1
Vraag
2
Reacties
RobertU

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Spam berichten worden niet afgevangen

Hallo,

 

Inkomende spam wordt door Ziggo niet goed herkend. 

Het blokkeren van afzenders heeft een limiet dus dat werkt niet goed.

Ik heb het nu opgelost door voor de spam die nog doorkomt, regels aan te maken.

"Als <van> bevat ... opslaan in <spam>"

 

Maar ik zou het heel fijn vinden als Ziggo dit zelf zou doen/die filtering zou verbeteren.

 

Als ik dezelfde mail doorstuur naar mijn gmail-adres, wordt deze daar meteen in de spam folder gezet.

 

Mochten jullie een lijst willen hebben van alle domeinen die ik naar spam laat gaat, hoor ik het graag.

Wat eventueel ook al zou helpen is een knop bij het lezen van de mail (in webmail) met "Regel aanmaken" en dat je dan automatisch voor die mail een regel kunt aanmaken. Outlook heeft dat ook. Je kunt dan ook "van de afzender" bijvoorbeeld aanvinken als voorwaarde.

 

Groet

 

Robert

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Blokkeren en domeinen doorgeven is zinloos.

Automatisch spamservers kunnen een afzender plaatsten die ze willen, dus je hebt niet echt met het domein te maken wat je ziet.

 

De snelste weg om Ziggo te laten weten dat er spam doorkomt of dat de spamfilter te strak staat is de spam via IMAP of in de webmail verplaatsen of slepen naar de spam map, daar leert de zelflerende spamfilter van en als er veel binnenkomen wordt dit handmatig opgepakt om te kijken waar het niet goed gaat en wordt de spamfilter aangepast.

 

Bedenk dat 85% van alle mail die over het internet gaat spam is en er al heel veel weggehaald wordt.

De spamfilter te strak zetten betekend dat er goede mail in de spam map terecht komt, het is een fijne lijn.

Bekijk in context

2 Reacties 2
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Blokkeren en domeinen doorgeven is zinloos.

Automatisch spamservers kunnen een afzender plaatsten die ze willen, dus je hebt niet echt met het domein te maken wat je ziet.

 

De snelste weg om Ziggo te laten weten dat er spam doorkomt of dat de spamfilter te strak staat is de spam via IMAP of in de webmail verplaatsen of slepen naar de spam map, daar leert de zelflerende spamfilter van en als er veel binnenkomen wordt dit handmatig opgepakt om te kijken waar het niet goed gaat en wordt de spamfilter aangepast.

 

Bedenk dat 85% van alle mail die over het internet gaat spam is en er al heel veel weggehaald wordt.

De spamfilter te strak zetten betekend dat er goede mail in de spam map terecht komt, het is een fijne lijn.

RobertU
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zinloos is het niet aangezien de domeinen toch vaak dezelfde zijn. (ook al is het domein niet de echte afzender). Zie hieronder wat voorbeelden.

 

Ik verplaats ze nu dus naar de spam folder met een regel aangezien dat zelflerende spamfilter niet doet wat ik er van verwacht. 

 

 

 

RobertU_0-1644318779313.png

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic