Mduijm

Level 5
  • 72Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

Snellere upload opeens?

Hoi allemaal,

 

een positieve ervaring deze morgen:

 

Server: Breedband - Arnhem (id: 5252)
ISP: Ziggo
Idle Latency: 15.59 ms (jitter: 7.11ms, low: 8.81ms, high: 19.80ms)
Download: 943.86 Mbps (data used: 1.1 GB)
28.69 ms (jitter: 8.90ms, low: 11.70ms, high: 148.41ms)
Upload: 146.67 Mbps (data used: 84.8 MB)
183.24 ms (jitter: 56.06ms, low: 16.88ms, high: 376.38ms)
Packet Loss: 0.0%
Result URL: https://www.speedtest.net/result/c/e41647af-6804-4ba5-9f67-dd49f1b29bf2

 

Dus ineens 150Mb upload en geen 50Mbs 🙂 ik ben hier zeer blij mee maar heb niets vernomen over hogere snelheden? Test is genomen vanaf een linux machine bekabeld op interne netwerk (1Gb). maar via Wifi krijg ik zelfs ook deze mooie snelle upload:

 

via wifi (2 meter van de Unifi Flex-HD):

Mduijm_0-1662805421663.png

 

 

Ik heb wel sinds kort een nieuw modem aangezien ik last had van Torrents en trage verbindingen. 

 

Prima zo hoor 😉 wellicht omhoog gegaan omdat we hier nu KPN glas krijgen? 

 

Ben benieuwd wat de officiële verklaring is?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Mduijm  schreef:

 

....Ben benieuwd wat de officiële verklaring is?


Fijn dat uw upload nu zo snel is!

Ik verwacht dat het officiële antwoord van Ziggo is: mmmm configuratie foutje, wacht u even .... ( dan passen we dat weer naar beneden aan ) ....

Persoonlijk zou ik er niets over zeggen/schrijven en zou het als een extra dienst zien, voor een trouwe klant.


Suc6

Bekijk in context

81 Reacties 81
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Zou je service flows van het modem kunnen plaatsen? Deze bepalen de maximaal haalbare snelheden en kun je vinden op de pagina Geavanceerde instellingen, Hulpmiddelen, Netwerk status, tabblad Configuratie na inloggen op het modem.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Mduijm  schreef:

 

....Ben benieuwd wat de officiële verklaring is?


Fijn dat uw upload nu zo snel is!

Ik verwacht dat het officiële antwoord van Ziggo is: mmmm configuratie foutje, wacht u even .... ( dan passen we dat weer naar beneden aan ) ....

Persoonlijk zou ik er niets over zeggen/schrijven en zou het als een extra dienst zien, voor een trouwe klant.


Suc6

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@Pasi "Ik verwacht dat het officiële antwoord van Ziggo is: mmmm configuratie foutje, wacht u even .... ( dan passen we dat weer naar beneden aan ) ...."

 

Vanwaar deze verwachting?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Bert  schreef:

@Pasi "Ik verwacht dat het officiële antwoord van Ziggo is: mmmm configuratie foutje, wacht u even .... ( dan passen we dat weer naar beneden aan ) ...."

 

Vanwaar deze verwachting?


Ach, daar gaan we weer.

Omdat 150Mb upload niet een Ziggo standaard is, dat 3 x hoger is dan Ziggo's maximaal mogelijke upload en omdat de Topic Starter er blijkbaar niet om gevraagd heeft.

Tevens verwacht ik ( zou ik wel eisen ), dat als Ziggo gaat experimenteren met mijn aansluiting, dat Ziggo mij daarover eerst informeert.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Gezien zakelijk zover mij bekend 70 Mb het maximale is voor upload wordt hier wel heel veel meer gehaald. 

 

Het laat in ieder geval zien dat er een hogere upload mogelijk is, maar dat was er al lang zelfs voor de docsis 3.0 aansluitingen.

 

Het is zelfs realistischer te verwachten dat hier nooit een reactie vanuit Ziggo op komt.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Daarom ben ik zeer benieuwd hoe de upstream service flow is geconfigureerd.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat zal inderdaad meer duidelijkheid geven. Dan een ellenlange discussie aanzwengelen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31058Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Ik zie nu dat TS waarschijnlijk sinds enkele weken een UBC1318ZG gebruikt, waarop de service flows niet zichtbaar zijn in de webinterface.

Mduijm
Topicstarter
Level 5
  • 72Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

idd, ik kan deze niet vinden en helaas.. de aanpassing is terug gezet ;( zit weer op 50Mb.. 

Mduijm
Topicstarter
Level 5
  • 72Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

ik heb wel de coax moeten loshalen vanmiddag want we hadden ook sinds kort veel blokjes in het beeld en een tvbox  (next) die af en toe haperde... lijkt na de loshalen en schoonmaken opgelost.. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

welk abbo heb je ben reuze benieuwd of er nu eindelijke een hogere upload komt 

 

zou het kunnen zijn dat dit het random testen/in gebruik nemen is van het OFDMA upstream kanaal

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@MR_CHIP dat lijkt mij enkel een Gigabit abo te kunnen zijn. Zie de download in het start bericht 943 Mbps.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ja 

misschien had de TS een ander abbonement zakelijk oid 

Mduijm
Topicstarter
Level 5
  • 72Posts
  • 2Oplossingen
  • 22Likes

ik heb gigabit en geen zakelijke lijn 😉 maar helaas de lol was weg na een dag 😉

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ach het is ieder geval bewijs dat ziggo ergens mee bezig is 😛

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@MR_CHIP  schreef:

ach het is ieder geval bewijs dat ziggo ergens mee bezig is 😛


Zou het ? Ik zie het echt als een foutje !!!

Waarschijnlijk kan upload nu al best hoger, maar is het Ziggo netwerk daarop ( qua totale bandbreedte ) nog niet op berekend.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75173Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ik heb ook wel eens vreemde snelheden gehad, dat bleek ook een kortdurende test te zijn geweest of alle apparatuur in de keten goed werkte.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik niet ziggo is immers bezig met OFDMA upstream kanalen aan het uitrollen

Boris de Kat

Level 16
  • 1295Posts
  • 34Oplossingen
  • 295Likes

Ze wachten met verhogen tot heel Nederland op Giganet zit?

Uitgelicht topic