei onderwerpen, maar de afzender is altijd info@eendomein.info
Waarbij ook eendomein willekeurig lijkt.
ik heb nu een regExp: info@.*\.info$ op de afzender
Dat zou hiertegen moeten helpen. Gewone info@domein.nl komt dan nog wel door.
Wie geen regexpr. beheerst, er staat het volgende:
info@ Het moet info@ bevatten
.* Een of meerdere willekeurige tekens
\.info$ Het moet eindigen op .info (de \ is om de punt een echte punt te maken, en de $ betekent einde van de regel). Alhoewel ik me afvraag of ik de < > niet mee moet rekenen, bedenk ik me net.


Werkt helaas niet, heb als reguliere expressies regel "info@.*\.info$" ingevuld maar kreeg vanmorgen toch een mail van medium amanda. Afzender: info@buckrdeal.info
Moet die \ ook niet voor de eerste punt, of doe ik iets niet goed?

Jackson
Gedreven Liefhebber
  • 38Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Jackson wrote:

Werkt helaas niet, heb als reguliere expressies regel "info@.*\.info$" ingevuld maar kreeg vanmorgen toch een mail van medium amanda. Afzender: info@buckrdeal.info
Moet die \ ook niet voor de eerste punt, of doe ik iets niet goed?


Ik denk dat het e-mail adres van de afzender er op het punt waarop de spam wordt gecontroleerd toch iets anders uit ziet. De eerste punt is bedoeld als willekeurig karakter, en niet als een letterlijke punt. Daarom moet daar geen \ voor staan, want dat maakt het een letterlijke punt.
Ik zal nog eens wat experimenteren. Zelf maar eens een paar mails sturen en dan kijken of ik ze kan blokkeren. Als ik een verbeterde versie heb dan hoor je het wel.
kzin
Gedreven Raadgever
  • 326Reacties
  • 29Oplossingen
  • 82Likes

Ok, zou wel mooi zijn als we zo de boel tegen kunnen houden.
Jackson
Gedreven Liefhebber
  • 38Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Het zelf blokkeren van spam is onbegonnen werk. Met de regelmaat van de klok worden er onderwerpen, domeinnamen enz aangepast. Het enige wat werkt is collectief (wereldwijd) dit tegen gaan. Met andere woorden Ziggo moet samen met andere antispam vendors samen werken om de spam algoritmes beter te maken en de spam bij de bron te blokkeren. Zoals Nick999 ook al aangeeft. Heel lang ging het goed en kreeg ik serieus weinig spam, de laatste maanden is het dramatisch met al die hollandse deals, Fietsen deals of date deals weet ik wat. Stuur de mails door naar abuse afdelingen zodat ze het kunnen analyseren en verwerken zodat het voor iedereen geblokkeerd wordt.
Pascal-SL
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

kzin wrote:
Dat kan maar dan ben je het echt kwijt.
Als je het verplaatst naar de map Spam, kun je er altijd nog bij als het toch geen spam is.


Dit is wat ik ook altijd doe en krijg geen ongewenste berichten meer maar als ze in de map spam staan blokkeer ik ze ook nog eens dus dubbel op zeg maar anders krijg ik ze alsnog. Ook kijk ik wie het is geweest kijk ook altijd in de lijst van geblokkeerde lijst of ze erbij/tussen staan. Ik vind het een verschrikking dat spam gebeuren.
Erik-Rik
Gedreven Raadgever
  • 473Reacties
  • 11Oplossingen
  • 22Likes

Ja, Erik-Rik heeft gelijk. Bij genoeg klachten zouden de providers het moeten blokkeren. De dealtjes lijken zich hoofdzakelijk op Nederland te richten, dus het kan zijn dat ze niet genoeg klachten krijgen.

Ik heb de reguliere expressie even getest. Ik heb uiteraard geen info@iets.info account, maar wel een info@kzin.nl mail account :wink: . Dit is wat ik heb gevonden:

info@.*\.info$ : werkt niet, de mail komt er gewoon door
info@.*info : de mail verdwijnt helemaal in het niets. Niet in mijn inbox, maar ook niet in de spam folder.
info.*info : dit werkt wel. Mail die begint, en eindigt met info verdwijnt in de spam folder.
kzin
Gedreven Raadgever
  • 326Reacties
  • 29Oplossingen
  • 82Likes

info.*info ingesteld, bedankt voor het uitzoeken.:thumbsup_tone2:
Jackson
Gedreven Liefhebber
  • 38Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

kzin wrote:
[knip]
info.*info : dit werkt wel. Mail die begint, en eindigt met info verdwijnt in de spam folder.

Ook ik wordt de laatste tijd overladen met mail die schijnbaar half Nederland nu ook voor de kiezen krijgt. Ik heb even gezocht in mijn mail-archief maar bij "info", voorafgaande aan het @ komen er wel heel veel reguliere adressen in de spambox terecht. Heel veel bedrijven en instellingen gebruiken info@ in hun mailadres, dus info.*info bied voor mij geen soelaas dus blijf ik nu maar bij .info.
De laatste dagen komen er steeds meer willekeurige .com adressen bij. Het onderwerp van de mail blijft vaak hetzelfde, de afzender lijkt dan een totaal andere, maar dit zal niet werkelijk het geval zijn.

Het zou prettig zijn als de bron van al deze "ellende" eens goed kon worden aangepakt, zeker nu het alleen maar meer i.p.v. minder lijkt te worden de laatste tijd.
p750mmx
Gedreven Meedenker
  • 31Reacties
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

De info@ komen gewoon binnen hoor, maar de "info@........info" komen bij mij niet meer binnen maar worden gelijk naar de spambox verplaatst .
Dus "info.*info" werkt wel degelijk alleen tegen de dealtjes, heb al 3 mailtjes van hun in mijn spambox gevonden. Zal nog een week aanzien en dan gelijk het ontvangst van deze mailtjes afbreken.
Jackson
Gedreven Liefhebber
  • 38Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ja, de gewone info@ adressen wil je natuurlijk niet kwijtraken. Ik houdt mijn spambox ook nog even in de gaten, om te zien of er niets ten onrechte in verdwijnt. Probeer maar eens of gewoon .info goed werkt. Ik heb nog niet veel geldige .info mail adressen gezien, maar in theorie kan het wel.
Misschien moeten we eens een lijstje met hardnekkige spammers naar ziggo sturen. Al zouden ze er zelf ook last van moeten hebben.
kzin
Gedreven Raadgever
  • 326Reacties
  • 29Oplossingen
  • 82Likes

Toevallig gebruik ik wel een legitiem info@ adres. 🙂
En die werd regelmatig door Ziggo als spam gemarkeerd.
Toch raar dat efteling en mediamarkt nepmail dagenlang kan binnenkomen.
Dat spul gaat nu al een hele tijd rond.
Op mijn eigen domein komt het gelukkig niet binnen. 🙂
Havanna
Liefhebber
  • 2863Reacties
  • 108Oplossingen
  • 83Likes

Is er geen Bayesian filtering mogelijk/ingesteld?
Die vervelende mail blijft maar binnenkomen en ik ga geen filters implementeren die ook legitieme mail in de spambox gooien, daarvoor bestaan veel betere technieken voor, aan de kant van de provider!
Ozcar
Ontdekker
  • 1Reacties
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tja, voor zover ik het kan bekijken hanteren ze een filter wat niet werkt en niet leert.
Dus de enige goedwerkende spamfilter is degene die je zelf thuis gebruikt.
Dat een grote organisatie als Ziggo het niet beter aanpakt begrijp ik echt niet.
Havanna
Liefhebber
  • 2863Reacties
  • 108Oplossingen
  • 83Likes

De spammers blijven ook niet stil zitten, nu krijg je weer spam van "nieuwsbrief@.....info binnen. Erg vervelend, kun je geen regel maken met een ip reeks, volgens mij zijn deze spammers ergens in de caraiben aktief.
Jackson
Gedreven Liefhebber
  • 38Reacties
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom Ziggo zo achterblijft in het blokkeren van Spam. Het is toch echt een taak die primair bij de provider hoort te liggen. Gmail presteert op dit punt echt vele malen beter.

Oplossingen zoals MailWasher en SpamFighter zijn op zich prima, maar het zijn client applicaties die op je desktop/laptop staan en/of app op je mobile devices. Hierdoor moet laptop/desktop aan blijven staan en app moet je zelf opstarten om je mail te schonen.

Gezocht maar niet gevonden: is er een online cq. hosted spamfilter voor IMAP mailboxen van bijv. Ziggo? Er zijn wel dergelijke oplossingen voor eigen domein email.
Brekie
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ook ik krijg nu al maanden spam van HollandseDeals / Emailvoordeel / Nederlandsvoordeel.
Erg vervelend. Elke keer blokker in de mail adressen.
Ik voeg extra regels toe met bijv blokken afz. HollandseDeals.

Maar deze spammers zijn zo handig door constant kleine veranderingen door te voeren.
Zo blijf je bezig.

Van mij mag Ziggo weleens wat meer investeren in het blokkeren van Spam.
Kijk eens naar bijv Outlook.com (Microsoft).. of gmail (google)
die hebben het toch wel goed voor elkaar in het herkennen van spam.
Dan
Gedreven Meedenker
  • 29Reacties
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

die spammer is inderdaad nog steeds erg actief.

maar hij snapt t zelf niet helemaal.

hoe effectief is het om 5-7x per dag dezelfde mail te versturen ?
CDB olie, expresso machine, efteling kaartjes, ah waardebonnen, etc en dat enkele malen per dag.
ook op mijn gmail, maar daar staan ze allemaal netjes in de spammap ( en heeeel zelden een "false positive" ).

"vroeger" kon je de sterkte van het spamfilter zelf instellen bij Ziggo, maar die instelling kan ik nergens meer vinden.
dijkmane
Gedreven Liefhebber
  • 427Reacties
  • 31Oplossingen
  • 19Likes

Dat was met het oude systeem ja. Kon je inderdaad de sterkte instellen.
Ziggo is toen naderhand overgestapt op een nieuw mail platform.
Helaas niet alleen maar positief.
C0sm0s
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ziggo spamfilter vernieuwd

E-mail van Ziggo heeft standaard een slimme spamfilter. En die is vernieuwd. Sleep je spamberichten voortaan naar de map Spam, en de spamfilter zal ze voortaan herkennen. Vergelijkbare e-mails komen daarna automatisch in de map Spam terecht. Je vindt de map in de webmail van Ziggo of in je eigen e-mailclient, zoals Outlook, Windows Mail of het e-mail programma van je mobiele telefoon.

Bron: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/spam/?ecmp=adi-310-4938&zxuserid=1742413

Iemand dat al geprobeerd. Dus ipv mailfilter regels en dergelijke. In de webmail handmatig de mailtjes in de spam map gooien.. En dan kijken hoe slim de Ziggo spamfilter dan echt is?

Dus of de spamfilter dan echt spam mail gaat herkennen aan bijv opmaak en dergelijke. Of dat het een simpele controle is op afzender?
C0sm0s
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ik haal de mails binnen met popcon naar exchange, dus gebruik webmail nooit.
n.a.v. de vele spam ben ik daar wel eens gaan kijken en inderdaad die mails gaan aanwijzen als spam en ze naar die map verplaatsen.
het heeft geen enkele zin, soortgelijke spam blijft maar komen, dus echt zelflerend lijkt het niet te zijn
dijkmane
Gedreven Liefhebber
  • 427Reacties
  • 31Oplossingen
  • 19Likes

Heb wat raars ontdekt.

Als ik via de webmail de spam berichten probeer door te mailen naar spamcop (Speciaal mail adres om spam naar te forwarden).
Dan worden de mailtjes wel geblokkeerd.
Je kan de spam dus niet doorsturen.

Kreeg bijv dit;

Bericht kan niet verstuurd worden.
Foutmelding vanuit de e-mail transport server: 550 - 550-
Message refused by spam filter (node=smtp12.mnd.mail.iss.as9143.net
550 msg-id=1dYSeQ-0006Mu-4U)

Als dat spamfilter van Ziggo nu ook eens zo goed zou werken voor binnenkomende spam..
C0sm0s
Gedreven Meedenker
  • 19Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Uitgelicht topic