Bij Tweakers.Net te lezen :
Natuurlijk is die snelheids-verhoging is een sigaar uit eigen doos. Want over 2 ( of 3 ? ) maand, gaan de abonnements-prijzen weer omhoog.
Persoonlijk had ik liever geen download verhoging, want er is genoeg keuze qua download snelheden, maar een upload verhoging. Want die blijft hopeloos achter, in vergelijking met de concurrentie.
@JanAssen
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Nee, dat is juist de grap. een lullig puur ethernet routertje is nog veel goedkoper als zo'n gigabox met een duur coax modem. Kassa !!
@caesar schreef:Als je daar tegenover zet dat Ziggo nu met pure IP kastjes begint, dan is het dus de vraag hoe lang ze door zullen gaan met zo'n DVB-C over glas oplossing.
Inderdaad.
Aangezien Ziggo toch het netwerk moest aanpassen/optuigen voor IPtv, is het netwerk er nu klaar voor. Het zou toch dom zijn, om die aanpassingen alleen maar voor de Mini te gaan gebruiken ?
De RFOG convertor ? Ja, die hebben we straks niet meer nodig wanneer we naar GPoN gaan; dus dit is echt puur een tijdelijke maatregel om RFoG mogelijk te maken.
zie het echt niet zo snel gebeuren ziggo is zoeizo niet echt snel met vooruitgang en ontwikkeling
@caesar schreef:Als je daar tegenover zet dat Ziggo nu met pure IP kastjes begint, dan is het dus de vraag hoe lang ze door zullen gaan met zo'n DVB-C over glas oplossing.
Mee eens helemaal nu ik weet dat via de Next Mini ook de radio kanalen beluisterd kunnen worden. Maar dat is voor het topic over de CI modules.
@MR_CHIP schreef:ik denk wel enige tijd aangezien de huidige modems nog lang geen glas hebben
Robinjoo verwar Docsis het internet deel niet met DVB-C het radio en TV deel. Als ziggo dat gaat schrappen is wellicht het maximale voor de internet snelheden mogelijk.
De theoretische 10 Gb down en 1 tot 2 up met docsis 3.1.
Ook met Gpon zal Ziggo een converter nodig hebben als ze aan Docsis vast blijven houden wat bij mijn weten op RF( Radio Frequency) gebaseerd is.
Wat van groter belang is wat is acceptabel voor de klanten die de Qe317 kabelradio moesten kopen, en de analoge TV bezitters die aan de mediabox moesten? €50,00 is voor velen toch serieus geld om binnen korte tijd nutteloos te zien. En alle andere bijkomende zaken aan kabeltjes om radio te blijven luisteren. Een afbouw van minsten 5 jaar lijkt mij niet meer dan op zijn plaats.
ja alleen heel het netwerk moet compatibel blijven met eurodocsis 3.0
dus ze kunnen nooit alle ruimte gebruiken die ze zouden kunnen gebruiken met maar 1 type netwerk
Momenteel zijn er nog hoge aantallen DVB-C ontvangers is gebruik en is uitzetten van DVB-C geen optie. Op langere termijn in de context van een verdere overschakeling op meer IP-diensten kan het een optie worden.
P.S. Een standaard PON omgeving kent geen DVB-C play out.
dat was einde vorig jaar
dit is hoe ze het willen gaan doen
@Pasi schreef:
Inderdaad.
Aangezien Ziggo toch het netwerk moest aanpassen/optuigen voor IPtv, is het netwerk er nu klaar voor. Het zou toch dom zijn, om die aanpassingen alleen maar voor de Mini te gaan gebruiken ?
De Ziggo Go gebruikte die techniek al, die aanpassing zal ruim een jaar of 8 terug al zijn gedaan met de Horizon Go app de upc variant.
In principe kan via pon ook DVB-C worden getransporteerd Ziggo doet dat per slot nu al.
