1
Vraag
2
Reageer en help mee
janpaultje

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sonos en wifi boosters

Sinds mijn wifi boosters zijn aangesloten doet mijn sonos het niet meer. Hoe sluit ik mijn sonos systeem aan op de wifi boosters

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

Welke wifiboosters heb je precies?

Er zijn nogal wat verschillende varianten.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3335Likes

Hey @janpaultje en welkom hier! 

We hebben al even niet van je gehoord. Heb je voor ons het antwoord op de vaag van Bert? Dan helpen we je verder. 

vdammeliesbeth

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb dit probleem ook, wij hebben dit weekend de tp link deco wifi booster geïnstalleerd en sonos geeft aan dat er geen verbinding meer is met het netwerk

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@vdammeliesbeth welkom op de Ziggo Community, goed dat je het aangeeft. Balen dat je Sonos-set dan opeens niet meer werkt, dat moet niet de bedoeling zijn.

Hebben @robbo en/of @kruijf hier al eens mee te maken gehad en hebben jullie tips?

Buleobrut

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Zelfde probleem en dit is de setup die nu lijkt te werken. 1 van de deco boosters in de buurt van de sonos speakers plaatsen. Niet met netwerk kabel verbinden (had ik wel, misschien dat dit de netwerk setup verstoorde). Speakers helemaal resetten en opnieuw instellen. Ook heb ik de wifi van de ziggo modem uit gezet. Vooralsnog werkt nu eindelijk alles weer....

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @Buleobrut! Altijd goed om nog even je bevindingen te delen zodat andere gebruikers je tip kunnen meenemen. 😄 

Arjan25

Level 9
  • 280Posts
  • 7Oplossingen
  • 64Likes

Hier werkt de Sonos boxen zonder problemen met de boosters.

Aangezien jij van netwerk veranderd, moet je Sonos opnieuw instellen.

Want die gaan niet automatisch over naar een ander netwerk.

Bij mij stond de hoofd booster in de meterkast achter een dikke muur en op meer dan 4 meter afstand en dat werkte zonder problemen.

Dus dichterbij zetten hoeft niet.

 

Zo stel je een nieuw netwerk in.

 

In principe wil je 1 component van Sonos met een internet kabel op de router aan te sluiten.
Daarna zal het systeem gevonden worden, en kun je via de Sonos software naar instellingen -> geavanceerde instellingen.
Hier kun je de draadloze installatie knop indrukken, en kun je Sonos de wifi opnieuw inleren.
Als je de wifi aan Sonos geleerd hebt zal deze de melding geven dat je de kabel weer tussen Sonos en de router weg kunt halen. Om je speaker weer draadloos te kunnen gebruiken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic