Danique_
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Sonos apparaten vallen steeds uit (Arris)

Wij hebben een Sonos geluidsinstallatie met 4 One's, 1 Beam en 1 Move. Regelmatig (bijna dagelijks) valt één van de apparaten weg, waardoor we geen muziek meer hebben. De enige manier om het weer werkend te krijgen is het apparaat dat weggevallen is (niet meer zichtbaar in Sonos app) uit het stopcontact halen en op die manier resetten. Meestal werkt het daarna weer.

Al contact gehad met Sonos hierover. Zij zeggen dat het probleem bij Ziggo ligt. 

Wij hebben de Connectbox Arris, i.c.m. twee wifi-boosters. Alle Sonos apparaten zijn draadloos verbonden.

Graag z.s.m. een oplossing voor dit probleem.

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Maud
Community Moderator
Community Moderator
  • 768Reacties
  • 68Oplossingen
  • 73Likes

Ah, dan gaat de vlieger inderdaad niet op! Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik zie dat je internet verbinding er in principe goed uitziet, maar er lijkt wat ruis op de lijn te zitten. Misschien dat dit voor wat problemen zorgt. Dat hierdoor de verbinding met de Sonos weg valt. 

Kun je het modem eens van de stroom halen, coaxkabel loskoppelen en een eventuele splitter/ versterker ook even loshalen. Na 5 minuten mag je het weer aansluiten en opnieuw verbinding maken met je modem, op je Sonos!

Bekijk in context

16 Reacties 16
Pasi
Expert
Expert
  • 3613Reacties
  • 214Oplossingen
  • 1300Likes

Misschien heeft het volgende hiermee niets te maken, maar het lijkt er wel erg op.

Ik luister veel internet-radio m.b.v. m'n 2 jaar oude Yamaha receiver. Soms stopt de muziek ( stream )  spontaan en is de muziek alleen weer terug te krijgen, door de receiver even over te schakelen naar een andere input en deze daarna weer terug te zetten naar internet-radio. Na het even omschakelen, wordt natuurlijk de internet verbinding  ( = stream ) opnieuw gestart. Blijkbaar wordt de stream even onderbroken ( hikje ? ), waardoor de receiver even de weg kwijt is of de stream niet meer opgepakt kan worden.

Danique_
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je reactie! Een aantal maanden geleden zat er inderdaad af en toe een onderbreking in het wifi signaal, waardoor ook af en toe de wifi op mobiele apparaten wegviel. Dit is opgelost door een monteur. Echter heeft dit niet geholpen in het probleem met Sonos.

Pasi
Expert
Expert
  • 3613Reacties
  • 214Oplossingen
  • 1300Likes

Mijn reactie was natuurlijk ook niet als oplossing voor uw probleem, maar meer om aan te geven dat er misschien een algemeen onderliggend probleem is.

Ik heb m'n receiver m.b.v. een netwerk kabel aangesloten, dus een wifi probleem kan het niet zijn. Persoonlijk denk ik, dat ergens in het Ziggo netwerk iets een hikje heeft, waardoor ( in mijn geval ) de stream even onderbroken wordt en de verbinding weg valt. Ik heb geen idee wat de Sonos doet, als daar de verbinding ( = stream ) even wegvalt.

Reset ( uit/in stopcontact ) u de 'master' of een satelliet station van de Sonos?

Danique_
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja precies.

De apparaten die steeds uitvallen zijn op zich zelf staande apparaten, dus de 'master'.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2349Reacties
  • 301Oplossingen
  • 417Likes

Hey @Danique_, welkom op de Community!

Super irritant natuurlijk wanneer het geluid midden in een nummer wegvalt en je ineens alleen staat te zingen. Ik zorg er graag voor dat je constante ondersteuning hebt van de muziek en artiesten! 

@Pasi is al flink met je mee gaan denken. Daar wil ik nog wel even op inhaken, want bij hem is duidelijk uitgesloten dat het niet om een wifi probleem gaat. Hij heeft het bekabeld namelijk aangesloten. Als ik jou eerste berichtje lees heb je alles via de wifi verbonden. Heb je voor de test ook de mogelijkheid om de apparaten eens bekabeld aan te sluiten? Ervaar je dan nog haperingen? 

