Sinds 4 febaruari heb ik een nieuwe modem van ziggo. de smartwifi modem, hier voor had ik de Horizon box.
ik heb Omvormer van solaredge die via een lan kabel in de modem zit, nu is het probleem dat ik de data van de de zonnepanelen niet meer kan lezen in de app van solaredge. bij de oude horizon box was het goed maar nu met de nieuwe modem wil het niet meer. als ik via de app van solaredge de status van de Omvormer lees is er wel internet verbinden is en heeft het een ip adres maar DNS wil niet. heb via de modem Dns verander maar niets werkt. Ziggo zeg dat ik maar naar de Leverancier van het systeem moet en die wil wel komen en er naar kijken maar dat even 105 euro kost. er is niets verander aan de Lan-kabel.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Het Probleem is opgelost. De fout zat in de omvormer van Soloedge hier was het statisch IP-adres dit heeft de monteur verander in Dynamisch IP-adres en weg was het probleem.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik zou sowieso ook eens contact opnemen met de leverancier.
Wellicht kunnen die ook wat zinnig zeggen.
De leverancier stuur een handleiding voor wifi terwijl ik een lan kabel heb en zeg voor lan kabel gewoon systeem resetten en als dat niet werkt wil wij langs komen voor 105 euro
Haal de stekker van het modem voor 1 minuut uit het stopcontact en laat vervolgens het modem volledig opnieuw opstarten. Kan tot 10 minuten duren.
@Raymond12 schreef:Sinds 4 febaruari heb ik een nieuwe modem van ziggo. de smartwifi modem, hier voor had ik de Horizon box.
ik heb Omvormer van solaredge die via een lan kabel in de modem zit, nu is het probleem dat ik de data van de de zonnepanelen niet meer kan lezen in de app van solaredge. bij de oude horizon box was het goed maar nu met de nieuwe modem wil het niet meer. als ik via de app van solaredge de status van de Omvormer lees is er wel internet verbinden is en heeft het een ip adres maar DNS wil niet. heb via de modem Dns verander maar niets werkt. Ziggo zeg dat ik maar naar de Leverancier van het systeem moet en die wil wel komen en er naar kijken maar dat even 105 euro kost. er is niets verander aan de Lan-kabel.
Hallo,
Eigenlijk zou het inderdaad gewoon moeten werken, maar....
Door het vervangen van de Ziggo box, zou de IP range veranderd kunnen zijn en als de omvormer dan het gebruikte IP nummer niet aanpast ( dat zou automatisch moeten gaan ), dan heeft de omvormer geen internet verbinding.
Zet u de omvormer eens uit en daarna weer aan, dan zou de omvormer een nieuw IP nummer moet vragen/ophalen, waarmee het internet dan wel bereikbaar is.
Welke type omvormer hebt u? Want misschien moet u eerst de omvormer los schakelen van uw lichtnet, voordat u de omvormer mag uit/aan zetten.
Ps. Overigens staat het leveren van energie en het bekijken daarvan ( via de app of website ) geheel los van elkaar.
de omvormer is al een paar uit en aan gedaan maar blijf het zelfde. status omvormer zegt wel internetverbinding en ook ip adres maar geeft geen DNS verbinding
Wat is het ip-adres van de omvormer en wat van de rest van het netwerk (bv een pc).
Met het nieuwe modem zou alles in de 192.168.178.x range moeten zitten.
@Raymond12 schreef:de omvormer is al een paar uit en aan gedaan maar blijf het zelfde. status omvormer zegt wel internetverbinding en ook ip adres maar geeft geen DNS verbinding
Laat de omvormer zien welke IP nummer deze heeft? Zo ja, en heeft u een Windows computer, dan daarop het onderstaande eens uitvoeren ( om dat IP nummer te controleren ).
- Klik op Start
- Type 'CMD' en open een DOSbox
- Type daarin 'ipconfig' en duw op [enter]
- Daarin staan meerdere IP nummers, b.v. 192.168.178.11. De eerste 3 cijfer groepen ( dus in dit geval 192.168.178 moeten gelijk zijn aan het IP nummer van de omvormer.
Dan de Ziggo modem/router maar eens herstarten !
ik heb deze omvormer: Solaredge omvormer SE4000H HD-Wave via Lan kabel aan modem
Maar wat is zijn ip-adres?
ip adres zonnepanelen is 192.168.178.10
@Raymond12 schreef:ip adres zonnepanelen is 192.168.178.10
Dat is inderdaad de juiste IP range ( 192.168.178.xxx ) ! Maar u kan deze vergelijken met die van uw computer, als u wilt.
Dan de Ziggo modem/router maar eens herstarten.
Kan alleen zien in de app dat er internetverbinding is en ook een ip adres heeft maar kan niet in de app wat het ip adres is
Heb ik al een paar keer gedaan maar nog altijd het zelfde probleem
@Raymond12 schreef:Kan alleen zien in de app dat er internetverbinding is en ook een ip adres heeft maar kan niet in de app wat het ip adres is
In de app natuurlijk niet, op een Windows computer wel !
@Raymond12 schreef:Heb ik al een paar keer gedaan maar nog altijd het zelfde probleem
Dan maar eens de Ziggo box resetten, d.m.v. resetknop achterop. Dan geldt ook weer het standaard wachtwoord ( die staat op het clipje bij de box ) en daarna inloggen op het modem ( via 192.168.178.1 ) en deze opnieuw instellen.
Dan zal de installateur moeten langskomen om de verbinding tussen de omvormer en de website van Solar Edge via zijn Setapp opnieuw in te stellen/ aan te melden.
@KBX458 schreef:Dan zal de installateur moeten langskomen om de verbinding tussen de omvormer en de website van Solar Edge via zijn Setapp opnieuw in te stellen/ aan te melden.
Als de omvormer m.b.v. een netwerkkabel is aangesloten én het IP nummer van de omvormer zit in de juiste IP range, dan verwacht ik eerder dat de Ziggo box de weg kwijt is.
Een SolarEdge omvormer heeft alleen internet toegang nodig, om de data te kunnen dumpen bij SolarEdge. De omvormer heeft daarvoor geen eigen inlog gegevens nodig.
Heb de ziggo box al een fabrieks reset gedaan en alles opnieuw ingestelt maar los het probleem niet op
Ik begrijp dat TS de modem al meermaals heeft herstart.
Nu dan nog een modem reset via het knopje achterop, en als ook dat niet helpt, dan rest de installateur.
@Raymond12 schreef:Heb de ziggo box al een fabrieks reset gedaan en alles opnieuw ingestelt maar los het probleem niet op
Ja, dan ....
@KBX458 schreef:Ik begrijp dat TS de modem al meermaals heeft herstart.
Nu dan nog een modem reset via het knopje achterop, en als ook dat niet helpt, dan rest de installateur.
Inderdaad !
Maar ik vraag me af, wat de monteur/installateur gaat doen? Het zou me geheel niets verbazen, dat de monteur de omvormer reset en dan controleert of deze volgens verwachting reageert. Als dat inderdaad zo is, dan zal de monteur naar Ziggo wijzen als de omvormer weer geen goede internet verbinding heeft, weggaan én een rekening sturen.
@Raymond12: steekt u de netwerkkabel eens op een andere poort achterop de Ziggo modem/router.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.