1
Vraag
2
Reacties
JennoKarin

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sony xperia xz2, geen wifi verbinding met de Ubee EVW321b

Hallo,

Ik heb een nieuwe smartphone aangeschaft met android 8.0. Nu weet ik dat dat een probleem bij die hotspots geeft, maar ik kan ook niet op mijn gewone WiFi van ziggo. Hij kan wel verbinden maar gaat alles steeds opnieuw doen. Verbinding maken, verifiëren, Opgeslagen, verbindingmaken, verifiëren.. Etc Etc.. Een verkeerd wachtwoord is het niet, heb dat namelijk ook geprobeerd. Telefoon is nieuw dus nog helemaal leeg. Iemand een idee?

Groetjes karin


** Mod-edit: titel aangepast voor vindbaarheid **
39 Reacties 39
Jordinho77

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb een Ubee EVW321B modem en ik ondervind hetzelfde probleem dat ik geen verbinding kan maken met de WIFI via mijn Sony telefoon. Ik zou dus ook graag een nieuwe modem willen ontvangen.

Groeten,
Jordi
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Jordinho77 wrote:
Ook ik heb een Ubee EVW321B modem en ik ondervind hetzelfde probleem dat ik geen verbinding kan maken met de WIFI via mijn Sony telefoon. Ik zou dus ook graag een nieuwe modem willen ontvangen.
Ik zie in onze administratie dat dat inmiddels geregeld wordt!
Rakesh

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Ik heb ook een zelfde soort modem en hetzelfde probleem met het verbinden met wifi met mijn Sony Xperia XZ2 met Androïd 9. Als een nieuwe modem daadwerkelijk de oplossing is dan zou ik graag ook een nieuwe modem willen ontvangen. Speciaal voor mijn telefoon heb ik nu een extra router (van mijzelf) staan.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Een van de eerste hits op google gaf dit.

bij de nieuwste Android telefoons (Android 7 en hoger) moet je bij CA-certificaat 'niet valideren' selecteren
Rakesh

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Steefb wrote:
Een van de eerste hits op google gaf dit.

bij de nieuwste Android telefoons (Android 7 en hoger) moet je bij CA-certificaat 'niet valideren' selecteren


Die informatie heb ik ook gevonden maar is niet van toepassing op mijn probleem. Het niet valideren van het CA-certificaat is meer van toepassing op de Ziggo wifi-hotspot.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi Rakesh, een nieuw modem is ook naar jou onderweg. Deze wordt binnen enkele dagen bezorgd via PostNL en je krijgt per mail bevestiging (hierin staat ook wat je met het huidige modem kan doen).
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
PS: Rakesh zou je nog iets kunnen testen met je Ubee modem nu je deze nog hebt?

Ik ben benieuwd of jouw telefoon wel een wifi verbinding krijgt als je de beveiliging van het wifi netwerk omzet naar WPA-PSK (in plaats van WPA2-PSK). Deze tip vond ik op een ander forum.
Dit is natuurlijk niet wenselijk, want je wilt de best mogelijke beveiliging op je wifi netwerk. Maar als je dit kunt testen helpt dat ons in het onderzoek naar de oorzaak.
Rakesh

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Mark Ziggo: Als ik de beveiliging omzet naar WPA-PSK dan blijf ik hetzelfde probleem houden. Ik heb ook de beide beveiligingen eraf gehaald en dan maakt mijn telefoon wel verbinding met de WiFi. Als ik de beveiliging er weer op zet kan ik geen verbinding maken. Ik wacht de nieuwe connectbox af en laat het weten of het probleem dan wel is opgelost. Wordt vervolgd ??
Rakesh

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Mark Ziggo: Connectbox (Arris TG2492LG) ontvangen en geïnstalleerd. Mijn telefoon maakt nu zonder problemen contact met WiFi van de Connectbox. Zelfs met 5G (was bij de vorige modem ook niet meer zichtbaar).

Bedankt voor de (snelle) oplossing!!!

PS: Extra pluspunt, de nieuwe witte modem staat ook nog eens beter in mijn woonkamer 🙂
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Fijn dat het is opgelost!
manu440

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo Hi Mark. Mijn vriendin had net ook een sony xperia xz2 compact gekocht en helaas werkt bij haar de wifi verbinding ook niet thuis. Bij andere wifi routers werkt het wel. Wij hebben ook een Ubee EVW321b router. Heb al probeert met omzet naar WPA-PSK maar het probleem blijft. Is de einige oplossing een nieuwe modem?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
manu440 wrote:
Is de einige oplossing een nieuwe modem?
Voorlopig wel. Totdat de oorzaak gevonden en opgelost is in het Ubee modem. Helaas hebben onze onderzoekers geen Xperia XZ2 om mee te kunnen testen momenteel, dus daar is nog geen voortgang geboekt.

Heb je het modem al om kunnen ruilen via de Klantenservice of kan ik je daar nog bij helpen?
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik meende dat ik voor een Sony dit bij iemand had opgelost dus zoek ik ff bij mijn goed beantwoorde topics, wel leuk zo'n archiefje om eens wat terug te zoeken, wat blijkt: van mijn 108 goed beantwoorde topics zijn er 19 topics overgebleven na opschoning.
Ik weet niet welke fanatiekeling hiermee bezig is geweest maar erg prettig vind ik dit niet, ik had ze beter zelf ergen kunnen opslaan.
Kijk dat je onbeantwoorde en niet relevante topics opschoont begrijp ik maar dit is wel erg rigoureus en zo oud waren ze niet want ik ben nog niet zo lang lid van dit forum.
Ik zie trouwens meer klachten voorbijkomen over geparkeerde topics op de 'zolder'.
Hoeveel duizenden terabytes heeft deze opschoning eigenlijk opgeleverd, onbegrijpelijk.

Als ik mij goed herinner heb ik destijds bij die kennis de WDS functie uitgezet en automatisch een kanaal kiezen verandert is een vast kanaal, het betrof hier een Sony.
manu440

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Mark Ziggo
We zijn nog niet geholpen. Zou het mogelijk zijn een nieuw modem op te sturen.
Jwvalk

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook een zelfde soort modem (ubee evw321b) en hetzelfde probleem met het verbinden met wifi met mijn Sony Xperia XZ2 compact met Androïd 9. Als een nieuwe modem daadwerkelijk de oplossing is dan zou ik graag ook een nieuwe modem willen ontvangen. Alvast hartelijk dank!
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
mguzz, we hebben gezamenlijk ruim een maand geleden een grote opruimactie gehouden. Hier hebben we de meeste individuele, verouderde en irrelevante topics verplaatst. Met zo'n grote actie is het logisch dat er soms wel iets ten onrechte wordt verplaatst.

Mocht je topics hebben die je graag terugziet, mail dit dan naar ons door: community@vodafoneziggo.com. Dan checken we het voor je.

manu440 en Jwvalk, willen jullie mij een privébericht sturen met ter verificatie jullie postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 3 cijfers van het bij ons bekende rekeningnummer? Dan ga ik voor jullie aan de slag.
manu440

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Michael Ziggo Dankjewel. We hebben ondertussen de nieuwe router ontvangen en het probleem is opgelost.
Chromecaster

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb een Ubee EVW321B modem en ik ondervind hetzelfde probleem dat ik geen verbinding kan maken met de WIFI via mijn Sony Xperia XZ2 Compact. Ik zou dus ook graag een nieuwe modem willen ontvangen, zodat mijn gsm het doet via WiFi.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Chromecaster Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators vrijwel iedere werkdag langskomen in ieder topic.
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Chromecaster wrote:
Ook ik heb een Ubee EVW321B modem en ik ondervind hetzelfde probleem dat ik geen verbinding kan maken met de WIFI via mijn Sony Xperia XZ2 Compact. Ik zou dus ook graag een nieuwe modem willen ontvangen, zodat mijn gsm het doet via WiFi.

Zoals net besproken, een nieuw modem komt per post jouw kant op!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic