1
Vraag
2
Reageer en help mee
almodovaris

Level 11
  • 836Posts
  • 30Oplossingen
  • 40Likes

Spam blokkeren

Ik wens geen e-mails te ontvangen met de woordjes Nieuwdealtjes of Hollandse Deals of Hollandse Dealtjes daarin. Kan dit door Ziggo worden geregeld?
105 Reacties 105
kzin

Level 3
  • 328Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes
Jackson wrote:

Werkt helaas niet, heb als reguliere expressies regel "info@.*\.info$" ingevuld maar kreeg vanmorgen toch een mail van medium amanda. Afzender: info@buckrdeal.info
Moet die \ ook niet voor de eerste punt, of doe ik iets niet goed?


Ik denk dat het e-mail adres van de afzender er op het punt waarop de spam wordt gecontroleerd toch iets anders uit ziet. De eerste punt is bedoeld als willekeurig karakter, en niet als een letterlijke punt. Daarom moet daar geen \ voor staan, want dat maakt het een letterlijke punt.
Ik zal nog eens wat experimenteren. Zelf maar eens een paar mails sturen en dan kijken of ik ze kan blokkeren. Als ik een verbeterde versie heb dan hoor je het wel.
Jackson

Level 1
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
Ok, zou wel mooi zijn als we zo de boel tegen kunnen houden.
Pascal-SL

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het zelf blokkeren van spam is onbegonnen werk. Met de regelmaat van de klok worden er onderwerpen, domeinnamen enz aangepast. Het enige wat werkt is collectief (wereldwijd) dit tegen gaan. Met andere woorden Ziggo moet samen met andere antispam vendors samen werken om de spam algoritmes beter te maken en de spam bij de bron te blokkeren. Zoals Nick999 ook al aangeeft. Heel lang ging het goed en kreeg ik serieus weinig spam, de laatste maanden is het dramatisch met al die hollandse deals, Fietsen deals of date deals weet ik wat. Stuur de mails door naar abuse afdelingen zodat ze het kunnen analyseren en verwerken zodat het voor iedereen geblokkeerd wordt.
Erik-Rik

Level 11
  • 479Posts
  • 11Oplossingen
  • 23Likes
kzin wrote:
Dat kan maar dan ben je het echt kwijt.
Als je het verplaatst naar de map Spam, kun je er altijd nog bij als het toch geen spam is.


Dit is wat ik ook altijd doe en krijg geen ongewenste berichten meer maar als ze in de map spam staan blokkeer ik ze ook nog eens dus dubbel op zeg maar anders krijg ik ze alsnog. Ook kijk ik wie het is geweest kijk ook altijd in de lijst van geblokkeerde lijst of ze erbij/tussen staan. Ik vind het een verschrikking dat spam gebeuren.
kzin

Level 3
  • 328Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes
Ja, Erik-Rik heeft gelijk. Bij genoeg klachten zouden de providers het moeten blokkeren. De dealtjes lijken zich hoofdzakelijk op Nederland te richten, dus het kan zijn dat ze niet genoeg klachten krijgen.

Ik heb de reguliere expressie even getest. Ik heb uiteraard geen info@iets.info account, maar wel een info@kzin.nl mail account :wink: . Dit is wat ik heb gevonden:

info@.*\.info$ : werkt niet, de mail komt er gewoon door
info@.*info : de mail verdwijnt helemaal in het niets. Niet in mijn inbox, maar ook niet in de spam folder.
info.*info : dit werkt wel. Mail die begint, en eindigt met info verdwijnt in de spam folder.
Jackson

Level 1
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
info.*info ingesteld, bedankt voor het uitzoeken.:thumbsup_tone2:
p750mmx

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
kzin wrote:
[knip]
info.*info : dit werkt wel. Mail die begint, en eindigt met info verdwijnt in de spam folder.

Ook ik wordt de laatste tijd overladen met mail die schijnbaar half Nederland nu ook voor de kiezen krijgt. Ik heb even gezocht in mijn mail-archief maar bij "info", voorafgaande aan het @ komen er wel heel veel reguliere adressen in de spambox terecht. Heel veel bedrijven en instellingen gebruiken info@ in hun mailadres, dus info.*info bied voor mij geen soelaas dus blijf ik nu maar bij .info.
De laatste dagen komen er steeds meer willekeurige .com adressen bij. Het onderwerp van de mail blijft vaak hetzelfde, de afzender lijkt dan een totaal andere, maar dit zal niet werkelijk het geval zijn.

Het zou prettig zijn als de bron van al deze "ellende" eens goed kon worden aangepakt, zeker nu het alleen maar meer i.p.v. minder lijkt te worden de laatste tijd.
Jackson

Level 1
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
De info@ komen gewoon binnen hoor, maar de "info@........info" komen bij mij niet meer binnen maar worden gelijk naar de spambox verplaatst .
Dus "info.*info" werkt wel degelijk alleen tegen de dealtjes, heb al 3 mailtjes van hun in mijn spambox gevonden. Zal nog een week aanzien en dan gelijk het ontvangst van deze mailtjes afbreken.
kzin

Level 3
  • 328Posts
  • 29Oplossingen
  • 83Likes
Ja, de gewone info@ adressen wil je natuurlijk niet kwijtraken. Ik houdt mijn spambox ook nog even in de gaten, om te zien of er niets ten onrechte in verdwijnt. Probeer maar eens of gewoon .info goed werkt. Ik heb nog niet veel geldige .info mail adressen gezien, maar in theorie kan het wel.
Misschien moeten we eens een lijstje met hardnekkige spammers naar ziggo sturen. Al zouden ze er zelf ook last van moeten hebben.
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Toevallig gebruik ik wel een legitiem info@ adres. 🙂
En die werd regelmatig door Ziggo als spam gemarkeerd.
Toch raar dat efteling en mediamarkt nepmail dagenlang kan binnenkomen.
Dat spul gaat nu al een hele tijd rond.
Op mijn eigen domein komt het gelukkig niet binnen. 🙂
Ozcar

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Is er geen Bayesian filtering mogelijk/ingesteld?
Die vervelende mail blijft maar binnenkomen en ik ga geen filters implementeren die ook legitieme mail in de spambox gooien, daarvoor bestaan veel betere technieken voor, aan de kant van de provider!
Havanna

Level 17
  • 3264Posts
  • 120Oplossingen
  • 260Likes
Tja, voor zover ik het kan bekijken hanteren ze een filter wat niet werkt en niet leert.
Dus de enige goedwerkende spamfilter is degene die je zelf thuis gebruikt.
Dat een grote organisatie als Ziggo het niet beter aanpakt begrijp ik echt niet.
Jackson

Level 1
  • 38Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes
De spammers blijven ook niet stil zitten, nu krijg je weer spam van "nieuwsbrief@.....info binnen. Erg vervelend, kun je geen regel maken met een ip reeks, volgens mij zijn deze spammers ergens in de caraiben aktief.
Brekie

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik begrijp eerlijk gezegd ook niet waarom Ziggo zo achterblijft in het blokkeren van Spam. Het is toch echt een taak die primair bij de provider hoort te liggen. Gmail presteert op dit punt echt vele malen beter.

Oplossingen zoals MailWasher en SpamFighter zijn op zich prima, maar het zijn client applicaties die op je desktop/laptop staan en/of app op je mobile devices. Hierdoor moet laptop/desktop aan blijven staan en app moet je zelf opstarten om je mail te schonen.

Gezocht maar niet gevonden: is er een online cq. hosted spamfilter voor IMAP mailboxen van bijv. Ziggo? Er zijn wel dergelijke oplossingen voor eigen domein email.
Dan

Level 3
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes
Ook ik krijg nu al maanden spam van HollandseDeals / Emailvoordeel / Nederlandsvoordeel.
Erg vervelend. Elke keer blokker in de mail adressen.
Ik voeg extra regels toe met bijv blokken afz. HollandseDeals.

Maar deze spammers zijn zo handig door constant kleine veranderingen door te voeren.
Zo blijf je bezig.

Van mij mag Ziggo weleens wat meer investeren in het blokkeren van Spam.
Kijk eens naar bijv Outlook.com (Microsoft).. of gmail (google)
die hebben het toch wel goed voor elkaar in het herkennen van spam.
dijkmane

Level 1
  • 427Posts
  • 31Oplossingen
  • 19Likes
die spammer is inderdaad nog steeds erg actief.

maar hij snapt t zelf niet helemaal.

hoe effectief is het om 5-7x per dag dezelfde mail te versturen ?
CDB olie, expresso machine, efteling kaartjes, ah waardebonnen, etc en dat enkele malen per dag.
ook op mijn gmail, maar daar staan ze allemaal netjes in de spammap ( en heeeel zelden een "false positive" ).

"vroeger" kon je de sterkte van het spamfilter zelf instellen bij Ziggo, maar die instelling kan ik nergens meer vinden.
C0sm0s

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Dat was met het oude systeem ja. Kon je inderdaad de sterkte instellen.
Ziggo is toen naderhand overgestapt op een nieuw mail platform.
Helaas niet alleen maar positief.
C0sm0s

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ziggo spamfilter vernieuwd

E-mail van Ziggo heeft standaard een slimme spamfilter. En die is vernieuwd. Sleep je spamberichten voortaan naar de map Spam, en de spamfilter zal ze voortaan herkennen. Vergelijkbare e-mails komen daarna automatisch in de map Spam terecht. Je vindt de map in de webmail van Ziggo of in je eigen e-mailclient, zoals Outlook, Windows Mail of het e-mail programma van je mobiele telefoon.

Bron: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/veiligheid/spam/?ecmp=adi-310-4938&zxuserid=1742413

Iemand dat al geprobeerd. Dus ipv mailfilter regels en dergelijke. In de webmail handmatig de mailtjes in de spam map gooien.. En dan kijken hoe slim de Ziggo spamfilter dan echt is?

Dus of de spamfilter dan echt spam mail gaat herkennen aan bijv opmaak en dergelijke. Of dat het een simpele controle is op afzender?
dijkmane

Level 1
  • 427Posts
  • 31Oplossingen
  • 19Likes
ik haal de mails binnen met popcon naar exchange, dus gebruik webmail nooit.
n.a.v. de vele spam ben ik daar wel eens gaan kijken en inderdaad die mails gaan aanwijzen als spam en ze naar die map verplaatsen.
het heeft geen enkele zin, soortgelijke spam blijft maar komen, dus echt zelflerend lijkt het niet te zijn
C0sm0s

Level 1
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Heb wat raars ontdekt.

Als ik via de webmail de spam berichten probeer door te mailen naar spamcop (Speciaal mail adres om spam naar te forwarden).
Dan worden de mailtjes wel geblokkeerd.
Je kan de spam dus niet doorsturen.

Kreeg bijv dit;

Bericht kan niet verstuurd worden.
Foutmelding vanuit de e-mail transport server: 550 - 550-
Message refused by spam filter (node=smtp12.mnd.mail.iss.as9143.net
550 msg-id=1dYSeQ-0006Mu-4U)

Als dat spamfilter van Ziggo nu ook eens zo goed zou werken voor binnenkomende spam..
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic