Vraag
Reacties
Oplossing
Robert 020
Level 2

Sonos werkt niet op Wifi wel bedraad

Heb sinds het weekend Sonos aangeschaft.
Opstelling is een Beam en 2 Sonos One Sl.
De 2 One's staan als Surround. Na 30 min gooit hij deze uit het netwerk.
Na wat research schijnt het aan de modem te liggen.
Ik heb de Beam nu even tijdelijk met een kabel gekoppeld. Nu geen last meer.
Ik denk dat ik een nieuwe modem moet hebben. Deze is bijna 9 jaar oud.

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hoi @Robert 020 

Welkom op de Community! Wat een leuke aankoop heb je gedaan 🙂 Jammer alleen dat er nog wat verbindingsproblemen mee spelen. Ik zie dat er inmiddels een nieuw modem onderweg is. Laat je het even weten hoe het gaat zodra je het nieuwe modem binnen hebt?

Bekijk in context

7 Reacties 7
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hoi @Robert 020 

Welkom op de Community! Wat een leuke aankoop heb je gedaan 🙂 Jammer alleen dat er nog wat verbindingsproblemen mee spelen. Ik zie dat er inmiddels een nieuw modem onderweg is. Laat je het even weten hoe het gaat zodra je het nieuwe modem binnen hebt?

Robert 020
Level 2
Topicstarter

Nieuwe modem en nieuwe kastje werken top. Sonos doet het perfect nou!

 

ChelBrid
Level 2

Goedendag, ik ben heel benieuwd op welke modem de Sonos nu werkt, ik ben echt al heel lang om dit voor elkaar te krijgen, maar niks lukt helaas..

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing

@ChelBrid

Ik had eerder ook problemen met Sonos, zelf met de Connectbox van Arris.

Na de update van het modem zou dit probleem opgelost moeten zijn, maar dat was in mijn geval nog niet. Toen heb ik ipv6 naar ipv4 laten zetten en nu werkt het gelukkig weer zoals het hoort. Ook is het belangrijk om de 2,4 en 5 ghz een aparte netwerknaam te geven.

(Als die het zelfde zijn)

Want bij de Connectbox hebben de 2,4 en 5 ghz de zelfde naam en daar kan de Sonos ook niet goed mee over weg, omdat hij geen 5 ghz ondersteunt.

 

0 Kudos
ChelBrid
Level 2

Bedankt Arjan voor je uitleg, ik ga hiermee aan de gang, wil alleen nog weten of ze bij jou via de WiFi of bedraad werken ?

0 Kudos
ChelBrid
Level 2

Ik heb de Compal zie ik nu

0 Kudos
Verwijderd account
Niet van toepassing
ChelBrid wrote:

Bedankt Arjan voor je uitleg, ik ga hiermee aan de gang, wil alleen nog weten of ze bij jou via de WiFi of bedraad werken ?


Bij mij is alles via wifi aangesloten.

0 Kudos