Danique_
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb helaas niet de mogelijkheid om de speakers bekabeld aan te sluiten op de plekken waar ze staan. Ook heb ik gelezen dat juist een bekabelde set-up voor meer probleem zou zorgen bij Sonos i.c.m. Ziggo. 

Overigens is het zo dat niet alleen de muziek uitvalt, maar dat ook het apparaat (of meerdere apparaten) volledig verdwijnen uit de app van Sonos. Alleen nadat ik de stekker uit en in het stopcontact heb gedaan, verschijnen ze weer in de app en kan ik weer verder muziek afspelen.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 2349Reacties
  • 301Oplossingen
  • 417Likes

Hm, dan wordt het ook lastig om daar echt uitsluit over te geven. @Pasi heb jij nog ideeën? @Teun ik haak jou graag even aan. Heb jij nog goede tips?

Pasi
Expert
Expert
  • 3613Reacties
  • 214Oplossingen
  • 1300Likes

Helaas ( of gelukkig ) heb ik geen ervaring met Sonos. Ook m.b.t. de app ( "...verdwijnen uit de app..." ) is het mij niet duidelijk waar het probleem zit.

Persoonlijk verdenk ik de wifi van de Arris Connectbox of de box zelf. Waarom dat kan ik niet zeggen, maar de CB en ik zijn geen vriendjes.

Als @Danique_ toevallig nog een ander merk wifi-router heeft liggen, dan misschien die als test aansluiten op de CB. Dan alle Sonos apparaten via die extra wifi-router laten werken en controleren of deze dan ook uitvallen. Blijven ze wel werken, dan ( lijkt me ) is de wifi van de CB niet goed. Hebben de Sonos daar hetzelfde probleem, dan verwacht ik dat de bron van beide routers ( = Ziggo/verbinding ) het probleem is.

Teun
Expert
Expert
  • 3855Reacties
  • 161Oplossingen
  • 606Likes

@Danique_ Heb je toevallig ook een mediabox xl?? Stel dat deze ook in je netwerk zit dan krijg je ook dit soort ellende. Er was ooit een foefje om de eerste sonos speaker bekabeld aan te sluiten en dan de rest op wifi. Dan gin het wel goed, maar dat wil natuurlijk niet altijd.

Teun.

Maud
Community Moderator
Community Moderator
  • 768Reacties
  • 68Oplossingen
  • 73Likes

@Danique_, we hebben al een tijdje niks van je gehoord. Is het inmiddels opgelost? Of heb je nog gekeken naar de tips van @Pasi en @Teun?

Danique_
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Teun,

We hebben een mediabox Next, dus die vlieger gaat helaas niet op.

Maud
Community Moderator
Community Moderator
  • 768Reacties
  • 68Oplossingen
  • 73Likes

Ah, dan gaat de vlieger inderdaad niet op! Ik heb je gegevens erbij gepakt en ik zie dat je internet verbinding er in principe goed uitziet, maar er lijkt wat ruis op de lijn te zitten. Misschien dat dit voor wat problemen zorgt. Dat hierdoor de verbinding met de Sonos weg valt. 

Kun je het modem eens van de stroom halen, coaxkabel loskoppelen en een eventuele splitter/ versterker ook even loshalen. Na 5 minuten mag je het weer aansluiten en opnieuw verbinding maken met je modem, op je Sonos!

Bekijk in context

Teun
Expert
Expert
  • 3855Reacties
  • 161Oplossingen
  • 606Likes

@Danique_ Als je de gelegenheid hebt zou je eens een boost kunnen testen. Als je in de buurt van Emmen woont, kun je bij ons wel even eentje lenen om te testen. Op welk netwerk zit alles? Op het modem of op de boosters?? neem aan dat als je de Sonos bedient, dat je dat allemaal op hetzelfde netwerk doet??

Teun.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 1370Reacties
  • 130Oplossingen
  • 255Likes

@Danique_ we hebben al 10 dagen niets meer van je vernomen, helaas. Kan ik je nog ergens mee helpen?

Danique_
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

We hebben al een tijd geen problemen meer gehad na het herstarten van het modem en de repeaters. Voor alsnog is het dus opgelost.

Uitgelicht topic