Heb sinds het weekend Sonos aangeschaft.
Opstelling is een Beam en 2 Sonos One Sl.
De 2 One's staan als Surround. Na 30 min gooit hij deze uit het netwerk.
Na wat research schijnt het aan de modem te liggen.
Ik heb de Beam nu even tijdelijk met een kabel gekoppeld. Nu geen last meer.
Ik denk dat ik een nieuwe modem moet hebben. Deze is bijna 9 jaar oud.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi @Robert 020
Welkom op de Community! Wat een leuke aankoop heb je gedaan 🙂 Jammer alleen dat er nog wat verbindingsproblemen mee spelen. Ik zie dat er inmiddels een nieuw modem onderweg is. Laat je het even weten hoe het gaat zodra je het nieuwe modem binnen hebt?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi @Robert 020
Welkom op de Community! Wat een leuke aankoop heb je gedaan 🙂 Jammer alleen dat er nog wat verbindingsproblemen mee spelen. Ik zie dat er inmiddels een nieuw modem onderweg is. Laat je het even weten hoe het gaat zodra je het nieuwe modem binnen hebt?
Nieuwe modem en nieuwe kastje werken top. Sonos doet het perfect nou!
Goedendag, ik ben heel benieuwd op welke modem de Sonos nu werkt, ik ben echt al heel lang om dit voor elkaar te krijgen, maar niks lukt helaas..
Ik had eerder ook problemen met Sonos, zelf met de Connectbox van Arris.
Na de update van het modem zou dit probleem opgelost moeten zijn, maar dat was in mijn geval nog niet. Toen heb ik ipv6 naar ipv4 laten zetten en nu werkt het gelukkig weer zoals het hoort. Ook is het belangrijk om de 2,4 en 5 ghz een aparte netwerknaam te geven.
(Als die het zelfde zijn)
Want bij de Connectbox hebben de 2,4 en 5 ghz de zelfde naam en daar kan de Sonos ook niet goed mee over weg, omdat hij geen 5 ghz ondersteunt.
Bedankt Arjan voor je uitleg, ik ga hiermee aan de gang, wil alleen nog weten of ze bij jou via de WiFi of bedraad werken ?
Ik heb de Compal zie ik nu
ChelBrid wrote:Bedankt Arjan voor je uitleg, ik ga hiermee aan de gang, wil alleen nog weten of ze bij jou via de WiFi of bedraad werken ?
Bij mij is alles via wifi aangesloten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.