Als het modem niet in bridge mode is geconfigureerd, dan zouden de Deco's in AP mode geconfigureerd moeten zijn, is dat het geval? Zie de pagina Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus (More, Advanced, Operation Mode) in de Deco-app. Zijn de Deco's via ethernet of Wi-Fi verbonden?
Als een van de Sonos-speakers via ethernet is aangesloten, dan kunnen de andere Deco's van SonosNet gebruik maken en zijn deze niet afhankelijk van Wi-Fi van de Deco's. Is deze speaker op een van Deco's of op de modemrouter aangesloten?
Om andere mogelijke oorzaken uit te sluiten:
Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?
Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?
Kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall.