edecorte

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Snelheidsverlaging ipv verhoging

Na resetten (stekker uit stopcontact) van mijn modem (Connect Box) is mijn download 'snelheid' gezakt naar 43,7 Mbps ipv de beloofde 300 Mbps. Alle controles nagelopen. Wat is er aan de hand?

 

Schermafbeelding.png

10 Reacties 10
edecorte
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Schermafbeelding 2021-04-20 om 00.18.45.png

Schermafbeelding 2021-04-20 om 00.18.21.png

Schermafbeelding 2021-04-20 om 00.19.00.png

Schermafbeelding 2021-04-20 om 00.19.13.png

    

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @edecorte 

Van een verhoging is bij jou dus nog niet echt sprake 😞 Zou je hier eens een foto willen plaatsen zodat we mee kunnen kijken naar de aansluiting? Ik zag dat je in je profiel ook nog geen postcode en huisnummer hebt toegevoegd. Wil je dat alsnog doen, dan kunnen we eventueel op afstand ook het signaal meten. 

edecorte
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Aansluiting.jpg

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dankjewel nog voor het plaatsen van deze foto, @edecorte! De splitter die je gebruikt is dik in orde. Je hoofdaansluiting zelf kan ik niet zo goed beoordelen aan de hand van deze foto omdat die nauwelijks zichtbaar is.
 

Ik heb je modem uitgelezen in het systeem en zie dat die momenteel online staat zoals het hoort en dat ook het juiste abonnement is ingeladen. Wat me opvalt is dat er veel apparaten per draadloze wifi zijn verbonden. Bij mij rijst dan de vraag op welke wijze je de speedtest hebt gedaan. Heb je de speedtest gedaan op een computer of laptop die bekabeld verbonden was met je modem? Of heb je een draadloze speedtest per wifi gedaan? Via wifi is het namelijk erg lastig om de maximale snelheid van je abonnement te behalen omdat dit draadloze signaal erg afhankelijk is van externe stoorbronnen. Doe vooral eens een bekabelde speedtest mocht je dat nog niet gedaan hebben. Ik ben benieuwd welke snelheid je dan meet 😉

edecorte
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Voordat ik dit item heb geplaatst heb ik alle stappen doorlopen die Ziggo voorschrijft, dus ook een bekabelde speedtest. Zie printscreen 1e post. Een download 'snelheid' van 43,7 Mbps lijkt me niet normaal via WiFi.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

B41EFED5-E835-4C45-9BFC-93DD397BE46A.jpeg

 zo te zien heb je deze aop en die is veroudert dient vervangen te woorden door een ziggo monteur 

 

zet even je postcode en huisnummer in je profielinstellingen

dat kun je doen door op je profielfoto te klikken daarna profielinstellingen

edecorte
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Postcode en huisnummer staan al in mijn profiel!

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7510Likes

Haal het witte kapje eens van de splitter en bekijk dan filmpje 

https://youtu.be/IH7Wa-ugt4M

 

Als je dat gedaan hebt adviseer ik je deze Speedtest  of deze Speedtest van Ookka 

 

Ben benieuwd of er verschil in komt.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Goedemiddag @edecorte,

Zo te zien hebben experts @anoniemforum en @Dave! al goed met je meegekeken. Wat @anoniemforum aangeeft klopt, het aansluitpunt (AOP) wat te zien is op de foto is een verouderd type en laat niet alle frequenties door. Hierdoor kun je problemen ervaren op 1 of meer van onze diensten. Een netwerkmonteur kan het aansluitpunt kosteloos vervangen omdat het aansluitpunt onder onze verantwoordelijkheid valt. Ik heb een afpsraak met een monteur geregeld op maandag 3 mei 2021 tussen 8 uur en 13 uur. Mocht het dan niet schikken dan is de afspraak via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn monteursafspraken te wijzgen. Neem voordat de monteur langs komt goed de richtlijnen m.b.t. de Coronamaatregelen door. Zo houden we het monteursbezoek voor iedereen veilig. Laat je na het monteursbezoek weten wat jouw bevindingen zijn? 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @edecorte
Hoe gaat het nu na het bezoek van de monteur? 🙂

Uitgelicht topic