marcel_vdijk

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sonos muziek valt steeds kort uit

Sinds wij bij Ziggo zitten, ervaren wij problemen met onze Sonos boxen. Zowel bij Sonos One's in stereo opstelling, als losse Sonos Moves, valt constant de muziek uit. ik gebruik altijd de Sonos app en daarin de radiozenders van Juke. Soms krijg ik dan ook weer reclame, voordat die weer doorgaat met het nummer wat bezig was. Er is een Sonos apparaat bedraad aangesloten voor het eigen Sonos netwerk. Ik heb onlangs contact gehad met Sonos en die geven aan dat het niet aan de Deco's kan liggen. Verder hebben zij een diagnose gedraaid en daarbij geconstateerd dat er erg veel UPnP en DNS foutmeldingen voorbij kwamen. UPnP stond gewoon aan op de modem, dus die heb ik uit/aan gezet. Sonos kon daarnaast erg vaak de server niet vinden en daarom adviseerde zij om de DNS in te stellen op de ip adressen van Google. Ik heb daar de servicedesk van Ziggo voor gebeld, omdat ik dat zelf niet kon aanpassen, maar zij blijken dat ook niet te kunnen en verwezen mij naar de community. Hier vond ik o.a. tips over het aanpassen van de WIFI settings van 5Ghz naar 2.4Ghz, omdat Sonos daar niet mee om kan gaan, maar ook dat heeft niet geholpen.

 

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Als het modem niet in bridge mode is geconfigureerd, dan zouden de Deco's in AP mode geconfigureerd moeten zijn, is dat het geval? Zie de pagina Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus (More, Advanced, Operation Mode) in de Deco-app. Zijn de Deco's via ethernet of Wi-Fi verbonden?

 

Als een van de Sonos-speakers via ethernet is aangesloten, dan kunnen de andere Deco's van SonosNet gebruik maken en zijn deze niet afhankelijk van Wi-Fi van de Deco's. Is deze speaker op een van Deco's of op de modemrouter aangesloten?

 

Om andere mogelijke oorzaken uit te sluiten:

 

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

 

Kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall.

Bekijk in context

2 Reacties 2
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Als het modem niet in bridge mode is geconfigureerd, dan zouden de Deco's in AP mode geconfigureerd moeten zijn, is dat het geval? Zie de pagina Meer, Geavanceerd, Bewerkingsmodus (More, Advanced, Operation Mode) in de Deco-app. Zijn de Deco's via ethernet of Wi-Fi verbonden?

 

Als een van de Sonos-speakers via ethernet is aangesloten, dan kunnen de andere Deco's van SonosNet gebruik maken en zijn deze niet afhankelijk van Wi-Fi van de Deco's. Is deze speaker op een van Deco's of op de modemrouter aangesloten?

 

Om andere mogelijke oorzaken uit te sluiten:

 

Kun je een of meerdere foto’s plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

Kun je tevens op het modem inloggen via 192.168.178.1 of 192.168.100.1 en de gegevens plaatsen die worden getoond op de tabbladen Downstream, Upstream en Netwerk historie/log op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status?

 

Kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @marcel_vdijk 

Dat is natuurlijk niet lekker muziek luisteren op deze manier. Heb je de vragen en tips van @tobiastheebe bekeken en kun je daarop reageren? Dan kan er verder gekeken worden. 

Uitgelicht topic