KPN WBA heeft dat eind 2019 de das omgedaan. Een paar kleinere providers leveren nog steeds DVB-C, Analoge TV en Fm via glasvezel, die worden niet gehinderd door ruimte gebrek.
De reden om niet beiden toe te passen is puur financieel minder onderhoudskosten.
PS @MR_CHIP deel je nu geen info die onder een NDA valt?
zover ik weet niet ik heb deze printscreens op meerdere plekken gedeeld ik ben me in ieder geval van geen kwaad bewust
Ik kan mij zo voorstellen dat Ziggo hun toekomst plannen niet volledig naar buiten willen brengen. Wat jij daar deelt is een behoorlijke kijk in de keuken. Dat biedt ruimte voor de nodige speculatie.
Om even over de upload snelheid terug te komen, snap ik niet waarom Ziggo niet met de upload naar 100Mbit/s gaat. Ze blijven (wel heel veilig) op maximaal 70Mbit/s.
Goed voorbeeld:
UPC Zwitserland die ook onder Liberty Global valt net als Ziggo en hetzelfde Discsis 3.1 netwerk heeft en hardware, bied maximaal 1Gbit/s download en 100Mbit/s upload aan.
De frequenties waar hogere upload op de halen is, kan daar nog niet gebruikt worden i.v.m analoge radio en de digitale TV zenders die actief zijn vanaf de 122Mhz.
Net als de DVB-C band bied UPC daar ruim 100 TV zenders aan via IPTV en nog ruim 200 TV zenders via de DVB-C band met de hiergenoemde bij Ziggo Mediabox Next. Een goed voorbeeld dat de DVB-C band nog lang niet afgeschreven is en dat het makkelijk te combineren is met IPTV met de juiste Mediabox.
Bij Ziggo is er geen analoge radio meer en de digitale TV zenders beginnen boven de 200Mhz, dus wat houdt Ziggo tegen? Als dit een tijdskwestie is om te realiseren, had ik deze snelheidsverhoging niet eens gedaan. Dan maar even wachten tot alles technisch in orde is en dan pas doorvoeren. Deze snelheidsverhoging is puur om straks ook een prijsverhoging door te voeren.
Ik verwacht echt wel groei in de upload snelheid bij Ziggo. Het gaat namelijk steeds kneuteriger staan ten opzichte van de symmetrische snelheden op de glasvezel aanbieders
Ik begrijp ook niet zo goed wat Ziggo allemaal aan het doen, of beter gezegd nalaten is.
Alle 8 DOCSIS 3.0 upload kanalen zitten in het gebied van de 5 MHz tot 85 MHz, dus onder de voormalige FM band. Waarom Ziggo dan maar 4 kanalen gebruikt is mij een raadsel.
De DOCSIS 3.1 upload kanalen zitten daar boven, in het gebied tot 204 MHz. Dat is gebied is nu vrij, en dat is het al zeker een maand overal. Maar ik zie nog geen DOCSIS 3.1 upload kanalen.
We kunnen dit aan Ziggo vragen, maar je kunt het ook aan een betonnen muur vragen. De reactie is hetzelfde.
Zolang die glasvezel netwerken nog niet landelijk dekkend zijn en klanten om andere redenen niet weg willen, hoeft Ziggo zich niet zo druk te maken. Elke keer een beetje om het gros tevreden te houden. Wie weg wil gaat toch wel. Wie wil blijven blijft.
Er zal misschien ooit een keer wel wat groei in de upload komen, dan zal het wel richting 2023 lopen.
@caesar "Maar ik zie nog geen DOCSIS 3.1 upload kanalen."
In een paar screenshots ben ik al het Docsis 3.1 upstream kanaal tegengekomen.
Het lijkt er aan te komen.
bij jou niet wil niet zeggen dat ze het niet testen
Utrecht Centrum. Dit kanaal is al enkele maanden actief, echter nog niet in de voormalige FM frequentie band die is opgeschoond.
Is de Upload al verhoogd ? Ik heb al meteen een hogere Upload, alleen is de Download nu lager
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.