Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
GRANDPARTS
Level 2

Snelkoppelingen werken niet na installatie van Ziggo Safe Online

Na installatie van Ziggo Safe Online op de PC, werken alle snelkoppelingen niet meer die op het bureaublad staan: bij aanklikken verschijnt er een popup met de mededeling: toepassing is niet gevonden. Getracht een nieuwe snelkoppeling te maken, maar dit probleem blijft hetzelfde:
niet gevonden.
Aaangezien het nogal wat koppelingen zijn hoop ik dat er ergens in de instellingen van Ziggo Safe Online iets aan of uitgeschakeld moet worden, maar ik kan dat niet vinden.
Iemand een idee ?
George
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
GRANDPARTS
Level 2
Topicstarter
Beste allemaal,
Bedankt voor het meedenken, ben ondertussen uiteraard er ook mee bezig geweest.
Nu blijkt dat bij installatie van Safe pakket om de een of andere reden de browser
(chrome) welke standaard aan al die snelkoppelingen gekoppeld was, kennelijk door Ziggo verwijderd is, deze weer 'ingeschakeld', probleem opgelost.
Geen idee hoe dit komt, en waarom, maar dan maar een ander veilig pakket.

Bekijk in context

0 Kudos
13 Reacties 13
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Kijk eerst even of je een update hebt van Ziggo Safe Online, die is net uitgerold.

Bij instellingen in je Safe Online moet je ergens iets tegenkomen met beveiliging en instellingen.Dat ga ik even voor je na checken in mijn Safe Online voor je.
0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Ik was in Safe Online aan zoeken en kan ik niet zoveel terug vinden, wel vond ik deze
Snelkoppelingen werken niet meer na installatie f-secure

Ik hoop dat je hier iets mee kan.
0 Kudos
GRANDPARTS
Level 2
Topicstarter
Beste Dave,
Ik heb die Ziggo Safe Online vanmorgen gedownload, is de laatste versie.
Er is een venster met beveiliging en instellingen, maar ik kan niet beoordelen wat ik daar zou moeten veranderen om het weer werkend te krijgen.
Diverse beveiligingen uitgeschakeld, PC opnieuw opgestart, maar niet succesvol.
De link in je 2e antwoord loopt helaas op niets uit.
0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Oke, dan is het misschien even wachten of andere gebruikers met Safe Online meer ervaring hebben, of kijk even in de community zoekbalk.
0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid
Ik ga meedenken om tot een oplossing te komen. Heb geen safe online, maar mogelijk ligt de oplossing in Windows. Gebruik je een Windows pc? Op welk apparaat doet het zich voor?
Hier alvast een link:https://support.microsoft.com/nl-nl/search?query=snelkoppelingen%20werken%20niet%20%20in%20windows%2...
0 Kudos
GRANDPARTS
Level 2
Topicstarter
Beste,
Bedankt voor het meedenken, is een gewone PC, Windows 7 Pro, geen andere virusprogrammas geinstalleerd.
Functioneerd al jaren werkelijk probleemloos, installeer Ziggo Safe Online, en heb problemen.
In de community heb ik al gekeken, kan ik zo gauw niks vinden, de chatdesk van Ziggo hanteert de eenvoudigste oplossing, zoekt u maar in de community.
0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid
Dan ga ik jou een beetje werk bezorgen, alhoewel de pc het meeste moet doen.
Verwijder F secure volledig van de pc met de waarschijnlijk ingebouwde verwijdertool.
Daarna opnieuw opstarten.
Controleer of alle snelkoppelingen aanwezig zijn en of ze nu wel werken.

Het zou kunnen n.l. dat tijdens de installatie er iets is fout gegaan.

Als alles werkt naar behoren de virusscanner opnieuw installeren.
Daarna checken of het euvel verholpen is.

Als je ergens niet uitkomt dan lees ik het wel.
0 Kudos
Sparco1955
Level 16
GRANDPARTS ,

Tijdje geleden bijna zelfde probleem bij een buurman, bleek dat de extensie LNK aan een verkeerd programma gekoppeld was. Zie http://www.nucia.eu/forum/threads/62198-Snelkoppelingen-en-of-programma-s-werken-niet-meer-Melding-quot-openen-met-quot voor een oplossing.

Succes.
KBX458
Oud Community-lid
Bedankt voor de link. Zal hem ff doorlezen.
0 Kudos
Sparco1955
Level 16
KBX458 ,

Inderdaad, kleine dingen en je zoekt je een versuffing. Aan de extensie LNK hoort geen enkel programma gekoppeld te zijn. Buurman had er per ongeluk het programma Excel aan gekoppeld, vraag me niet hoe maar hij had het niet gedaan vertelde hij mij. Vandaar dat ik in eerste instantie aan een virus dacht maar dat bleek het gelukkig niet te zijn. Bij problemen met snelkoppelingen kan ook de optie "Standaardinstellingen herstellen" weleens uitkomst brengen.
0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid
Idd, je zoekt je soms suf. Maar dat maakt het vaak ook tegelijk een uitdaging. We gaan zien wie er wint. Mens of machine.:wink:
0 Kudos
GRANDPARTS
Level 2
Topicstarter
Beste allemaal,
Bedankt voor het meedenken, ben ondertussen uiteraard er ook mee bezig geweest.
Nu blijkt dat bij installatie van Safe pakket om de een of andere reden de browser
(chrome) welke standaard aan al die snelkoppelingen gekoppeld was, kennelijk door Ziggo verwijderd is, deze weer 'ingeschakeld', probleem opgelost.
Geen idee hoe dit komt, en waarom, maar dan maar een ander veilig pakket.
0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid
Chrome heeft ingebouwde beveiligingssoftware. Het kan zijn dat deze soms conflicteert met F secure. Zelf heb ik er geen hinder van ondervonden.
Maar toch mooi dat je het hebt kunnen achterhalen.
Wat een oplossing zou kunnen zijn: Chrome verwijderen en daarna de virusscanner installeren en vervolgens Chrome. De software van Chrome herkent de scanner dan wsl als systeem eigen. Uiteraard tussentijds de werking van de snelkoppelingen controleren. Zo hoef je misschien de virusscanner toch niet overboord te zetten.
0 Kudos