Mijn man heeft sinds kort nieuwe Android toestel, Samsung S24.
Hij kan de sommige apps niet via wifi openen, wel als hij wifi uitschakelt en via mobiele verbinding kent hij geen probleem. Ik ervaar dat probleem niet, ik heb Iphone.
Ik heb het opgezocht, blijkbaar kent anderen ook dit probleem. Ik vond dit:
Kun je op het modem inloggen via 192.168.178.1 en op de pagina Geavanceerde instellingen → DHCP de DHCPv6-server instellen op 'stateful'? Android-apparaten vallen terug op IPv4 als alleen DHCPv6 beschikbaar is in het LAN, wat het probleem kan oplossen.
Ik heb het bovenstaande dus gekeken, maar bij mij staat het op 'stateful' ingesteld. Dus daar kan het niet aan liggen. Wat kan dan wel de oorzaak zijn?
Wie kan mij verder helpen??
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dit probleem speelt inderdaad alleen op Android en niet op iOS. Het helpt soms om 'stateful' juist weer terug op 'stateless' in te stellen en daarna eventueel het modem + de telefoon opnieuw op te starten.
Overigens noem ik mijzelf zeker geen netwerkexpert.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@tobiastheebeis de netwerk-expert, die komt hier vanzelf wel langs
Dit probleem speelt inderdaad alleen op Android en niet op iOS. Het helpt soms om 'stateful' juist weer terug op 'stateless' in te stellen en daarna eventueel het modem + de telefoon opnieuw op te starten.
Overigens noem ik mijzelf zeker geen netwerkexpert.
bedankt, is nu opgelost!!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.