1
Vraag
2
Reageer en help mee
Pasi

Level 19
  • 10474Posts
  • 507Oplossingen
  • 5852Likes

Snelheidsverhogingen 2022

Bij Tweakers.Net te lezen :

3.png

Natuurlijk is die snelheids-verhoging is een sigaar uit eigen doos. Want over 2 ( of 3 ? ) maand, gaan de abonnements-prijzen weer omhoog.

Persoonlijk had ik liever geen download verhoging, want er is genoeg keuze qua download snelheden, maar een upload verhoging. Want die blijft hopeloos achter, in vergelijking met de concurrentie.

@JanAssen 

254 Reacties 254
Jaapje

Level 6
  • 116Posts
  • 3Oplossingen
  • 58Likes

meerdere 4k streams naar buiten vanuit plex home?

Je hebt je eigen netflix opgezet voor de buurt? Ben gewoon benieuwd wat daar de toepassing is waarom iemand regelmatig tegelijk de noodzaak heeft voor meerdere bandbreedte slurpende diensten.

Architect_Kev

Level 7
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 41Likes

Ikzelf ga een MC server draaien + webserver en dat trekt gewoon weg van de upload. Ik zit echt met hoe ik dat ga bolwerken als een deel van mijn upload kwijt is.

MR_CHIP

Level 19
  • 12725Posts
  • 138Oplossingen
  • 4291Likes

nee

voor me vader en moeder en aangezien die gescheiden zijn/wonen en ze elk een 4k tv hebben willen ze het liefst wel in super mooie kwaliteit en sommige series/films zijn gewoon niet te streamen in nederland 

MR_CHIP

Level 19
  • 12725Posts
  • 138Oplossingen
  • 4291Likes

vannacht onderhoud hier geweest 

downstream channel is gewijzigd van 602 naar 850 mhz

maindownstream.png

MR_CHIP

Level 19
  • 12725Posts
  • 138Oplossingen
  • 4291Likes

@Jaapje je zegt ook dit

Als upload zo verschrikkelijk belangrijk voor je is, tsja... stap over naar een glasvezelprovider toch?

mocht hier glasvezel komen stap ik ook wel direct over in ieder geval qua internet maarja er is hier voor nu alleen nog maar ziggo

Jaapje

Level 6
  • 116Posts
  • 3Oplossingen
  • 58Likes

Heeft ziggo het daar goed voor elkaar dus maar wel balen voor je. Heb hier wel de keuze maar waarom overgaan naar iets duurders als dit prima bevalt en super stabiel is?

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

@Jaapje  schreef:

Heeft ziggo het daar goed voor elkaar dus maar wel balen voor je. Heb hier wel de keuze maar waarom overgaan naar iets duurders als dit prima bevalt en super stabiel is?

Duurder is betrekkelijk en afhankelijk van wat je afneemt en bij wie.

Architect_Kev

Level 7
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 41Likes

Zelfde geldt voor mij. Zodra ik glas kan ga ik glas en downgrade ik het internetabonnement van ziggo naar de goedkoopste.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

@Architect_Kev  schreef:

Zelfde geldt voor mij. Zodra ik glas kan ga ik glas en downgrade ik het internetabonnement van ziggo naar de goedkoopste.

Je bedoeld dat je TV bij Ziggo blijft afnemen, het goedkoopste is dan het KabelTV pakket de ongecodeerde kanalen dan ben je bijelkaar geteld vermoedelijk juist duurder uit.

Of houd je ze naast elkaar? Wat natuurlijk prima kan, dan ga je ook hogere maandlasten krijgen.

Jaapje

Level 6
  • 116Posts
  • 3Oplossingen
  • 58Likes

Natuurlijk gaan de maandlasten omhoog. Je gaat iets zwaarders afnemen dan wat je hebt. Ik ben nog geen enkele glasvezelprovider tegengekomen die het goedkoper en beter doet. Zou het wel zo zijn dan zou de glasvezellijn hier niet werkeloos liggen.

Naast elkaar wordt het wel een heel dure grap. Blijf ik wel grappig vinden, klagen dat prijzen omhoog gaan maar zodra het om glasvezel gaat maken de kosten blijkbaar totaal niet meer uit.

wewanl

Level 16
  • 2463Posts
  • 23Oplossingen
  • 948Likes

De tarieven zouden eerder moeten zakken in Nederland.

In Spanje betaal je bij Vodafone glasvezel slechts 41 euro per maand voor 1 Giga.

DAT IS OOK NOG EENS INCLUSIEF ONBEPERKT VAST BELLEN!

Wij worden hier in Nederland gewoon getild met hoge tarieven. Blijkbaar is er nog veel te weinig concurrentie.

wewanl_0-1660807028599.png

Jaapje

Level 6
  • 116Posts
  • 3Oplossingen
  • 58Likes

Prijzen verschillen door de wereld heen maar dat heeft ook te maken met het inkomen van mensen.

Iemand in Spanje verdiend over het algemeen ook minder dan iemand in Nederland, woningen zijn in Spanje ook goedkoper.

Zoek eens op de bigmac index om een beeld te krijgen van de verdeling in de wereld. Ik denk dat als je een internet abonnement in Zwitserland opzoekt het een stuk duurder is.

Dus als de stelling is: de tarieven zouden moeten zakken dan is de consequentie ook dat de salarissen in Nederland zouden moeten zakken. De Vodafone medewerker in Spanje krijgt immers ook minder dan de Vodafone/Ziggo medewerker in Nederland.

Architect_Kev

Level 7
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 41Likes

Wij hebben Vodafone red together en ik dacht dat je een internetverbinding af moest nemen voor dubbele data. Als dit niet zo is hoor ik het graag

Architect_Kev

Level 7
  • 143Posts
  • 6Oplossingen
  • 41Likes

De Nederlandse Vodafone medewerkers zitten in Spanje. Dit omdat het daar goedkoper is. Zelfde geldt een beetje voor alle providers die sturen een heleboel Nederlanders naar Spanje want goedkoper

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

@Jaapje met een 50/50 glasvezel abonnement heb ik toch echt lagere maandlasten dan Internet Start 100/20 via Ziggo,het beter vergelijkbare 100/100 abonnement inclusief TV is iets duurder dan TV Start en Internet start van Ziggo.

Een glasvezel verbinding is per definitie niet zwaarder dan een coax verbinding. Dat hangt van de snelheid af die je afneemt.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

@Architect_Kev klopt, maar die dubbele data is minder waard dan het laagste internet abonnement van Ziggo.

Nu weet ik niet wat voor abonnement je afneemt iets zegt me dat je met een abonnement elders lagere maandlasten zal krijgen.

caesar

Level 17
  • 4266Posts
  • 72Oplossingen
  • 1413Likes

@MR_CHIP  schreef:

vannacht onderhoud hier geweest 

downstream channel is gewijzigd van 602 naar 850 mhz

maindownstream.png

Bijzonder, dat is kanaal 32 in plaats van kanaal 1 zoals voordien. De kanalen 25 t/m 28 zijn bij mij niet in gebruik, maar worden wel gebruikt:

spectrumspectrum

Buurman

Level 15
  • 1064Posts
  • 54Oplossingen
  • 980Likes

@RoWi. Ik ben zelf ook al een tijdje om financiële redenen aan het vergelijken. Momenteel hebben we TV compleet/Internet start en een extra Next Mini naast de gewone Next tevens hebben twee Vodafone start M abonnementen á €11,- incl € 2,50 korting en dubbele data per abonnement omdat we ook ziggo  hebben. Bij overstappen naar 50/50 of 100/100 glas (sneller hoeft niet) verliezen we € 5 korting van de twee Vodafone abonnementen waar we nog tot medio 2024 aan vast zitten. Het lijkt allemaal niet zo eenvoudig om overstappen enigszins financieel aantrekkelijk te maken.  Ik wacht eerst af wat Ziggo nog te bieden heeft, maar ik zie links en rechts in mijn omgeving en in vrienden en familie kring de overstap naar glas maken. 

wewanl

Level 16
  • 2463Posts
  • 23Oplossingen
  • 948Likes

Ziggo moet echt zakken met zijn prijzen. De concurrentie zit niet stil. 

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6355Likes

@Buurman wij hebben inderdaad bewust gewacht tot de twee jaar van de Vodafone abonnementen om waren.   De doorslaggevende factor voor ons was feitelijk een veel gekeken kanaal die bij de andere provider in de basis zit en bij Ziggo in het TV zender plus pakket of movies en series XL. En het terugkijken wat een TV Start klant maar twee dagen mag via een Mediabox en wel 7 dagen via de app.

Vergelijk je echt eerlijk dan kom je er achter dat de providers  niet eens heel veel in prijs verschillen. Maar wat je voor die prijs krijgt verschilt wel zoals de lage upload bij Ziggo. Of een heel klein TV pakket als je naar een kleinere provider gaat, die dan weer enkel lokaal levert.

Om op @wewanl te reageren welke concurrentie?  Zo bar veel doen de overige providers ook niet. Ik heb het wel eens vaker geschreven met die paar netwerken die Nederland heeft is er keuze geen concurrentie. En zolang 1 grote netwerkbeheerder de prijzen bepaald is er voor de providers nagenoeg geen echt concurrend aanbod te doen. Dus serieus welke concurrentie? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic