1
Vraag
2
Reageer en help mee
mike rosauer

Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes

Snelheidsverschil met Deco M4

wij hebben de deco m4 die ziggo aanbied als wifimash

nu het volgende aangesloten alle 3 via een utp kabel en ingesteld als AP snelheid gemiddeld 40mbit over de wifi 

op een 250mbit abo is teleur stellend 

setup

ziggo---- netwerkswitch -- 1ste deco  ---2de deco --3de deco .

 

op aanraden vriend de ziggo connectbox in bridge modus laten zetten 

 

nu ziggo modum ---1ste deco hier in --- netwerk switch  deco 2 en 3 via de utp aangesloten . 

ingesteld als router funtiie  nu haal ik gewoon 200-250mbit  op de wifi 

 

hoe kan dit ?? is mijn router naar de klote ??

42 Reacties 42
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @mike rosauer en welkom op de Community,

Vervelend dat je met de TP Link M4 Deco Mesh lagere snelheden constateert wanneer je het apparaat in Accespoint (AP) modem gebruikt!  
Gebruik je alleen de TP Link Deco M4 i.c.m. het Connectbox modem, of heb je nog andere apparatuur in je thuisnetwerk aangesloten zoals routers, switches of hubs? 
Als dat het geval is, is mijn advies deze er ook nog eens tussenuit te halen en kijken of de snelheid dan wel goed is. 

Naast de geadviseerde setup i.c.m. de TP LInk Deco M4 en de alternatieve Accespoint modus, kun je ook nog het Connectbox modem in router modus zetten en wifi daarop uitzetten. Sluit vervolgens de TP Link Deco M4 (router mode) aan
zodat je ook de Mesh functionaliteiten kunt gebruiken daarnaast zijn de 3 andere netwerkpoorten van het Connectbox modem ook te gebruiken. Kom je er niet helemaal uit, dan raad ik aan ook naar de handige tips
van expert @Pasi te kijken op deze pagina. 

Laat het maar weten als je er niet uitkomt. We helpen je hier dan graag verder. 

mike rosauer
Topicstarter
Level 1
  • 31Posts
  • 0Oplossingen
  • 12Likes
Paul Ziggo wrote:

Goedemiddag @mike rosauer en welkom op de Community,

Vervelend dat je met de TP Link M4 Deco Mesh lagere snelheden constateert wanneer je het apparaat in Accespoint (AP) modem gebruikt!  
Gebruik je alleen de TP Link Deco M4 i.c.m. het Connectbox modem, of heb je nog andere apparatuur in je thuisnetwerk aangesloten zoals routers, switches of hubs? 
Als dat het geval is, is mijn advies deze er ook nog eens tussenuit te halen en kijken of de snelheid dan wel goed is. 

Naast de geadviseerde setup i.c.m. de TP LInk Deco M4 en de alternatieve Accespoint modus, kun je ook nog het Connectbox modem in router modus zetten en wifi daarop uitzetten. Sluit vervolgens de TP Link Deco M4 (router mode) aan
zodat je ook de Mesh functionaliteiten kunt gebruiken daarnaast zijn de 3 andere netwerkpoorten van het Connectbox modem ook te gebruiken. Kom je er niet helemaal uit, dan raad ik aan ook naar de handige tips
van expert @Pasi te kijken op deze pagina. 

Laat het maar weten als je er niet uitkomt. We helpen je hier dan graag verder. 

zie antwoorden hier boven genoemd !! probleem is al verholpen .

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

@mike rosauer Ik vermoed dat mijn bericht gekruist heeft met dat van jou. Top dat het al is opgelost!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic