1
Vraag
2
Reacties
glennot

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Socket-fout bij upload speedtest

Als ik een speedtest doe wordt wel de download snelheid weergegeven maar niet de upload snelheid. Er verschijnt dan een melding over een socket-fout. Op aanraden van Ziggo (Facebook) heb ik eerst de kabel tussen desktop en modem vervangen. Dat haalde niets uit, het resultaat bleef hetzelfde. Toen heb ik de desktop in veilige modus met netwerk opgestart. Hij laat dan wel een upload snelheid zien.

Mijn laptop geeft trouwens geen problemen; beide snelheden worden (via WiFi) netjes weergegeven.

Overigens, mijn desktop download gewoon goed! Ik snap alleen niet waarom de upload snelheid niet kan worden weergegeven.

Wie heeft er suggesties?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi glennot, ik heb ook even moeten Googelen hierop. Over het algemeen vind ik gevallen waarbij de software de oorzaak is hiervan.

Heb je een anti-virus programma of firewall op je systeem geïnstalleerd? Dat is de hoofdverdachte! Je kunt deze tijdelijk uitschakelen en kijken of de upload test dan wel werkt (vergeet 'm niet weer aan te zetten).

Bekijk in context

2 Reacties 2
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Waar test je die download en upload snelheid?

Kun je het hier eens proberen? http://www.dslreports.com/speedtest
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Hi glennot, ik heb ook even moeten Googelen hierop. Over het algemeen vind ik gevallen waarbij de software de oorzaak is hiervan.

Heb je een anti-virus programma of firewall op je systeem geïnstalleerd? Dat is de hoofdverdachte! Je kunt deze tijdelijk uitschakelen en kijken of de upload test dan wel werkt (vergeet 'm niet weer aan te zetten).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic