1
Vraag
2
Reacties
os

Level 6
  • 129Posts
  • 8Oplossingen
  • 60Likes

Soms valt internet weg, T3 errors, veel Correcteds

Ik heb soms dat de verbinding willekeurig tijdelijk wegvalt voor een paar seconden. Op smokeping zie ik dit ook terug met packet loss. Het gebeurt niet heel vaak, maar het liefst heb ik natuurlijk een 100% constante verbinding. Kijkend in het modem zie ik erg veel Pre RS Errors/Correcteds, maar ook een aantal Uncorrectables. Daarnaast zijn er ook veel T3 timeouts en zie ik vaak "No Ranging Response received" terug in de logs. Wat betekent dit en wat zou er mogelijk aan de hand kunnen zijn? En daarna, hoe zou dit opgelost kunnen worden? Ik heb een Connectbox Giga.

Status

Lees meer
Item
Status
Comments
Cable Modem Status
Online
DOCSIS 3.1
Primary downstream channel
Locked
SC-QAM
Channel Overview DownstreamUpstream
DOCSIS 3.0 channels
32
6
DOCSIS 3.1 channels
1
0

3.0 Downstream channels

Lees meer
ChannelFrequency (Hz)Power (dBmV)SNR (dB)ModulationChannel ID
36180000007.439QAM2563
177300000006.438.6QAM25617
26100000007.539QAM2562
76500000007.538.6QAM2567
157140000007.139QAM25615
197460000005.538.6QAM25619
20754000000538.6QAM25620
217620000004.138.6QAM25621
16020000007.639QAM2561
56340000007.239QAM2565
187380000006.138.6QAM25618
227700000004.337.6QAM25622
66420000007.239QAM2566
9666000000839QAM2569
106740000008.138.6QAM25610
308340000005.738.6QAM25630
318420000005.239QAM25631
328500000004.938.6QAM25632
46260000007.239QAM2564
86580000007.639QAM2568
116820000008.539QAM25611
126900000008.239QAM25612
136980000008.139QAM25613
147060000007.639QAM25614
167220000006.939QAM25616
237780000004.737.4QAM25623
247860000006.439QAM25624
298260000005.938.6QAM25629
288180000006.638.6QAM25628
268020000007.238.6QAM25626
278100000006.839QAM25627
257940000007.139QAM25625

3.0 Downstream channels 

Lees meer
ChannelLock StatusRxMER (dB)Pre RS ErrorsPost RS Errors
3Locked38.98326100
17Locked38.60537700
2Locked38.98326100
7Locked38.60537700
15Locked38.9832613698610
19Locked38.60537700
20Locked38.60537700
21Locked38.60537700
1Locked38.98326100
5Locked38.983261500
18Locked38.60537700
22Locked37.63627600
6Locked38.98326100
9Locked38.98326100
10Locked38.60537700
30Locked38.60537700
31Locked38.98326100
32Locked38.60537700
4Locked38.98326100
8Locked38.98326100
11Locked38.98326100
12Locked38.98326100
13Locked38.98326100
14Locked38.98326100
16Locked38.98326100
23Locked37.35598800
24Locked38.98326100
29Locked38.60537700
28Locked38.60537700
26Locked38.60537700
27Locked38.98326100
25Locked38.98326100

DOCSIS 3.1 en foto van aansluitpunt in volgende post (want 20.000 karakter limiet) ↓

Uitgelicht
os
topicstarter
Level 6
  • 129Reacties
  • 8Oplossingen
  • 60Likes

Vanochtend is de monteur langs geweest. Bij de meting bij mijn AOP kwam er uit dat alles perfect was en het signaal uitstekend zonder ruis binnen kwam. Voor de zekerheid werd nog wel het AOP vervangen, om alles uit te sluiten. De monteur zei dat het probleem echt bij de wijkcentrale móest zitten en nam daarin een kijkje. Hij had nog bij de buren langs gevraagd of deze ook problemen ondervonden – het antwoord was ja bij allemaal. Hij zei dat veel onderdelen vervangen moesten worden in de centrale en dat sommige kabels zelfs los zaten. Hiermee was hij een tijdje bezig. Uiteindelijk was alles voltooid en werkte het weer naar behoren.

 

Alles ziet er goed uit en de waarden op het modem ook. Ik hou de verbinding in de gaten en zal over een tijdje weer nieuwe waarden posten!

 

Foto nieuw AOP

Lees meer
nieuw_aop.jpg

3.0 Downstream channels

Lees meer
ChannelFrequency (Hz)Power (dBmV)SNR (dB)ModulationChannel ID
36180000007.139QAM2563
217620000005.539QAM25621
308340000005.539QAM25630
318420000004.538.6QAM25631
328500000003.938.6QAM25632
46260000006.538.6QAM2564
56340000006.338.6QAM2565
6642000000639QAM2566
76500000006.139QAM2567
9666000000738.6QAM2569
177300000005.939QAM25617
19746000000639QAM25619
278100000005.838.6QAM25627
288180000006.139QAM25628
298260000005.938.6QAM25629
26100000007.238.6QAM2562
86580000006.438.6QAM2568
106740000007.539QAM25610
116820000008.340.4QAM25611
12690000000840.4QAM25612
136980000008.139QAM25613
147060000007.339QAM25614
157140000006.839QAM25615
167220000006.338.6QAM25616
187380000006.139QAM25618
20754000000638.6QAM25620
227700000005.138.6QAM25622
237780000005.138.6QAM25623
247860000005.738.6QAM25624
257940000005.739QAM25625
268020000006.139QAM25626
16020000007.439QAM2561

3.0 Downstream channels

Lees meer
ChannelLock StatusRxMER (dB)Pre RS ErrorsPost RS Errors
3Locked38.98326100
21Locked38.98326100
30Locked38.98326100
31Locked38.60537700
32Locked38.60537790310
4Locked38.60537700
5Locked38.60537700
6Locked38.98326100
7Locked38.98326100
9Locked38.60537720
17Locked38.98326100
19Locked38.98326100
27Locked38.60537700
28Locked38.98326100
29Locked38.60537700
2Locked38.60537700
8Locked38.60537700
10Locked38.98326100
11Locked40.36628700
12Locked40.36628700
13Locked38.98326100
14Locked38.98326100
15Locked38.98326100
16Locked38.60537700
18Locked38.98326100
20Locked38.60537700
22Locked38.60537700
23Locked38.60537700
24Locked38.60537700
25Locked38.98326100
26Locked38.98326100
1Locked38.98326100
37 Reacties 37
os
Topicstarter
Level 6
  • 129Posts
  • 8Oplossingen
  • 60Likes

@Paul Zitten hier kosten aan verbonden? Ik snap dat het alleen iets in rekening zou worden gebracht als er bij mij zelf iets mis zou zijn, maar in principe begint mijn netwerk vanaf het AOP, toch? Hierop zit alleen de kabel direct naar het modem aangesloten.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19327Posts
  • 1377Oplossingen
  • 7374Likes

@os Er zijn alleen kosten bij een monteursbezoek gemoeid op het moment dat de storing in het eigen thuisnetwerk blijkt te zitten. Lig het probleem aan het signaal, aansluitpunt (AOP) of modem, dan is de monteur geheel kosteloos. 

os
Topicstarter
Level 6
  • 129Posts
  • 8Oplossingen
  • 60Likes

@Paul (@tobiastheebe) Sorry voor de vele vragen, maar ik wil het graag begrijpen 😄 Het signaal wordt dus ergens verstoord. Wat in het thuisnetwerk zou het kunnen veroorzaken? De enige COAX in mijn huis is naar de woonkamer TV en slaapkamer TV. Ik heb deze beide losgemaakt en kijk nu TV via de app. De splitter was tijdens de meting er ook af gehaald en alle COAX kabels losgekoppeld. 4G zou ook een storingsfactor kunnen zijn blijkbaar, maar ik heb zelf geen toren op mijn dak noch is er een toren heel dichtbij (ik heb altijd maar 2 of 3 van de 5 verbindingsstreepjes en gebruik daarom Bellen over Wi-Fi). Er zit één router aangesloten op het modem, maar zonder Wi-Fi. De Wi-Fi access points staan op andere plekken in het huis. Voor de rest zitten er geen andere apparaten aangesloten behalve een switch. Zou iets hiervan een storing kunnen geven op het COAX signaal?

 

Hieronder trouwens nog de waarden van het modem, er zijn veel Pre RS Errors bijgekomen op elk kanaal en ook nog veel correcteds+uncorrecteds:

 

Cable Modem Status

Lees meer
Item
Status
Comments
Cable Modem Status
Online
DOCSIS 3.1
Primary downstream channel
Locked
SC-QAM
Channel OverviewDownstreamUpstream
DOCSIS 3.0 channels
32
6
DOCSIS 3.1 channels
1
0

3.0 Downstream channels

Lees meer
ChannelFrequency (Hz)Power (dBmV)SNR (dB)ModulationChannel ID
361800000010.135.8QAM2563
1773000000010.535.8QAM25617
197460000009.234.9QAM25619
217620000007.934QAM25621
298260000009.234.9QAM25629
765000000010.635.8QAM2567
147060000001136.4QAM25614
157140000001136.4QAM25615
207540000008.734.5QAM25620
237780000008.734.3QAM25623
2478600000010.435.6QAM25624
2781000000010.235.6QAM25627
288180000009.835.1QAM25628
308340000008.834.9QAM25630
318420000008.434.3QAM25631
328500000008.134.3QAM25632
160200000010.536.6QAM2561
261000000010.335.6QAM2562
563400000010.136.4QAM2565
664200000010.435.8QAM2566
865800000010.635.8QAM2568
966600000010.936.4QAM2569
1067400000010.836.4QAM25610
1168200000011.436.4QAM25611
126900000001136.6QAM25612
1369800000011.436.4QAM25613
167220000001136.4QAM25616
1873800000010.135.6QAM25618
22770000000833.8QAM25622
462600000010.135.8QAM2564
268020000001136.4QAM25626
257940000001136.2QAM25625

3.0 Downstream channels

Lees meer
ChannelLock StatusRxMER (dB)Pre RS ErrorsPost RS Errors
3Locked35.7799111377690
17Locked35.7799111870200
19Locked34.9256104636060
21Locked33.95650910052640
29Locked34.9256107404180
7Locked35.7799111177410
14Locked36.3868901064970
15Locked36.386890969280
20Locked34.4835706141920
23Locked34.3456885567080
24Locked35.5950781495600
27Locked35.5950781868640
28Locked35.0835492282960
30Locked34.9256104297330
31Locked34.3456885594760
32Locked34.3456885937260
1Locked36.609653814940
2Locked35.5950781191880
5Locked36.3868901460700
6Locked35.7799111324420
8Locked35.7799111261560
9Locked36.3868901009520
10Locked36.386890997650
11Locked36.386890725370
12Locked36.609653997940
13Locked36.386890724840
16Locked36.3868901114170
18Locked35.5950782473840
22Locked33.8341648878470
4Locked35.7799111525260
26Locked36.386890857340
25Locked36.174995947850

3.1 Downstream channels

Lees meer
ChannelChannel Width (MHz)FFT TypeNumber of Active SubcarriersModulation (Active Profile)First Active Subcarrier (Hz)
33964K1860QAM2048879

3.1 Downstream channels

Lees meer
Channel IDLock StatusRxMER Data (dB)PLC Power (dBmV)Correcteds (Active Profile)

Uncorrectables (Active Profile)

33Locked345.71624887

261

3.0 Upstream channels

Lees meer
ChannelFrequency (Hz)Power (dBmV)Symbol Rate (ksps)ModulationChannel ID
131800000402560 KSym/sec64QAM5
228600000402560 KSym/sec64QAM6
357800000405120 KSym/sec64QAM1
43710000039.85120 KSym/sec64QAM4
54400000039.85120 KSym/sec64QAM3
650900000415120 KSym/sec64QAM2

(Vervolg hieronder wegens 20.000 karakter limiet)

os
Topicstarter
Level 6
  • 129Posts
  • 8Oplossingen
  • 60Likes

Er zijn vandaag veel timeouts bijgekomen en ook zelfs Partial Service.

 

3.0 Upstream channels

Lees meer
ChannelChannel TypeT1 TimeoutsT2 TimeoutsT3 TimeoutsT4 Timeouts
1US_TYPE_STDMA0000
2US_TYPE_STDMA0020
3US_TYPE_STDMA0030
4US_TYPE_STDMA0020
5US_TYPE_STDMA0000
6US_TYPE_STDMA001560

Network Log

Lees meer
TimePriorityDescription
Mon 28/02/2022 23:05:273No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:f7:39:5e;CMTS-MAC=00:17:10:93:e0:a8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 01/03/2022 06:59:294DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=e4:57:40:f7:39:5e;CMTS-MAC=00:17:10:93:e0:a8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 01/03/2022 19:09:313No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:f7:39:5e;CMTS-MAC=00:17:10:93:e0:a8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Fri 04/03/2022 18:59:324DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=e4:57:40:f7:39:5e;CMTS-MAC=00:17:10:93:e0:a8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Sat 05/03/2022 16:36:403No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:f7:39:5e;CMTS-MAC=00:17:10:93:e0:a8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Mon 07/03/2022 13:39:086CM-STATUS message sent. Event Type Code: 24; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=e4:57:40:f7:39:5e;CMTS-MAC=00:17:10:93:e0:a8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 08/03/2022 06:59:354DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;CM-MAC=e4:57:40:f7:39:5e;CMTS-MAC=00:17:10:93:e0:a8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 08/03/2022 12:30:433SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:f7:39:5e;CMTS-MAC=00:17:10:93:e0:a8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 08/03/2022 12:30:446CM-STATUS message sent. Event Type Code: 21; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=e4:57:40:f7:39:5e;CMTS-MAC=00:17:10:93:e0:a8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 08/03/2022 12:30:475Lost MDD Timeout;CM-MAC=e4:57:40:f7:39:5e;CMTS-MAC=00:17:10:93:e0:a8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 08/03/2022 12:30:516CM-STATUS message sent. Event Type Code: 16; Chan ID: 33; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: 3.;CM-MAC=e4:57:40:f7:39:5e;CMTS-MAC=00:17:10:93:e0:a8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 08/03/2022 12:30:583SYNC Timing Synchronization failure - Loss of Sync;CM-MAC=e4:57:40:f7:39:5e;CMTS-MAC=00:17:10:93:e0:a8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 08/03/2022 12:30:586CM-STATUS message sent. Event Type Code: 2; Chan ID: 17; DSID: N/A; MAC Addr: N/A; OFDM/OFDMA Profile ID: N/A.;CM-MAC=e4:57:40:f7:39:5e;CMTS-MAC=00:17:10:93:e0:a8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 08/03/2022 12:31:035Lost MDD Timeout;CM-MAC=e4:57:40:f7:39:5e;CMTS-MAC=00:17:10:93:e0:a8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 08/03/2022 12:31:113No Ranging Response received - T3 time-out;CM-MAC=e4:57:40:f7:39:5e;CMTS-MAC=00:17:10:93:e0:a8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 08/03/2022 12:31:543Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=e4:57:40:f7:39:5e;CMTS-MAC=00:17:10:93:e0:a8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 08/03/2022 12:31:545TCS Partial Service;CM-MAC=e4:57:40:f7:39:5e;CMTS-MAC=00:17:10:93:e0:a8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;
Tue 08/03/2022 12:32:243Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Unicast Maintenance opportunities received - T4 time out;CM-MAC=e4:57:40:f7:39:5e;CMTS-MAC=00:17:10:93:e0:a8;CM-QOS=1.1;CM-VER=3.1;

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31567Posts
  • 2222Oplossingen
  • 15846Likes

Naast de door Paul vastgestelde ruis in de upstream, is in de gehele downstream veel ruis aanwezig (lage MER-waarden, hoge aantallen (un)correctable errors, OFDM-kanaal dat op lager(e) profiel/modulatie 2048-QAM is teruggevallen). De log laat zien dat deze problemen (vooral) sinds vandaag, 12:30 spelen.

 

Vrijwel zeker is er een probleem tussen AOP en EV (eindversterker/straatkast).

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19327Posts
  • 1377Oplossingen
  • 7374Likes

@os Wat @Tobiastheeb ook al aangeeft kan ik beamen. Ik weet vrijwel zeker dat het probleem ergens tussen de EV en jouw AOP moet zitten. Een monteur op locatie zal de oorzaak v.d. ruis boven water moeten krijgen. Mijn uitgebreide verslag plus de meting die nu nog loopt zullen hem hierbij helpen. 

os
Topicstarter
Level 6
  • 129Posts
  • 8Oplossingen
  • 60Likes

@Paul Dank voor het verslag! Ik hou jullie op de hoogte van de monteur. 😃

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19327Posts
  • 1377Oplossingen
  • 7374Likes

@os Heel graag gedaan! En top dat je ons via dit topic op de hoogte houdt van het monteursbezoek. We wachten jouw berichtgeving dan even af. 

os
Topicstarter
Level 6
  • 129Posts
  • 8Oplossingen
  • 60Likes

Vanochtend is de monteur langs geweest. Bij de meting bij mijn AOP kwam er uit dat alles perfect was en het signaal uitstekend zonder ruis binnen kwam. Voor de zekerheid werd nog wel het AOP vervangen, om alles uit te sluiten. De monteur zei dat het probleem echt bij de wijkcentrale móest zitten en nam daarin een kijkje. Hij had nog bij de buren langs gevraagd of deze ook problemen ondervonden – het antwoord was ja bij allemaal. Hij zei dat veel onderdelen vervangen moesten worden in de centrale en dat sommige kabels zelfs los zaten. Hiermee was hij een tijdje bezig. Uiteindelijk was alles voltooid en werkte het weer naar behoren.

 

Alles ziet er goed uit en de waarden op het modem ook. Ik hou de verbinding in de gaten en zal over een tijdje weer nieuwe waarden posten!

 

Foto nieuw AOP

Lees meer
nieuw_aop.jpg

3.0 Downstream channels

Lees meer
ChannelFrequency (Hz)Power (dBmV)SNR (dB)ModulationChannel ID
36180000007.139QAM2563
217620000005.539QAM25621
308340000005.539QAM25630
318420000004.538.6QAM25631
328500000003.938.6QAM25632
46260000006.538.6QAM2564
56340000006.338.6QAM2565
6642000000639QAM2566
76500000006.139QAM2567
9666000000738.6QAM2569
177300000005.939QAM25617
19746000000639QAM25619
278100000005.838.6QAM25627
288180000006.139QAM25628
298260000005.938.6QAM25629
26100000007.238.6QAM2562
86580000006.438.6QAM2568
106740000007.539QAM25610
116820000008.340.4QAM25611
12690000000840.4QAM25612
136980000008.139QAM25613
147060000007.339QAM25614
157140000006.839QAM25615
167220000006.338.6QAM25616
187380000006.139QAM25618
20754000000638.6QAM25620
227700000005.138.6QAM25622
237780000005.138.6QAM25623
247860000005.738.6QAM25624
257940000005.739QAM25625
268020000006.139QAM25626
16020000007.439QAM2561

3.0 Downstream channels

Lees meer
ChannelLock StatusRxMER (dB)Pre RS ErrorsPost RS Errors
3Locked38.98326100
21Locked38.98326100
30Locked38.98326100
31Locked38.60537700
32Locked38.60537790310
4Locked38.60537700
5Locked38.60537700
6Locked38.98326100
7Locked38.98326100
9Locked38.60537720
17Locked38.98326100
19Locked38.98326100
27Locked38.60537700
28Locked38.98326100
29Locked38.60537700
2Locked38.60537700
8Locked38.60537700
10Locked38.98326100
11Locked40.36628700
12Locked40.36628700
13Locked38.98326100
14Locked38.98326100
15Locked38.98326100
16Locked38.60537700
18Locked38.98326100
20Locked38.60537700
22Locked38.60537700
23Locked38.60537700
24Locked38.60537700
25Locked38.98326100
26Locked38.98326100
1Locked38.98326100
os
Topicstarter
Level 6
  • 129Posts
  • 8Oplossingen
  • 60Likes

3.1 Downstream channels

Lees meer
ChannelChannel Width (MHz)FFT TypeNumber of Active SubcarriersModulation (Active Profile)First Active Subcarrier (Hz)
33964K1860QAM4096879

3.1 Downstream channels

Lees meer
Channel IDLock StatusRxMER Data (dB)PLC Power (dBmV)Correcteds (Active Profile)Uncorrectables (Active Profile)
33Locked381.5385153090

3.0 Upstream channels

Lees meer
ChannelFrequency (Hz)Power (dBmV)Symbol Rate (ksps)ModulationChannel ID
13180000043.52560 KSym/sec64QAM5
22860000043.52560 KSym/sec64QAM6
35780000044.55120 KSym/sec64QAM1
43710000043.35120 KSym/sec64QAM4
54400000044.55120 KSym/sec64QAM3
65090000044.55120 KSym/sec64QAM2
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31567Posts
  • 2222Oplossingen
  • 15846Likes

De downstream ziet er nu inderdaad weer goed uit. Er is geen overmatige ruis meer aanwezig en ook het vermogen is wat optimaler, schijnbaar heeft de monteur jouw buitenkabel op een tap met hogere demping gezet. Waarschijnlijk bedoel je met wijkcentrale de EV, de eindversterker/straatkast. Op een WC zijn circa 1.000 klanten aangesloten en daarin kan niet zomaar onderhoud worden gedaan.

 

Ik zie inderdaad dat een TRISZ-DG300 is geplaatst en een POA-254, die laatste waarschijnlijk ook uit voorzorg, deze splitter heeft een retourbandfilter op de TV-uitgang om de upstream van het modem te beschermen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19327Posts
  • 1377Oplossingen
  • 7374Likes

@os Hartelijk dank voor het delen van jouw bevindingen na het monteursbezoek! Het aansluitpunt ziet er keurig uit, en ook de signaalwaarden op het modem zijn prima. Op basis van de constateringen voorzie ik nu ook geen problemen meer m.b.t. de verbinding. Laten we afspreken dat je de komende dagen even in de gaten houdt hoe alles werkt. Op het moment dat alles naar wens is, dan kun je het topic markeren als zijnde opgelost.

os
Topicstarter
Level 6
  • 129Posts
  • 8Oplossingen
  • 60Likes

@tobiastheebe @Paul heel erg bedankt voor jullie kennis en assistentie. Alles draait nu 1 week en zonder enige correctable, uitval of loss. Het lijkt na de aanpassing in de wijkcentrale opgelost te zijn! De buren zullen er waarschijnlijk ook blij mee zijn 😄

 

Dan ben ik nog steeds geïnteresseerd in het uitproberen van de Ubee UBC1318ZG, vooral door het lagere energieverbruik, veel snellere UI en opstarten + geen Intel Puma chipset. @tobiastheebe denk je dat dit modem nog een verbetering zou opbrengen t.o.v. de Connectbox Giga? Ook gezien de vorige waarden van hierboven. En @Paul zou deze swap mogelijk zijn voor mijn zakelijke abonnement?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31567Posts
  • 2222Oplossingen
  • 15846Likes

De UBC1318ZG kan voor enkele ms lagere latency en jitter zorgen.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19327Posts
  • 1377Oplossingen
  • 7374Likes

@os Super dat jouw bevindingen postitief zijn sinds het monteursbezoek! Ik kan uiteraard zonder problemen jouw modem omwisselen naar een Ubee1318ZG modem als je dat wilt. Laat het maar weten als ik een Ubee modem op moet sturen, dan zet ik het direct voor je in gang. 

os
Topicstarter
Level 6
  • 129Posts
  • 8Oplossingen
  • 60Likes

@tobiastheebe alle kleine beetjes helpen 😊 Dan graag! @Paul 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19327Posts
  • 1377Oplossingen
  • 7374Likes

@os Dankjewel voor je reactie! Ik heb kosteloos een Ubee1318ZG modem verstuurd. Binnen 2 a 3 werkdagen ontvang je het modem met de pakketdienst van Post NL. In de automatische berichtgeving wordt gesproke over een nieuw SmartWifi modem, dit kun je negeren want je krijgt een Ubee1318ZG. Het oude modem ontvangen wij graag retour op onderstaande retouradres. 

XPO/Ziggo 
Antwoordnummer 1070

5800 VB Venray

Let op: Bewaar het afgiftebewijs wat je ontvangt bij het Post NL servicepunt goed. Mocht de retourzending om wat voor reden dan ook zoekraken, dan kun je aantonen dat jij het hebt ingeleverd bij Post NL. Tip: maak gelijk een foto met je smartphone, camera of tablet.  

Laat je onder dit topic weten wat jouw bevindingen zijn met het nieuwe modem?

os
Topicstarter
Level 6
  • 129Posts
  • 8Oplossingen
  • 60Likes

Het draait nu een aantal weken en ik heb geen uitval noch uncorrectables op het OFDM kanaal ondervonden. Super bedankt @tobiastheebe en @Paul voor jullie uitgebreide kennis en snelle handelen. Alles lijkt nu perfect te zijn. Heel erg blij mee!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic