Mignon78

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Spam? Mail over betaling.

Ik heb de volgende mail ontvangen:

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs heeft Ziggo geprobeerd het factuurbedrag van € 78,11 van uw abonnement te incasseren. Helaas is deze incasso geweigerd door de bank met foutmelding:

[ISO MD01 - Machtiging is (nog) niet geregisteerd bij de bank van de debiteur]

Door het bedrag niet van uw rekening kon worden afgeschreven verzoeken wij u te handmatig te betalen.

Door het openstaande bedrag van € 78,11 over te maken naar: DE25100110012624741279 - Ziggo NL.

Opgelet: Het bedrag zal worden verhoogd met een buitengerechtelijke domiciliëring kosten van € 90,50 indien het niet voor 15 maart 2020 is voldaan. Wij willen u er ook op attenderen dat bij een achterstallige betaling van uw abonnement kan worden geblokkeerd.

Bij voorbaat dank voor uw medewerking.

Met vriendelijke groeten,

Yvonne Bergsla
Ziggo-Webcare

 

Hebben meerdere deze gehad? Ik heb er niets op uit gedaan, en wilde het even hier delen. 

Let dus op!!

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing

gezien de aparte zinsconstructies lijkt me dit wel duidelijk

 

Door het bedrag niet van uw rekening kon worden afgeschreven verzoeken wij u te handmatig te betalen.

Wij willen u er ook op attenderen dat bij een achterstallige betaling van uw abonnement kan worden geblokkeerd.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Verwijderd account
Niet van toepassing

gezien de aparte zinsconstructies lijkt me dit wel duidelijk

 

Door het bedrag niet van uw rekening kon worden afgeschreven verzoeken wij u te handmatig te betalen.

Wij willen u er ook op attenderen dat bij een achterstallige betaling van uw abonnement kan worden geblokkeerd.

mathijse

Level 10
  • 388Posts
  • 22Oplossingen
  • 161Likes

Ook het rekeningnummer hoort niet bij Ziggo. Het is een duitse bankrekening. Dus niets overmaken

KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Niets overmaken, omdat u daardoor het luxe leventje van een oplichter financiert.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
Mignon78 wrote:

...handmatig...

Waarschijnlijk een simpele ziel, die dit zo bedacht heeft.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes

Spam is altijd heel makkelijk te identificeren. Zodra je wordt aangesproken met geachte klant of mijnheer /mevrouw, is het gewoon nep.

 

Ziggo gebruikt nl altijd de naam van de klant. Dus geen “beste klant”, maar bv “Beste mijnheer Janssen”

 

Zou ook wel vreemd zijn dat men wel weet welke betaling er mislukt is, maar vervolgens niet je naam weet.

Uitgelicht topic