Bij Tweakers.Net te lezen :
Natuurlijk is die snelheids-verhoging is een sigaar uit eigen doos. Want over 2 ( of 3 ? ) maand, gaan de abonnements-prijzen weer omhoog.
Persoonlijk had ik liever geen download verhoging, want er is genoeg keuze qua download snelheden, maar een upload verhoging. Want die blijft hopeloos achter, in vergelijking met de concurrentie.
@JanAssen
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo Rowi, Delta vraagt 45 euro per maand voor 1 Giga, symmetrisch op de glasvezel. Dat vind ik best concurrentie. Als je ziet wat een premium prijs Ziggo nog vraagt voor 1 Giga met een schamele upload, heb ik zelf het idee dat Ziggo niet beseft dat deze hoge prijs echt niet meer kan in 2022.
Nu het tarief van internet basic zo extreem gestegen is bij Ziggo, kan het best dat deze klanten een komende prijsverlaging van het 1 Giga abonnement voor een deel ophoesten.
@wewanl klopt deels, zolang Delta niet in heel Nederland levert is het niet echt concurrentie. Hooguit een keuze, die upload van Ziggo dat weten we, dan moet DVB-C het veld ruimen, of andere zaken moeten beter worden ingesteld met docsis 3.0 zijn blijkbaar al hogere upload snelheden mogelijk.
Ik heb geen gjgabit nodig en geen onbeperkt mobiele data anders ben ik bij Tmobile nog goedkoper uit onbeperkt mobiel internet en 1 Gb vast internet voor € 50,00 wil ik er TV bij kom ik op € 65,00 dan wordt het ook weer duur.
Ik heb dat verhaal ook gelezen dat Ziggo in de DVB-C zou moeten snijden om meer upload capaciteit te krijgen. Echter, dat is nonsens. Alle DOCSIS 3.0 en 3.1 kanalen bevinden zich volgens de DOCSIS norm in een frequentie gebied dat duidelijk onder het DVB-C gebied ligt. FM lag wel in dat gebied, maar dat is weg. Dus Ziggo kan zoveel upload kanalen maken als volgens de norm mogelijk is.
Daarom zet ik er bewust bij, of andere zaken beter instellen. Waar de FM weg is en Gigabit leverbaar is zou ook de uploaddus verder omhoog kunnen, gewoon per gebied, als het een zo kan waarom het ander dan niet? Waarom wachten tot het hele leveringsgebied is omgebouwd.
@wewanl ik ben er nog even in gedoken die € 45,00 is een aanbieding na 12 maanden ben je € 50,00 kwijt. Met TV erbij a € 12,50 kom je na die 12 maanden op € 62,50
Dat is uiteraard wel voordeliger dan Internet Giga en TV Start van Ziggo dan kom je op € 74,50 na de kortingsperiode. Wel heb je bij Ziggo in dat geval meer TV kanalen.
Het probleem is als wij Ziggo internet eruit gooien gaan wij terug van 200 gig naar 100 gig. Wij verbuiken met 3 personen minimaal 100 gig per maand. Voor ons zou het best wel een probleem worden
100 gig data???? Dan wordt het inderdaad goed rekenen en uitzoeken.
het is nu ook gekoppeld te zien als kanaal 1 id 32 in het ziggo
bijkomend voordeel heel weinig verstoring zeker niet van 4g/5g oid
lijkt ook wel of upstream vermogen iets omlaag is gezet in de cmts
of de vesterker in het pand wie weet
modem zit nu aangesloten in de woonkamer
Dat kanaal 1 kanaalnummer 32 heeft gekregen is gelukkig geen probleem, wel interessant om te zien DS 3.1 upload nog niet actief is terwijl het in Fziggo gebied wel actief is. En het upstream vermogen is puur je modem maar die klopt best redelijk zo te zien. Die van mij zit op 38 maar het scheelt dat wij de end amplifier naast ons huis hebben staan samen met de fiber node ernaast.
ik snap dat het upstream vermogen mijn modem is maar als de versterker beneden in het pand minder wordt gezet dan hoeft het modem minder moeite te doen om ziggo te bereiken
@MR_CHIP schreef:
ik snap dat het upstream vermogen mijn modem is maar als de versterker beneden in het pand minder wordt gezet dan hoeft het modem minder moeite te doen om ziggo te bereiken
Als de versterker minder wordt gezet in de upstream, dan heeft je modem nog meer moeite om Ziggo te bereiken.
Versterking upstream en downstream zijn gescheiden systemen.
dan andersom maar mijn upstream is naar beneden gegaan sinds het laatste onderhoud en hij staat notabene in de woonkamer met een poa splitter
@MR_CHIP schreef:
dan andersom maar mijn upstream is naar beneden gegaan sinds het laatste onderhoud en hij staat notabene in de woonkamer met een poa splitter
@MR_CHIP Als je upstream is gezakt, dan is de upstream versterking beneden omhoog gezet en dat is goed, want hoe hoger de upstream, hoe meer moeite de versterker van het modem heeft om Ziggo te bereiken.
Hoe lager de upstream, hoe makkelijker het modem Ziggo kan bereiken.
Upstream tussen 37 en 47 is uitstekend, hij mag nog een beetje lager en hoger zijn, maar liever niet.
Dus de upstream van 37 a 38 die ik heb is alleen maar mooi. Mijn downstream zit ergens tussen de 2 en 4
ondanks dat mijn modem nu in de woonkamer staat ben ik best tevreden met mijn downstream
Gebundelde downstream-kanalen
1 | 850000000 | 0.8 | 39 | QAM 256 | 32 |
2 | 602000000 | 2.3 | 40 | QAM 256 | 1 |
3 | 610000000 | 1.9 | 40 | QAM 256 | 2 |
4 | 618000000 | 1.3 | 40 | QAM 256 | 3 |
5 | 626000000 | 1.1 | 40 | QAM 256 | 4 |
6 | 634000000 | 0.9 | 40 | QAM 256 | 5 |
7 | 642000000 | 0.7 | 40 | QAM 256 | 6 |
8 | 650000000 | 1.1 | 40 | QAM 256 | 7 |
9 | 658000000 | 1.8 | 40 | QAM 256 | 8 |
10 | 666000000 | 2.3 | 40 | QAM 256 | 9 |
11 | 674000000 | 2.4 | 40 | QAM 256 | 10 |
12 | 682000000 | 2.6 | 41 | QAM 256 | 11 |
13 | 690000000 | 2.8 | 41 | QAM 256 | 12 |
14 | 698000000 | 2.3 | 41 | QAM 256 | 13 |
15 | 706000000 | 1.3 | 40 | QAM 256 | 14 |
16 | 714000000 | 1.2 | 40 | QAM 256 | 15 |
17 | 722000000 | 1 | 40 | QAM 256 | 16 |
18 | 730000000 | 1.2 | 40 | QAM 256 | 17 |
19 | 738000000 | 1.3 | 40 | QAM 256 | 18 |
20 | 746000000 | 1.3 | 40 | QAM 256 | 19 |
21 | 754000000 | 1.5 | 40 | QAM 256 | 20 |
22 | 762000000 | 1 | 40 | QAM 256 | 21 |
23 | 770000000 | 0.4 | 40 | QAM 256 | 22 |
24 | 778000000 | 0.2 | 40 | QAM 256 | 23 |
25 | 786000000 | 0.1 | 40 | QAM 256 | 24 |
26 | 826000000 | 0.5 | 40 | QAM 256 | 29 |
27 | 834000000 | 0.1 | 40 | QAM 256 | 30 |
28 | 842000000 | 0.2 | 40 | QAM 256 | 31 |
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.