Bij Tweakers.Net te lezen :
Natuurlijk is die snelheids-verhoging is een sigaar uit eigen doos. Want over 2 ( of 3 ? ) maand, gaan de abonnements-prijzen weer omhoog.
Persoonlijk had ik liever geen download verhoging, want er is genoeg keuze qua download snelheden, maar een upload verhoging. Want die blijft hopeloos achter, in vergelijking met de concurrentie.
@JanAssen
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@caesar schreef:De KPN was hard bezig met glasvezel toen ze een nieuwe manager kregen. Die beschikte over dezelfde visionaire capaciteiten als een Ziggo manager, zodat hij niet meer wilde investeren in glas, maar zijn aandacht richtte op VDSL. Die man is gelukkig al weer de laan uit, en nu wordt er zo snel mogelijk weer glas aangelegd.
Ook dat is mij bekend. Het gevolg ondervinden ze in Eindhoven nog steeds zover ik goed op de hoogte ben. Die aanleg kan net zoals Deltafiber en Primevest/Tmobile enkel met de hulp van een durf investeerder, daar veranderd een manager niet veel aan. Als van de 100 woningen er slecht 1 een abonnement neemt is dat de investering niet waard.
Ja natuurlijk legt de KPN standaard glas aan. Wat dacht je wat een koperkabel kost per meter? Een stukje glasvezel kost geen drol. Als de KPN al zijn koperkabels uit de grond trekt, en het koper om laat smelten, dan kunnen ze bij wijze van spreken daarmee hun hele glasproject financieren.
@Hatolex schreef:Waarom het met glasvezel zo lang duurt?....... omdat 90% van de particuliere gebruikers glasvezelsnelheid helemaal niet nodig heeft. Het klinkt kennelijk kek om te zeggen dat je glasvezel hebt c.q nodig hebt. En voor die 10% freaks is het wel een dure investering voor de exploitant.
De snelheid heeft op zich niet veel met de drager te maken. Glasvezel is technisch minder storings gevoelig dan Docsis via coax daarom moeten velen hun kabels en of aansluitpunten laten vervangen. Als er Gigabit wordt afgenomen er is bewust gekozen voor de frequenties die dicht bij de mobiele frequenties liggen met de nodige gevolgen.
Dat is in mijn beleving belangrijker dan de mogelijke snelheid.
Glas of coax dat maakt voor de bandbreedte die ik afneem niet uit.
De investering dat is inderdaad het belangrijkste we zien niet voor niks dat KPN Netwerk niet buiten de dorpskernen gaat waar Deltafiber dit juist wel doet.
het enigste waarom ik glasvezel echt zou willen is de hogere upload
100 zou al prima zijn misschien zien we dit ooit bij ziggo mogelijk
1Gbit heb ik nu ook als download via ziggo dus dat is goed
en de lagere latency naar game servers die zou met glas veel lager zijn
@Hatolex schreef:Waarom het met glasvezel zo lang duurt?....... omdat 90% van de particuliere gebruikers glasvezelsnelheid helemaal niet nodig heeft. Het klinkt kennelijk kek om te zeggen dat je glasvezel hebt c.q nodig hebt. En voor die 10% freaks is het wel een dure investering voor de exploitant.
Een 'gemiddeld' ( sorry voor de uitdrukking ) huishouden, heeft inderdaad beslist niet zoveel nodig. Maar vroeger zei ene Bill Gates zoiets ook over 640Kb en je kan beter wat reserve overhebben, dan dat je nu al krap zit.
Ik/wij hebben meer dan voldoende aan onze 300/30. Grote kans dat als Ziggo de komende maanden de prijzen weer verhoogt, wij een internet abo omlaag gaan. Zo langzamerhand betalen we voor alleen internet/tv bijna €1000,- ( !! ) per jaar en dat is een aanzienlijk bedrag. Vooral als je bekijkt, hoeveel je het werkelijk gebruikt en/of beslist nodig hebt.
Maar die coax kabels worden wel steeds wat slechter en zullen ooit eens defect raken. Geen idee wanneer hier in de wijk, de Ziggo coax kabel is aangelegd, maar die ligt er ondertussen minimaal 30 jaar.
Dus zolang de glasvezel 'in de aanbieding' is, liever deze maar aangesloten. Dan, als straks de coax defect is, deze zelf aan te laten/moeten leggen.
@MR_CHIP schreef:mijn moeder heeft nog DSL helaas omdat dat veel goedkoper is dan ziggo per maand
laagste abbo t-mobile
25 euro per maand
en ziggo begint bij over de 40 euro per maand laagste snelheid
Hoezo helaas, ik verwacht dat ze niet heel veel meer bandbreedte nodig heeft?
als ik er ben wel 😛
haha voor haar is het inderdaad genoeg hoor
maar een film streamen vanuit mijn verbinding naar haar is niet zo heel leuk als het uncompressed 4k films zijn
@caesar schreef:Ja natuurlijk legt de KPN standaard glas aan. Wat dacht je wat een koperkabel kost per meter? Een stukje glasvezel kost geen drol. Als de KPN al zijn koperkabels uit de grond trekt, en het koper om laat smelten, dan kunnen ze bij wijze van spreken daarmee hun hele glasproject financieren.
Ik mag hopen dat ze daartoe worden verplicht, om het merendeel daarvan te rooien.
@MR_CHIP schreef:mijn moeder heeft nog DSL helaas omdat dat veel goedkoper is dan ziggo per maand
laagste abbo t-mobile
25 euro per maand
Maar, zijn dat ook werkelijk de Mbit's die uit de kabel/verbinding komen?
En .... die koper aders zijn waarschijnlijk nog ouder dan Ziggo's coaxkabel. Persoonlijk zou ik dan toch iedere bekabelings 'update' beslist toejuichen.
zover ik weet haal ze die snelheid wel ja
ik ben momenteel niet bij haar dus kan het helaas niet testen
ik had haar nog geprobeerd om over te halen naar ziggo maar dat was echt te duur ze loopt ook nog eens bij de voedselbank dus kan het wel begrijpen
zij heeft bijstand uitkering en ik een wajong die veel hoger is
@Pasi schreef:
laagste abbo t-mobile
25 euro per maand
Maar, zijn dat ook werkelijk de Mbit's die uit de kabel/verbinding komen?
En .... die koper aders zijn waarschijnlijk nog ouder dan Ziggo's coaxkabel. Persoonlijk zou ik dan toch een bekabelings 'update' beslist toejuichen.
Daar is KPN netwerk met de nodige gevolgen wel mee bezig.
Ps @MR_CHIP de ping is hier gehalveerd van ruim 10 via Ziggo nu doorgaans onder de 4 via een 'echte' FttH glasvezel lijn. Wat ik ervan begreep zou met docsis 3.1 de ping toch ook omlaag gaan. Dat is in mijn beleving belangrijker dan de bandbreedte (lees snelheid)
zover ik weet is mijn modem gewoon docsis 3.1 dus dat is hier dan al actief ga ik vanuit
ik heb ook een OFDM downstream kanaal
dit laat een speedtest zien dusja een lagere ping zou welkom zijn
Ik heb zelf ook GigaNet en mijn Ping ligt ook rond de 9 of 11, waarom nog een lagere Ping, en als je beetje de Community afzoekt kom je vaker topic's tegen waar de speedtest van Ziggo wordt afgeraden.
Hier onder de aanbevolen staan speedtesten:
naja ik heb ooit 2x mogen gamen bij iemand die glas heeft en dat was toch echt een stuk fijner dan bij ziggo
in ieder geval wel merkbaar
en ik weet dat speedtest van ziggo niet de beste is het ging ook om de ping/latency
Je hoort mij niet klagen na die downgrade van Internet Compleet naar Internet Start en die verhoging naar 100/20 leuk meegenomen is en des te meer een reden is om niet meer terug te gaan naar Internet Compleet. Een eventuele overstap naar glas overweeg ik nog niet, alhoewel ik al wat Ziggo buren in de straat heb zien overstappen naar glas. Misschien komt het er wel een keer van, want het scheelt een paar splitters, versterker en stugge coax kabels en een opgeruimde meterkast.
Ik verwacht een prijsverlaging voor de Max en Giga snelheden omdat Ziggo daar de uploadsnelheid niet van verhoogt.
ik verwacht van niet aangezien de zakelijke varianten wel omhoog gaan
@wewanl schreef:Ik verwacht een prijsverlaging...
Ik verwacht van Ziggo van alles en je kan van alles verwachten van Ziggo, maar het woord prijsverlaging komt beslist niet voor in Ziggo's woordenboek.
wel handig via breedbandwinkel kan je zien wat de afstand is tot de wijkcentrale bij DSL
hoogst mogelijke snelheid is maar 75
bij me moeder via DSL verbinding
@Pasimax helaas ook niet. stom dat ze bij zakelijk die abo's wel verhogen maar voor de normale consument niet. hadden ze ook wel naar 700mbit kunnen doen lijkt me..
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.