wij hebben de deco m4 die ziggo aanbied als wifimash
nu het volgende aangesloten alle 3 via een utp kabel en ingesteld als AP snelheid gemiddeld 40mbit over de wifi
op een 250mbit abo is teleur stellend
setup
ziggo---- netwerkswitch -- 1ste deco ---2de deco --3de deco .
op aanraden vriend de ziggo connectbox in bridge modus laten zetten
nu ziggo modum ---1ste deco hier in --- netwerk switch deco 2 en 3 via de utp aangesloten .
ingesteld als router funtiie nu haal ik gewoon 200-250mbit op de wifi
hoe kan dit ?? is mijn router naar de klote ??
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De Arris of Compal Connectbox?
conect box
mike rosauer wrote:conect box
Die is er in twee soorten fabriekant Arris en Compal.
Mogelijk helpt deze leidraad.
RoWi. wrote:mike rosauer wrote:conect box
compal heb ik
Het werkt nu goed dus niks meer veranderen het is wel vreemd
RoWi. wrote:Het werkt nu goed dus niks meer veranderen het is wel vreemd
normaal zou die toch ook in de andere modus zon hoge mbit moeten halen ?
waar zit het hem in ? me ouders willen ook zon set maar hebben geen ziggo . zij kopen die zelf .maar bij hun provider kan/ willen ze geen bridge modus instellen . nu lijkt het of hun er niks aan hebben of is mijn router gewoon niet goed ?
Je bent niet de enige met dit soort rare verschijnselen. Of het de Connectbox is dat durf ik niet te zeggen.
Je ouders hebben er genoeg aan in acces punt mode om een betere wifi dekking te krijgen.
Verkeerd aangesloten.
Modem > Deco1 > switch > deco 2 & Deco 3
PeterH2020 wrote:Verkeerd aangesloten.
ja dat is nu met de router van ziggo in bride . in router modus
maar in oude setup zaten ze alle 3 in de swicht . en ginen ze totaal niet
modum>switch > deco 1 deco2 deco 3 haalde ik gemiddeld 40-50mbit in ap modus
PeterH2020 wrote:
Wat @mike rosauer al schreef. Met de Connectbox niet in bridge was de andere setup geen reden voor de lagere snelheden.
RoWi. wrote:PeterH2020 wrote:Verkeerd aangesloten.
Dat is enkel met de Connectbox in bridge en de Deco in router mode noodzaak. Zoals het nu is aangesloten.
Met de Connectbox niet in bridge en de Deco in AP mode kan de switch eerst dat is geen reden voor de lagere snelheden.
en dat is dus excat zo als het zit . maar de verklaing is ??
Tja toch de firmware van de Connectbox. De firmware van TP link of allebei een beetje. Ik sluit een eigen vergissing ook niet uit.
.
RoWi. wrote:Tja toch de firmware van de Connectbox. De firmware van TP link of allebei een beetje. Ik sluit een eigen vergissing ook niet uit.
.
tp link up to date
connectbox geen idee .
eigen vergissing ? hoe bedoel je
Mischien toch ergens iets niet aangevinkt. Het kan op zoveel plekken fout gaan. Niet bewust begrijp me niet verkeerd.
RoWi. wrote:Mischien toch ergens iets niet aangevinkt. Het kan op zoveel plekken fout gaan.
kun je me in de goede richting wijzen ?
RoWi. wrote:mike rosauer wrote:conect box
Mogelijk helpt deze leidraad.
Klik op leidraad.
De deco's moeten altijd op deze manier worden aangesloten omdat ze anders niet als mesh kunnen werken. Dan krijg je drie losse AP's.
Modem > deco > switch > deco 2 &3
Of zonder switch
Modem > deco > deco 2 > deco 3 .
2 en 3 op zonder utp of met utp vanuit deco 1 poort 2 naar deco 2 enz. ( altijd door lus vanuit deco naar deco).
Via switch na deco 1 is de beste optie!
Dat is verder geen verklaring voor de lagere snelheden.
Het is een van de methoden niet speciaal de beste hooguit aan te bevelen.
Mesh werking heb je zelfs met elke unit op een eigen poort.
PeterH2020 wrote:De deco's moeten altijd op deze manier worden aangesloten omdat ze anders niet als mesh kunnen werken. Dan krijg je drie losse AP's.
Modem > deco > switch > deco 2 &3
Of zonder switch
Modem > deco > deco 2 > deco 3 .
2 en 3 op zonder utp of met utp vanuit deco 1 poort 2 naar deco 2 enz. ( altijd door lus vanuit deco naar deco).
Via switch na deco 1 is de beste optie!
ok . dus dat was al fout ? alle 3 zaten achter de switch. maakt het dan nog uit of de router van ziggo in bride modus staat ?
en of ik de deco in router modus gebruik ? in AP modus is ouder toezicht niet berijkbaar !!
dat is eigenlijk handig met 3 kids
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.