1
Vraag
2
Reageer en help mee
RJBR

Level 3
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Soms valt het internet weg

Ik ben bijzonder goed geholpen via de community. We hadden problemen met het Ziggo Giga router en deze is nu vervangen door een nieuwe Sagemcom F3896LG. Ook het AOP is netjes vervangen.

Ik gebruik AP’s van Aruba en had nu het vermoeden dat het probleem daar lag. Daarom heb ik de Ap’s uitgezet.

Maar nog steeds gebeurt het dat streaming wegvalt (op tablet) maar op het zelfde moment duurt het laden van een website ook lang, of het nu op iPhone of MacBook Pro is.

Heb de router bekeken, en naar mijn idee staat alles goed ingesteld, maar zie toch wat dingen voorbijkomen in de log, zoals:

• US profile assignment change. US Chan ID: 25; Previous Profile: 10 13; New Profile: 9 13.;

• US profile assignment change. US Chan ID: 25; Previous Profile: 9 13; New Profile: 10 13.

Maar ook:

• DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response v4 option;

• RNG-RSP CCAP Commanded Power in Excess of 6 dB Below the Value Corresponding to the Top of the DRW;

• RNG-RSP CCAP Commanded Power Exceeds Value Corresponding to the Top of the DRW;

Advies zou zijn om de AP’s uit te zetten en alleen WiFi via router aan te zetten. Maar daarvoor is ons huis te groot. Pods is een andere optie, maar met die witte pods heb ik erg slechte ervaringen mee (niet volledig dekkend).

Wie kan mij helpen?

45 Reacties 45
RJBR
Topicstarter
Level 3
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Nu, 21:30 uur, ook in een keer slecht beeld op RTL7 via de Mediabox Next.

Tijdens de storing merk ik ook dat het netwerk niet helemaal optimaal is 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30231Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15127Likes

Keek je RTL 7 lineair (live) of via terugkijken?

Het resultaat van Speedtest.net (getest met een iPhone via Wi-Fi?) laat een hoge latency onder belasting zien.

De uncorrectable CWE in de downstream zijn opnieuw verder opgelopen, de T3 timeouts op OFDMA zijn nog steeds hetzelfde sinds 30-1, wel is op dit kanaal nog steeds het regelmatige wisselen tussen IUC's (9 t/m 12) zichtbaar.

Ik heb het vermoeden dat er iets misgaat tussen AOP en EV (straatkast).

RJBR
Topicstarter
Level 3
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Lineair naar RTL7.

Ik ga vanochtend testen door het modem op het AOP zelf aan te sluiten.

RJBR
Topicstarter
Level 3
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb net het modem rechtstreeks aan het AOP gekoppeld en het modem opnieuw gestart.

Hierbij alvast wat gegevens, via MacBook Pro (WiFi)

RJBR
Topicstarter
Level 3
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

En gegevens bekabeld

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30231Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15127Likes

De gegevens uit het modem zijn direct na de reset opgehaald en dus niet heel representatief, je kunt deze bijvoorbeeld vanavond nog eens plaatsen.

Wat wel opvalt is dat de downloadsnelheid via gigabit ethernet ook niet in orde is, maar dat kan ook liggen aan de hardware waarmee getest wordt. Je kunt het beste RealSpeed gebruiken om te controleren of op de modemrouter wel de volledige snelheden beschikbaar zijn.

RJBR
Topicstarter
Level 3
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Goedemiddag Tobias.

dank voor de tip!

Hierbij de gegevens voor nu.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30231Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15127Likes

De modemrouter kan met volledige snelheid down- en uploaden, dus de oorzaak voor de wat lage downloadsnelheid lijkt binnen het eigen netwerk te liggen.

Verder zie ik vooralsnog geen afwijkingen in de gegevens uit het modem.

RJBR
Topicstarter
Level 3
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

dan zou dus de voorzichtige conclusie kunnen zijn dat ik een POA-254 nodig heb en niet de POA-01-B?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30231Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15127Likes

De POA-01-B vervangen door een POA-254 kan de oplossing zijn als er sprake is van storing in de retourband/upstream vanuit de binnenhuisinstallatie, echter was de eerder zichtbare ruis juist aanwezig in de downstream. Vooralsnog zou ik blijven testen met modem direct op AOP.

RJBR
Topicstarter
Level 3
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hierbij de laatste gegevens

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30231Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15127Likes

Er zijn momenteel nog geen bijzonderheden/afwijkingen zichtbaar.

RJBR
Topicstarter
Level 3
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb alles na mijn laatste reactie gisteren terug gezet, anders konden we geen tv kijken😳

RJBR
Topicstarter
Level 3
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

En nu?

Er was zichtbare ruis, wat waarden die anders waren dan zou moeten (uncorrectable CWE in de downstream waren opgelopen), regelmatige wisselen tussen IUC's (9 t/m 12) zichtbaar.

De gegevens van de meting is nog niet gedeeld.

Heb geen POA-254 (die minder storingsgevoelig zou zijn.

We hebben nog steeds last van onderbrekingen. Vaak gecombineerd met slecht beeld. Het is niet lang maar het is er.

Ook overdag streaming radio die meermaals onderbroken wordt (verschillende devices)

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 30231Posts
  • 2093Oplossingen
  • 15127Likes

Een moderator komt binnenkort weer langs in dit topic en kan de juiste vervolgstap bepalen.

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 1388Posts
  • 153Oplossingen
  • 931Likes

Hi @RJBR, wat zuur dat het allemaal niet lekker werkt, zeker omdat er al het nodige is gebeurd afgelopen jaar!

Wil jij datum en tijdstippen bijhouden wanneer je onderbrekingen ervaart de komende tijd? Dan gaan we dit naast onze zojuist gestarte modemsessie leggen. Op die manier kunnen we kijken waar het probleem precies in schuilt.

Dankje alvast! 🙂 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 3975Posts
  • 331Oplossingen
  • 1575Likes

@RJBR ik haak ook even aan. En zeker, als er kuren zijn met je verbinding dan is dat altijd vervelend.

We beginnen ook met een modemsessie voor 7 dagen lang: we monitoren het gedrag en komen met een geschikte vervolgstap. Alvast dank voor je geduld. 

RJBR
Topicstarter
Level 3
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Vanavond rond 21:25 uur hadden we uitdagingen. Zowel internet op iPhone als Mediabox Next (bedraad aangesloten) waar we op terug keken, hadden we storing.

verder vrijdag om 10:25 uur Teams meeting hield op

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1372Posts
  • 212Oplossingen
  • 541Likes

Hallo @RJBR , wat jammer om te lezen dat je afgelopen zaterdag problemen hebt ervaren. Uit de monitoring van je modem van de afgelopen dagen heb ik dit niet teruggezien. Hoe was de verbinding voor de rest van de week?

RJBR
Topicstarter
Level 3
  • 45Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dat hebben ze helaas niet bijgehouden.

Feit is wel dat we twee weken geleden ook een storing ondervonden:

Nu, 21:30 uur, ook in een keer slecht beeld op RTL7 via de Mediabox Next.

Tijdens de storing merk ik ook dat het netwerk niet helemaal optimaal is

En toen was de reactie:

De uncorrectable CWE in de downstream zijn opnieuw verder opgelopen, de T3 timeouts op OFDMA zijn nog steeds hetzelfde sinds 30-1, wel is op dit kanaal nog steeds het regelmatige wisselen tussen IUC's (9 t/m 12) zichtbaar.

Ik heb het vermoeden dat er iets misgaat tussen AOP en EV (straatkast).

Het blijft lastig

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic