AppieT

Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Solar edge geen verbinding met solarserver

Heb een nieuw arris modem van ziggo
heb een lan aansluiting via een switch in mijn patchkast
de omvormer heeft 8 posities om de lan verbinding te testen
de eerste is de kabel verbinding met het modem deze gaat van 0 naar 1 en werkt
de tweede is het verkrijgen van ip adres werkt gaat van 0 naar 1 en werkt
de derde is een ping naar het modem ook deze gaat van 0 naar 1 en werkt
de vierde is een ping naar google deze gaat ook van 0 naar 1 en werkt
hierna gaar het mis de vijfde is een ping naar de server van solar en deze werkt niet en blijft 0 daar blijft het protocol ook hangen
maak ik verbinden met wifi dan is alles conform de solar hd in orde maar nog steeds geen data op de site of de app

na bellen met de ziggo hulplijn werd in naar arris verwezen om bij hun na te vragen of er poorten worden geblokkeerd
solar maakt gebruik van 22221 en 22222

iemand een goede tip
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AppieT
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ben inmiddels weer online en heb connectie, de oplossing zat op de solaredge zelf een neef van mij had eeen vast ip aangemaakt maar per abuis denk ik ook het sdres van de solarwebsite veranderd iplaats van prod.solaredge.com stond er lrod.

dank voor jullie reacties

Bekijk in context

11 Reacties 11
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes
Welkom op de Community, AppieT! in het Expertise-topic zag ik imars & martin1975x staan bij thuisnetwerken e.d. Misschien kunnen zij jou een zetje in de goede richting geven.
imars

Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Als je via wifi wel verbinding hebt, maar bedraad niet, gok ik dat het mogelijk de ethernetpoort is, zie ook:

https://community.ziggo.nl/community-archief-226/solaredge-omvormer-krijgt-geen-lan-verbinding-met-a...

Wat ook kan zijn, is dat de solaredge een fixed ip heeft wat buiten je netwerk valt, dan is je netwerk en de ethernetpoort gewoon goed, maar is het een instelling.

Controleer even of de solaredge op dhcp staat.

Ik heb overigens geen ervaring met een SolarEdge.
imars

Level 1
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes
Ik heb overigens geen ervaring met een SolarEdge.
AppieT
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes
Ben inmiddels weer online en heb connectie, de oplossing zat op de solaredge zelf een neef van mij had eeen vast ip aangemaakt maar per abuis denk ik ook het sdres van de solarwebsite veranderd iplaats van prod.solaredge.com stond er lrod.

dank voor jullie reacties
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes
AppieT mooi dat je het weer voor elkaar hebt en dat je de oplossing ook even ons deelt! Dan kunnen we dit topic weer afronden.
Piello

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb sinds de werkzaamheden van 23 juni problemen met mijn Solar Edge omvormer van de zonnepanelen. De ping naar de router lukt niet. Er wordt dus geen data meer naar de solar edge server doorgestuurd

De omvormer is via ethernetkabel verbonden aan mijn arris modem van Ziggo. Deze staat in bridge modus en daarachter zit een orbi router. Volgens de helpdesk kan ik mijn omvormer helemaal niet op het modem in bridge modus aansluiten omdat er maar 1 poort beschikbaar zou zijn. Dit heeft echter altijd zonder problemen gewerkt. Maar vanaf 23 juni niet meer. Verder werkt internet wel probleemloos

De klantenservice kan mij niet verder helpen en heeft mij naar de community doorverwezen

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2178Oplossingen
  • 15499Likes

@Piello Ik heb je in het topic Veel storing/packet loss sinds donderdag 23 juni al een reactie gegeven.

Piello

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klopt dat had ik gezien. had het bericht in 2 topics geplaatst omdat ik niet wist welk topic het juiste was.

Volgens de klantenservice kon het ook zeker niet aan de werkzaamheden van 23 juni liggen

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Piello  schreef:

Klopt dat had ik gezien. had het bericht in 2 topics geplaatst omdat ik niet wist welk topic het juiste was.

Volgens de klantenservice kon het ook zeker niet aan de werkzaamheden van 23 juni liggen


Afgezien dat na het technisch gelijk trekken van de fUPC en fZiggo regio's, het inderdaad zo is zoals @tobiastheebe aangeeft, is het natuurlijk niet echt 'handig' om apparatuur op het internet aan te sluiten, zonder dat er o.a. een firewall tussen zit.

Piello

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Daar heb je helemaal gelijk in 😉

HP home

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bij mij wekte de koppeling ook niet. Nieuw modem en 3 x tp link deco.

Voor de tp link deco een nieuw netwerk naam gemaakt met inlog. Solaredge kan hierop niet inloggen.

Oplossing: gebruik het netwerk van modem (zoals op de onderzijde staat (incl. ww) hierop kan solaredge wel inloggen.

 

Uitgelicht topic