1
Vraag
2
Reacties
JohanB2021

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Soms slechte WiFi en valt internet gewoon even weg.

Hallo.

Via klantenservice kom ik er niet echt uit, en ik lees hier veel van dezelfde problemen met de UBEE 3200 v320b modem. Klantenservice enige wat die mij konden vertellen dat alles werkt met de tools die ze gebruikten, ja op dat moment blijkbaar wel. Maar soms valt er gewoon een aantal seconden het internet weg. Het lijkt ook net of dat steeds vaker voorkomt. Ik heb nog steeds het oude modem (sinds 2007?) Hele tijd terug is de stroom adapter ook al gesneuveld, omdat dit laat in het weekend was en ik zelf wel een vergelijkbaar (Zelfde volt/ampere/polarity) had, heb ik hier ook nog nooit een vervanging voor gevraagd.
WiFi was toen ook al onstabiel maar eigenlijk nooit aangedacht dat het aan de modem kan liggen (Die dus geen WiFi heeft)

Maar goed, zelfs met andere router blijft het internet/WiFi zou nu en dan wegvallen.
Denk dat het tijd wordt om de modem te vervangen?

Klantenservice stuurt me zo ongeveer van het kastje naar de muur, wacht nu ook al 2 dagen op een telefoontje,
Toen las ik dat er hier er meer waren met hetzelfde probleem en wel snel een oplossing kregen,

dus probeer ik met maar via deze weg.

Ik las ook dat er om foto's worden gevraagd, nja spul is dus van 2007? En beetje lastig om dit nu op foto te krijgen, als dat nodig is zou ik dat morgen overdag toe kunnen voegen.

Met vriendelijke groet,

Johan

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@JohanB2021 Wat jammer om te lezen dat je er niet uitgekomen bent met mijn collega's. Het modem dat je in huis hebt is al een oudje. Daar is natuurlijk niks mis mee maar zodra deze problemen geeft, kunnen we hem vervangen. Ik stuur een nieuw modem naar je op, deze heb je binnen 2-3 dagen in huis. 

 

 

Zoals @tobiastheebe al aangeeft, helpt het enorm om via foto's even mee te kijken naar de aansluiting. Zo weten we zeker dat het nieuwe modem ook daadwerkelijk de oplossing is. Zou je deze, wanneer het lukt willen delen? 

Bekijk in context

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

De splitter (UMU/SQ) is verouderd en moet vervangen worden door een POA-01-B met ander type modemkabel (IEC/F). Verder is de TV-kabel verouderd, wat is hiervan de lengte? Een IEC/IEC-kabel van 1,5/3/5 kan toegestuurd worden, voor 7,5/10 meter kun je bij de Ziggo Webshop terecht.

Bekijk in context

18 Reacties 18
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan een nieuwe modemrouter toesturen (Connect Box, thans SmartWifi modem) en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

 

Ik begrijp dat je nu een EVM3200 (modem zonder router) gebruikt, je kunt de Connect Box het beste in bridge mode laten zetten als je de eigen router wilt blijven gebruiken.

 

Waarschijnlijk is de installatie ook aan een upgrade toe: zou je een of meerdere foto’s willen plaatsen van AOP (hoofdaansluiting in meterkast of woonkamer) en kabels, plus splitter(s) en signaalversterker, voor zover van toepassing?

JohanB2021
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi, bedankt voor de snelle reactie,

"Ik begrijp dat je nu een EVM3200 (modem zonder router) gebruikt"
Klopt, modem heeft ook maar 1 ethernet-aansluiting, 1 voor telefoon en 1 voor VoIp verder zit er niks op.

Foto's is op dit moment beetje lastig, moet hele hoek dan ontruimen, en weinig licht.
Dus als dat echt nodig is, moet dat later vandaag maar even.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Foto's zijn natuurlijk niet verplicht maar zeker aanbevolen. Het levert een hoop informatie op en zorgt ervoor dat de installatie goed voorbereid kan worden op het nieuwe modem, die stelt namelijk wel hogere eisen aan de installatie.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@JohanB2021 Wat jammer om te lezen dat je er niet uitgekomen bent met mijn collega's. Het modem dat je in huis hebt is al een oudje. Daar is natuurlijk niks mis mee maar zodra deze problemen geeft, kunnen we hem vervangen. Ik stuur een nieuw modem naar je op, deze heb je binnen 2-3 dagen in huis. 

 

 

Zoals @tobiastheebe al aangeeft, helpt het enorm om via foto's even mee te kijken naar de aansluiting. Zo weten we zeker dat het nieuwe modem ook daadwerkelijk de oplossing is. Zou je deze, wanneer het lukt willen delen? 

JohanB2021
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ok, goed om te horen. Ik zal proberen dat kastje zometeen even te uploaden. In ieder geval bedankt voor een oplossing.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@JohanB2021 Geen dank! 

 

Geniet van je weekend 🙂 

JohanB2021
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Lotte  Hierbij een aantal foto's. Dat metalen ding is volgens mij een paar jaar terug al eens vervangen toen er een probleem was met het TV signaal. Maar geen idee hoe lang geleden precies.

Ook een fijn weekend toegewenst en bedankt voor de hulp!

Kastje aan de meur/coax doos volgens mij vervangen in 2016 ofzoietsKastje aan de meur/coax doos volgens mij vervangen in 2016 ofzoietsModem labelModem labelAdpater die er momenteel aan zitAdpater die er momenteel aan zit

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

De splitter (UMU/SQ) is verouderd en moet vervangen worden door een POA-01-B met ander type modemkabel (IEC/F). Verder is de TV-kabel verouderd, wat is hiervan de lengte? Een IEC/IEC-kabel van 1,5/3/5 kan toegestuurd worden, voor 7,5/10 meter kun je bij de Ziggo Webshop terecht.

JohanB2021
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Even snel opgemeten, van muur tot aan ongeveer waar die TV in gaat = 3m.  Dus daar moet dan een langere achter zitten, dus dat zal dan een 5m.  zijn.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

@Lotte Kun jij ook een POA-01-B met IEC/F-kabel 1,5 m. en IEC/IEC-kabel 5 m. toesturen?

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemorgen @tobiastheebe , sorry voor de iets wat late reactie.
Uiteraard regel ik dat voor @JohanB2021 . Deze worden binnen een paar dagen bezorgd! 

JohanB2021
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Meindert, @Lotte & ook @tobiastheebe , vriendelijk bedankt. Mocht er daarna nog problemen zijn, kom ik er hier op terug

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@JohaonB2021 We zijn  heel erg benieuwd wat je bevindingen zijn nu je de nieuwe aansluitmaterialen aangesloten hebt. Laat je het weten? Als je nog hulp nodig hebt, staan we hier graag voor je klaar. 

JohanB2021
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @Paul . Ik ben tot zover zeer tevreden, modem en "kastje" aan de muur vervangen.
Draadloos internet gaat tot nu toe goed, dus ben erg blij.
De COAX kabel zat er niet bij, maar dat neem ik voor lief en bestel ik hier op een later punt volgend jaar wel als de Kerstboom hoek weer leeg is en ik makkelijker in de hoek kan bij de muur/ophang punten.

Met vriendelijke groet,
Johan Bonkestoter

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@JohanB2021 Ontzettend fijn om te lezen dat je tevreden bent en alles weer naar wens werkt! Wat betreft de kabel, welke heb je niet ontvangen? De coaxkabel voor de mediabox (IEC/IEC) of de nieuwe IEC/F coaxkabel voor het modem? Ik stuur dan graag alsnog de kabel toe.

JohanB2021
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi @Paul . De IEC/IEC - 5m kabel voor de TV/Mediabox , leuk kerstcadeau van Ziggo dan 🙂

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19165Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7272Likes

@JohanB2021 Dat is eens wat anders dan een lichtsnoer met Kerst! 😉 Ik zorg ervoor dat de Kerstman de coaxkabel (IEC/IEC) van 5 meter binnen circa 2 werkdagen bij jou bezorgd.
Alvast hele fijne feestdagen en een gezond & gelukkig 2022 gewenst!

JohanB2021
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

@Paul Inderdaad, als er zoveel licht van deze COAX afkomt dan is er wellicht iets verkeerd aangesloten in de straatkast :).
Maar vriendelijk bedankt! Ik wens jou ook hele fijne feestdagen en een gelukkig en gezond 2022!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic