Vraag
Reacties
Oplossing
Chrisd4403
Level 1

Spam, Phising

Ik ben in het bezit van Outlook 2013. Voorheen kon je domeinen blokkeren om spam etc te voorkomen. Ik krijg echter regelmatig mails met @naam.eu of be. Ik heb in ongewenst blokkeren alles aangevinkt en drie landen waaruit ik iets kan verwachten opengelaten. eu en be is niet te blokkeren?
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Chrisd4403 Helaas heeft domeinen blokken weinig effect meer op de spam.
Domeinen zeggen niets meer over waar de spam vandaan komt.
Elk domein land/emailadres kan ingevuld worden in de verzendende spam en dan zijn straks alle domeinen geblokt als je geen spam meer wilt ontvangen.

Het beste is om de spam te verplaatsen/slepen naar de spam map via IMAP of in de webmail, hier leert de spamfilter van om nauwkeuriger te kunnen bepalen wat spam is en wat niet.

Bekijk in context

0 Kudos
3 Reacties 3
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Chrisd4403 Helaas heeft domeinen blokken weinig effect meer op de spam.
Domeinen zeggen niets meer over waar de spam vandaan komt.
Elk domein land/emailadres kan ingevuld worden in de verzendende spam en dan zijn straks alle domeinen geblokt als je geen spam meer wilt ontvangen.

Het beste is om de spam te verplaatsen/slepen naar de spam map via IMAP of in de webmail, hier leert de spamfilter van om nauwkeuriger te kunnen bepalen wat spam is en wat niet.
0 Kudos
Chrisd4403
Level 1
Topicstarter
Bedankt voor de reactie. Had al zo een vermoeden maar je weet maar nooit of er iemand een oplossing heeft. Het slepen had ik niet gedaan, was ik niet bekend mee, ga het proberen.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Veel succes gewenst.:relaxed:

Mocht je ooit nog vragen hebben.
Stel ze gerust hier, er is altijd wel iemand die je een antwoord kan geven.
0 Kudos