Ik heb al twee jaar een volledig nieuwe SONOS installatie met 5 boxen. Op advies van Ziggo een Next mini laten komen en een SmartWifi modem. Na wat gehannes werkt alles echte de gehele SONOS installatie wil geen connectie maken. Waarschijnlijk iets met de frequentie. Vroeger kon ik bewust kiezen voor 2.4 maar die keuze wordt nu niet gegeven. Heeft iemand ervaring met dit probleem? De boxen zijn allen gereset geweest, app’s opnieuw geïnstalleerd, modems diverse keren gereset echter alles zonder resultaat.
Ik ben benieuwd , Hans-Peter.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Heb je de mogelijkheid om een van de speakers via ethernet (bekabeld) aan te sluiten op de modemrouter? De andere speakers kunnen dan verbinden via SonosNet.
Na inloggen op de webinterface van de modemrouter via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 kun je gescheiden SSID's instellen voor 2,4 en 5 GHz op de pagina Geavanceerde instellingen, Draadloos, Beveiliging. Voorwaardelijk is wel dat je geen (zeshoekige) SmartWifi pods gebruikt, verder moet je van tevoren SmartWifi (kanaaloptimalisatie) uitschakelen op de pagina Geavanceerde instellingen, Draadloos, Draadloos signaal. Ik adviseer daarnaast om de radio's als volgt te configureren:
Frequentieband | PHY-modus | Kanaal | Kanaalbreedte |
2,4 GHz | 802.11b/g/n/ax | 1, 6 of 11 | 20 MHz |
5 GHz | 802.11n/ax | Automatisch | 20/40/80 MHz |
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Heb je de mogelijkheid om een van de speakers via ethernet (bekabeld) aan te sluiten op de modemrouter? De andere speakers kunnen dan verbinden via SonosNet.
Na inloggen op de webinterface van de modemrouter via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 kun je gescheiden SSID's instellen voor 2,4 en 5 GHz op de pagina Geavanceerde instellingen, Draadloos, Beveiliging. Voorwaardelijk is wel dat je geen (zeshoekige) SmartWifi pods gebruikt, verder moet je van tevoren SmartWifi (kanaaloptimalisatie) uitschakelen op de pagina Geavanceerde instellingen, Draadloos, Draadloos signaal. Ik adviseer daarnaast om de radio's als volgt te configureren:
Frequentieband | PHY-modus | Kanaal | Kanaalbreedte |
2,4 GHz | 802.11b/g/n/ax | 1, 6 of 11 | 20 MHz |
5 GHz | 802.11n/ax | Automatisch | 20/40/80 MHz |
Kan je in de app ook niet opnieuw verbinding maken? Je zou dan je netwerk opnieuw kunnen instellen. Ga naar Systeem, Netwerk, Netwerken beheren en vervolgens Netwerken updaten.
Dank voor de oplossing. Ik heb eerst de router gereset naar fabrieksinstellingen. Vervolgens de twee bandbreedtes ingesteld. Daarna werkte alles nog niet. Vervolgens een Sonos box via ethernet kabel aangesloten en toen is alles in werking getreden. Bijzonder maar voorlopig werkt het.
Dank voor het meedenken. Zie bovenstaande reactie.
Fijn om te lezen dat het is gelukt. Voordeel van SonosNet is dat de speakers niet afhankelijk zijn van Wi-Fi van de modemrouter en onderling communiceren in een eigen, afgezonderd netwerk. Je kunt weer een gecombineerde SSID gebruiken voor 2,4 en 5 GHz t.b.v. andere apparaten in het thuisnetwerk.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.