Vraag
Reacties
Pasi
Level 19

Snelheidsverhogingen 2022

Bij Tweakers.Net te lezen :

3.png

Natuurlijk is die snelheids-verhoging is een sigaar uit eigen doos. Want over 2 ( of 3 ? ) maand, gaan de abonnements-prijzen weer omhoog.

Persoonlijk had ik liever geen download verhoging, want er is genoeg keuze qua download snelheden, maar een upload verhoging. Want die blijft hopeloos achter, in vergelijking met de concurrentie.

@JanAssen 

Uitgelicht
EnergieBoy
Level 19

Weet niet of deze al genoemd is, maar deze pagina is de beste info:
https://vodafoneziggo.nl/nieuws/ziggo-verhoogt-opnieuw-internetsnelheden-voor-veel-abonnementen/ 

Toegevoegd door moderator: Lees ook het artikel over de snelheidsverhoging op de Ziggo Community.

3 Kudos
Ga naar reactie
254 Reacties 254
Meldingen
Aan Uit
robbo
Level 20
T.E.A.M.

Ach ja . Elke provider verhoogt jaarlijks wel zijn prijzen. Inderdaad vervelend. Echter wel dat Ziggo ook meestal wel een hogere  internet snelheid aanbied. (Alleen voor de 1gb niet)  Nu weet ik niet zeker of ook andere providers dit ook  of ea doen als compensatie. 

Wel vind ik voor die gene die een 1gb abonnement afnemen ook iets gedaan moet worden. ( Ik zelf 300/30 gaat er dus op vooruit als ik het even zo mag benoemen) desnoods de upload omhoog voor de 1gb abonnees.

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

hij gaat ook omhoog alleen voor de zakelijke kant helaas zakelijk gaat van 50 up naar 70 up bij het giga abbonement helaas niet de consument

0 Kudos
robbo
Level 20
T.E.A.M.

Wat ik dus voor de abonnees eigenlijk niet fair vind, om ook maar eens negatief te zijn😁 En voor de 1gb abonnees op te komen 🙂

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

dat snap ik ik vind het ook niet fair had wel 70 upload gewild 

0 Kudos
Gio2903
Level 17

niemand die hier internet max heeft ofzo? 😛

die word net als bij giga alleen verhoogt bij zakelijke klanten

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Reactie aangepast.

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

als je zijn bericht goed leest snap je wat hij bedoelt hij heeft over dat de zakelijke snelheden omhoog gaan

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@Dave Waarom een lagere ping dat is voor gamers het belangrijkste, dat je op je eigen scherm dezelfde response tijd hebt als je tegenstander. Meer dan 10 is voor een serieuze gamer de E-Sporters bijvoorbeeld.

RoWi.
Level 20

Die prijsverlaging voor Gigabit  is vorig jaar al toegepast.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Die snelheid is vermoedelijk met pairbonding

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

@RoWi.  ik heb nooit over een lagere Ping gehad, wel bliijven opletten a.u.b. 

Ik heb zelf een ping tussen 9 en 11 meer niet. Mij interesseert de hele Ping niet, ik heb internet, me apparaten doen het en dat vind ik belangrijkste.

Zie deze reactie over de Lagere Ping

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

ja iets wat t-mobile de huidige provider van me moeder helaas niet kan toepassen

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Was dit geen vraag dan? Daar antwoord ik op waarom een nog lager.ping nodig kan zijn.

Ik heb zelf ook GigaNet en mijn Ping ligt ook rond de 9 of 11, waarom nog een lagere Ping....

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Die kwam van @MR_CHIP  die wil een lagere Ping ik niet. Ik vroeg alleen waarom een lagere Ping, 

Maar ga lekker verder in dit topic, ik vind het goed. Trek me voor nu uit de discussie.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@RoWi. "Waarschijnlijk is Ziggo daar door de project ontwikkelaars verplicht om dit zo uit te voeren. "

Ziggo legt in al zijn gebieden, in alle nieuwe flinke appartementen complexen en grotere nieuwe wijken glasvezel aan tot in huis.

Dus wie weet wat de toekomst verder gaat brengen.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@Bert  schreef:

@RoWi. "Waarschijnlijk is Ziggo daar door de project ontwikkelaars verplicht om dit zo uit te voeren. "

Ziggo legt in al zijn gebieden, in alle nieuwe flinke appartementen complexen en grotere nieuwe wijken glasvezel aan tot in huis.

Dus wie weet wat de toekomst verder gaat brengen.

Dat zal ik eens navragen bij een net opgeleverde nieuwbouw wijk hier in het dorp, hoewel dat hoeft niet of gebruikt Ziggo voor glasvezel ook een groene buiten mantel? Daar is op de VodafoneZiggo site niks over te lezen enkel de paar bekende projecten, je zou verwachten dat VodafoneZiggo dat wel met meer bombarie bekend zou maken.

Wel bijzonder want met de fusie moesten de Vodafone glasvezel klanten naar T Mobile. Al is het via glasvezel naar binnen het blijft Docsis.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@RoWi. Een zojuist opgeleverde nieuwbouw wijk is jaren geleden gepland en daar zal het nog niet zijn.

De glasvezel ligt dan tot in huis en wordt daar overgezet naar coax signaal.

Als Ziggo coax gaat vervangen naar glasvezel, dan zijn het de eigen klanten die omgezet worden en is het geen verkrijgen van een te groot aandeel in de glasvezel verbindingen.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

@Bert  schreef:

@RoWi. Een zojuist opgeleverde nieuwbouw wijk is jaren geleden gepland en daar zal het nog niet zijn.

De glasvezel ligt dan tot in huis en wordt daar overgezet naar coax signaal.

Als Ziggo coax gaat vervangen naar glasvezel, dan zijn het de eigen klanten die omgezet worden en is het geen verkrijgen van een te groot aandeel in de glasvezel verbindingen.

Vanaf de fundering tot bewonen is dit project in twee jaar tijd opgeleverd. Dan zal het in de fase waar nu wordt begonnen ook nog wel gewoon coax worden.

Hoe dit werkt is mij bekend, een van de eerste glasvezel providers Concepts leverde zo DVB-C en analoge TV en FM radio. Ik had op mijn vorige adres ook een glas naar coax  converter voor een tweede TV en de radio ideaal. Helaas dacht KPN daar anders over, en Ziggo ook wat de FM radio betreft. Maar daar gaat het nu niet om. Althans deels wel want dat moesten we opofferen.

Of Ziggo wel of niet via glasvezel gaat leveren zal voor de geleverde snelheden weinig uitmaken aldus deze uitspraak.

Over die snelheid stelt Ziggo dat het huidige aanbod 'genoeg' is voor consumenten. Die snelheid is maximaal 1000Mbit/s downstream en 50Mbit/s upstream, bij het duurste abonnement. Zeker onder gebruikers van Tweakers wordt die uploadsnelheid vaak niet als genoeg ervaren en is de downloadsnelheid juist meer dan genoeg.

Men kan de ftth-aansluitingen verwachten in grote, volledig nieuw aan te leggen wijken. "Als in een bestaande wijk twee nieuwe woningen gebouwd worden, zullen we waarschijnlijk de bestaande coax-infrastructuur gebruiken. Maar als er aan de rand van de stad een nieuwe wijk gebouwd wordt met meer dan honderd woningen, dan ligt glasvezel voor de hand", vertelt Leo-Geert van den Berg, Director Fixed Network bij Ziggo, aan de krant.

Bron

0 Kudos
caesar
Level 17

@RoWi. 

Als je daar tegenover zet dat Ziggo nu met pure IP kastjes begint, dan is het dus de vraag hoe lang ze door zullen gaan met zo'n DVB-C over glas oplossing.

MR_CHIP
Level 19

ik denk wel enige tijd  aangezien de huidige modems nog lang geen glas hebben 

0 Kudos