1
Vraag
2
Reacties
Heda26

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Software-update Connectbox?

Ik wilde vanmorgen de poort-forwarding van mijn Connectbox aanpassen i.v.m. uitbreiding domotica-systeem.

Na inloggen op de Connectbox zag ik tot mijn verbazing dat het een en ander er anders uitziet. Kennelijk heeft er een software-update van de Connectbox plaatsgevonden. Zo ver ik weet heeft Ziggo mij hier niet van op de hoogte gesteld. Ook bleken er een aantal eerdere instellingen te zijn aangepast/verdwenen. Ik heb geprobeerd de poort-forwarding ( de oude is helemaal verdwenen !) weer in te stellen. Dit lukt niet !!.  Bij het opslaan van de instellingen blijft het ronde streepjessymbool maar ronddraaien totdat pop-up komt en vraagt of ik wil wachten of de pagina wil afsluiten. Ik kies "wachten" en wacht totdat pop-up komt met "Connectbox not ready". Ik druk op ok en dan verschijnt button met "OK". Druk hierop en dan Error-melding. Dit gebeurt ook bij andere onderdelen van het Connectbox menu. Ik krijg dus in feite niets meer aangepast!

Vraag: 

  • Is er daadwerkelijk vrij recent een nieuwe update geladen in de Connectbox?
  • Heeft iemand dezelfde ervaring?
  • Wat is de oplossing? 
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

De interface die je nu ziet is niet het gevolg van een firmware-upgrade maar van een bug in de firmware. Het modem opnieuw opstarten (terugzetten naar fabrieksinstellingen is niet noodzakelijk) zou dit moeten oplossen.

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Heb je het modem al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Ik vermoed dat de interface nu blauw i.p.v. oranje van kleur is? In dit geval is een onjuiste layout geselecteerd in de firmware en moet het modem opnieuw opgestart worden.

Heda26
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Allereerst bedankt voor je reactie. 

Ik neem aan dat je wilt zeggen dat het modem gereset moet worden? 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

opnieuw opstarten is wat anders dan resetten (wat de reset/terugzetten naar fabrieksinstellingen inhoud)

Heda26
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Allereerst bedankt voor je reactie. 

De interface is inderdaad blauw en was (als ik me goed herinner) eerst oranje. Ik heb inmiddels onder "Beheer/informatie" gezien dat de hard- en softwareversie niet meer zijn ingevuld en dat de "Beschikbaarheid" op 10 dagen, 3 uur, 13 min en 29sec staat. Dus er heeft een update plaatsgevonden! Als ik nu opnieuw opstart, zijn dan alle eerdere instellingen weg zoals o.a. de SSID enz.?  Op diverse plaatsen staat nu "No such object" ingevuld waarschijnlijk als gevolg van de update. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

De interface die je nu ziet is niet het gevolg van een firmware-upgrade maar van een bug in de firmware. Het modem opnieuw opstarten (terugzetten naar fabrieksinstellingen is niet noodzakelijk) zou dit moeten oplossen.

Fremer

Level 3
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 8Likes

Ik heb vanochtend ook een blauwe interface gehad ( inclusief blauwe UPC-logo 😂) nadat het modem opnieuw was opgestart ivm een nieuwe aop. Toen het modem even van de stroom gehad en opnieuw opgestart. Opnieuw ingelogd in het modem en het was weer als vanouds oranje met Ziggo-logo. Alle instellingen zijn behouden. 

Heda26
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste tobiastheebe, 

Bedankt voor je reacties. Ik heb je advies opgevolgd en het werkt weer. 

 

Jammer dat Ziggo-klantenservices mij vanochtend niet kon of wilde helpen en me alleen maar zeer onvriendelijk en totaal niet klantvriendelijk te woord stond en verwees naar de Ziggo-community die het maar moest oplossen.  Binnen Ziggo kon ik met niemand worden doorverbonden die verstand van zaken had. Vreemd dat Ziggo de software wel verkoopt maar bij problemen zegt: "sorry hiervoor moet je niet bij mij zijn. Klantenkring sop je dit maar zelf onderling op, mij niet bellen.

 

Tobiastheebe en de andere reageerders, bedankt voor jullie medewerking, hier zou Ziggo een voorbeeld aan kunnen nemen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic