1
Vraag
2
Reacties
Robert 020

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sonos werkt niet op Wifi wel bedraad

Heb sinds het weekend Sonos aangeschaft.
Opstelling is een Beam en 2 Sonos One Sl.
De 2 One's staan als Surround. Na 30 min gooit hij deze uit het netwerk.
Na wat research schijnt het aan de modem te liggen.
Ik heb de Beam nu even tijdelijk met een kabel gekoppeld. Nu geen last meer.
Ik denk dat ik een nieuwe modem moet hebben. Deze is bijna 9 jaar oud.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5229Posts
  • 497Oplossingen
  • 1709Likes

Hoi @Robert 020 

Welkom op de Community! Wat een leuke aankoop heb je gedaan 🙂 Jammer alleen dat er nog wat verbindingsproblemen mee spelen. Ik zie dat er inmiddels een nieuw modem onderweg is. Laat je het even weten hoe het gaat zodra je het nieuwe modem binnen hebt?

Bekijk in context

7 Reacties 7
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5229Posts
  • 497Oplossingen
  • 1709Likes

Hoi @Robert 020 

Welkom op de Community! Wat een leuke aankoop heb je gedaan 🙂 Jammer alleen dat er nog wat verbindingsproblemen mee spelen. Ik zie dat er inmiddels een nieuw modem onderweg is. Laat je het even weten hoe het gaat zodra je het nieuwe modem binnen hebt?

Robert 020
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Nieuwe modem en nieuwe kastje werken top. Sonos doet het perfect nou!

 

ChelBrid

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Goedendag, ik ben heel benieuwd op welke modem de Sonos nu werkt, ik ben echt al heel lang om dit voor elkaar te krijgen, maar niks lukt helaas..

Arjan25

Level 9
  • 280Posts
  • 7Oplossingen
  • 64Likes

@ChelBrid

Ik had eerder ook problemen met Sonos, zelf met de Connectbox van Arris.

Na de update van het modem zou dit probleem opgelost moeten zijn, maar dat was in mijn geval nog niet. Toen heb ik ipv6 naar ipv4 laten zetten en nu werkt het gelukkig weer zoals het hoort. Ook is het belangrijk om de 2,4 en 5 ghz een aparte netwerknaam te geven.

(Als die het zelfde zijn)

Want bij de Connectbox hebben de 2,4 en 5 ghz de zelfde naam en daar kan de Sonos ook niet goed mee over weg, omdat hij geen 5 ghz ondersteunt.

 

ChelBrid

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt Arjan voor je uitleg, ik ga hiermee aan de gang, wil alleen nog weten of ze bij jou via de WiFi of bedraad werken ?

ChelBrid

Level 2
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb de Compal zie ik nu

Arjan25

Level 9
  • 280Posts
  • 7Oplossingen
  • 64Likes
ChelBrid wrote:

Bedankt Arjan voor je uitleg, ik ga hiermee aan de gang, wil alleen nog weten of ze bij jou via de WiFi of bedraad werken ?


Bij mij is alles via wifi aangesloten.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic