1
Vraag
2
Reageer en help mee
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Snelheidsverhogingen 2022

Bij Tweakers.Net te lezen :

3.png

Natuurlijk is die snelheids-verhoging is een sigaar uit eigen doos. Want over 2 ( of 3 ? ) maand, gaan de abonnements-prijzen weer omhoog.

Persoonlijk had ik liever geen download verhoging, want er is genoeg keuze qua download snelheden, maar een upload verhoging. Want die blijft hopeloos achter, in vergelijking met de concurrentie.

@JanAssen 

Uitgelicht
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Reacties
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Weet niet of deze al genoemd is, maar deze pagina is de beste info:
https://vodafoneziggo.nl/nieuws/ziggo-verhoogt-opnieuw-internetsnelheden-voor-veel-abonnementen/ 

 

Toegevoegd door moderator: Lees ook het artikel over de snelheidsverhoging op de Ziggo Community.

254 Reacties 254
wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik vind de verhoging van de upload erg karig en al helemaal vreemd dat er geen verhoging is van de upload bij Giga en Max.

Het is echt weer een giller van de bovenste plank. Ik had met de vernieuwingen toch wel flinkere snelheidsverhogingen van de upload verwacht. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik heb weinig keuze he

hier in het appartementen complex is alleen ziggo kabel geen ADSL of glasvezel helaas zodra dat er is stap ik direct over maarja dat gaat nog vele jaren duren

 

want het is onzin dat de zakelijke kant nu wel naar 70 gaat en de consumenten op 50 blijft hangen

jammer dat ik geen kvk kan nemen anders had ik gewoon overgestapt naar de zakelijke variant

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@MR_CHIP  schreef:

jammer particuliere ziggo giga gaat dus niet omhoog

 

idiote ziggo


Als alles is omgebouwd naar Docsis 3.1 en oud-Ziggo en oud-UPC gelijk getrokken zijn wat internet betreft, waar men nu mee bezig is, verwacht ik de volgende stap in de upload verhoging nog in dit jaar.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

maar waarom kan het dan voor de zakelijke klanten wel die zitten ook gewoon in beide gebieden met dezelfde modems 

ik vind dat eigenlijk alles gelijk op zou moeten gaan we betalen al genoeg aan ziggo en is veel behoefte naar hogere upload kijk alleen maar op tweakers al

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@MR_CHIP  tweakers lijkt me geen afspiegeling van behoefte van de gemiddelde internetter, en dat is waar een provider naar kijkt.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dat snap ik wel maar met al het thuiswerken e.d (wat nog steeds volop gebeurt al is het wel minder natuurlijk )zou een upload van 50> 70 wel passend vinden

jammer dat ik zelf niet zomaar een kvk kan aanvragen ivm curatele anders had ik dat zo gedaan als is het alleen maar voor de upload verhoging

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@MR_CHIP  nou mijn zoon zit hoofdzakelijk thuis te werken, met urenlange zoom sessies, waarbij ook nog teamviewer actief, is zonder problemen met een 330/30 abbo. Vertelde hij me laatst.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

tja ik werk als syteembeheerder ook vanuit huis voor de zorg sector

 

die applicaties gebruiken inderdaad niet veel upload

maar soms moet ik bepaalde bestanden upload die 50+gb each zijn dan duurt het wel lang 

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@MR_CHIP ja dat laatste geloof ik wel.😀

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik geef ook wel toe dat ik niet de gemiddelde consument ben

ik heb het ubee modem in bridge mode staan met daaraan een netgear r7800 met custom openwrt firmware met allemaal aanpassingen in de firmware zelf zodat het zendvermogen boven het maximaal vermogen kan wat in nederland is toegestaan zo heb ik nu overal zeer sterke wifi 

 

Eastersee

Level 8
  • 277Posts
  • 1Oplossingen
  • 75Likes

5 Mbit verhoging in de upload.... echt erg benieuwd of ik dat ga merken 🤣

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

All,

 

Lijkt mij dat er tussen Particulier, Soho en Zakelijk wordt gerommeld.

Kijk eens naar de ZIP Max ( 600 / 50 ) die gaat naar 700 / 50.

Bij Particulier mis ik dus pakketten die in een andere groep voorkomen. 

Logisch imho voor Zakelijk is er immers wèl een SLA.

voor Particulier is het echter Best Effort.

 

Dus de lijst lijkt verkeerd maar als je dit koppelt middels Best Effort / SLA kom je een heeel eind.

 

Groet,

 

Bam

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@MR_CHIP  schreef:

maar waarom kan het dan voor de zakelijke klanten wel die zitten ook gewoon in beide gebieden met dezelfde modems 

ik vind dat eigenlijk alles gelijk op zou moeten gaan we betalen al genoeg aan ziggo en is veel behoefte naar hogere upload kijk alleen maar op tweakers al


@MR_CHIP Zakelijke klanten betalen meer dan consumenten.

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

@MR_CHIP / All,

 

Zakelijke klanten betalen meer en derhalve dus een SLA.

 

Als Ziggo dat ook moet doen voor Particulier zouden die ook meer dienen te betalen. 

 

Groet, 

 

Bam

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik betaal nu 65 euro per maand meer maakt me echt niet uit

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

hoi @MR_CHIP ,

 

Er is getest door Ziggo met een DL snelheid van 2,5 Gbit, upload vooralsnog onbekend. 

 

Mogelijk ben jij een aanwinst bij de volgende test?!!

 

 

Groet,

 

Bam

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik heb me al aangemeld voor de nieuwe modem test maar moet wachten tot mijn gebied overgezet is

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Tweakers.Net : Ziggo verhoogt uploadsnelheid van Gigabit-abonnement voor particulieren niet

2005056866.png



BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

@Pasi 

 

Als de TS meer wil betalen wordt het dus Zakelijk 🤣😂

 

 

Dank & groet,

 

Bam

digibaro

Level 7
  • 157Posts
  • 0Oplossingen
  • 110Likes

Het is een beetje tijd uitzetten tot hier binnen enkele maanden het glas naar binnen wordt gebracht.

De verhoging van de upload bandbreedte blijft hopelijk achter bij de vraag van de klanten (een deel). Tevens is een 15% snelheidsverhoging amper merkbaar maar wordt deze tot op heden wel altijd gevolgd door een abonnementsprijs verhoging. Laat die nou wel merkbaar zijn.

Niet dat de afdeling marketing / sales van Ziggo iets met mijn advies zou doen maar ik probeer het toch.
- Zorg voor logische stappen tussen de abonnementen zodat bij een snelheidsverhoging van Ziggo de klanten naar een hoger abonnement worden gezet. Geef ze de keuze om op hetzelfde level te blijven tegen lagere abonnements prijs

- Het belangrijkste pas de infrastructuur voor symmetrische snelheden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic