1
Vraag
2
Reageer en help mee
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Snelheidsverhogingen 2022

Bij Tweakers.Net te lezen :

3.png

Natuurlijk is die snelheids-verhoging is een sigaar uit eigen doos. Want over 2 ( of 3 ? ) maand, gaan de abonnements-prijzen weer omhoog.

Persoonlijk had ik liever geen download verhoging, want er is genoeg keuze qua download snelheden, maar een upload verhoging. Want die blijft hopeloos achter, in vergelijking met de concurrentie.

@JanAssen 

Uitgelicht
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Reacties
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Weet niet of deze al genoemd is, maar deze pagina is de beste info:
https://vodafoneziggo.nl/nieuws/ziggo-verhoogt-opnieuw-internetsnelheden-voor-veel-abonnementen/ 

 

Toegevoegd door moderator: Lees ook het artikel over de snelheidsverhoging op de Ziggo Community.

254 Reacties 254
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Persoonlijk had ik liever dit jaar geen abonnements-verhoging, want die snelheids-verhoging is een sigaar uit eigen doos."

Nu maar hopen dat er geen financiële abonnements-verhoging komt, maar dan nog betaal je voor wat je afneemt.

 

"Bij de particuliere pakketten gaan in alle gevallen de uploadsnelheden omhoog."

Maar Tweakers laat helaas niet weten hoeveel.

 

Bron Tweakers:

Bert_1-1650470446770.png

 

BijnaWakker

Level 5
  • 72Posts
  • 0Oplossingen
  • 32Likes

Niets voor klanten met zakelijk 500/40?

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

@Bert"Maar Tweakers laat helaas niet weten hoeveel."

Wat bedoel je? De hogere uploadsnelheden staan toch in de tabel van de nieuwe snelheden genoemd?

Er is ongeveer een 5 mbit meer snelheid per upload zichtbaar. Dus je ziet toch hoeveel? Of mis ik iets?

sebas14

Level 11
  • 590Posts
  • 16Oplossingen
  • 306Likes

Dit had ik persoonlijk niet zo gedaan met deze kleine snelheidsverhoging. Ik had even gewacht.

Ga eerst maar eens technisch je netwerk in orde maken zodat je op de frequentieband tot de 200Mhz meer uploadkanalen kan creëren wat resulteert tot een veel hogere uploadsnelheid.

Dit wordt puur gedaan om straks de prijsverhoging mede te kunnen onderbouwen samen met de HD uitbreiding van de digitale TV zenders. 

 

Kort samengevat:

Het verbeteren van ons netwerk.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@BijnaWakker Volgens mij is nog lang niet alles bekend en is men is weer eens voorbarig met allerlei "conclusies".

 

Pas als het zover is zal Ziggo laten weten hoeveel en welke abonnementen.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Er was schijnbaar al een officiële aankondiging van Ziggo in elk geval voor de zakelijke klanten. Hardware.info heeft de informatie daar vandaan gehaald.

Deze pagina is inmiddels schijnbaar weer verwijderd. Dus ja we zullen officiële berichten van Ziggo nog even moeten afwachten, maar er is weinig reden om aan de huidige berichten te twijfelen.

We'll see.

 

pebor

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dus mijn schamele 600Mbit krijgt niks extra?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Richard G. Tweakers meld: "Bij de particuliere pakketten gaan in alle gevallen de uploadsnelheden omhoog."

Maar Tweakers laat helaas niet weten hoeveel.

 

Ik zie in die lijst niet alle particuliere abonnementen.

 

@pebor Dus mijn schamele 600Mbit krijgt niks extra?

 

Volgens mij is nog lang niet alles bekend en is men is weer eens voorbarig met allerlei "conclusies".

 

Pas als het zover is zal Ziggo laten weten hoeveel en welke abonnementen.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

"Ik zie in die lijst niet alle particuliere abonnementen."

Oh dat bedoelde je. Ik vond het al veel, wist niet eens dat er zoveel bestonden. 😉

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Richard G.  schreef:

"Ik zie in die lijst niet alle particuliere abonnementen."

Oh dat bedoelde je. Ik vond het al veel, wist niet eens dat er zoveel bestonden. 😉

 


In dat lijstje staan ook antieke producten zoals de Z lijn.

 

@pebor 

Uitgaande van de getallen bij Zip Max wordt 600/40 dan 700/50

 

Mocht ik over een jaartje weer terug komen dan weet ik al wat het wordt internet basic meer dan genoeg.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik hoop echt dat de upload van de zakelijk ziggo giga en de consumenten giga naar 70 gaan allebei zou een hoop schelen als ik bij me vader bent met het streamen van een goeie 4k film

ejwelling

Level 4
  • 31Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik mis de snelheid van Internet Max nog. Maar kijkend naar het standpunt van Ziggo voor de upload snelheid én de prijzen die hoger zijn dan de concurrentie (alles in 1), stap ik over naar KPN glasvezel. Download en upload snelheden zijn gelijk en vergelijkbare pakketten zijn goedkoper. Ziggo snijdt zichzelf hopeloos in de vingers door te zeggen dat een hogere upload snelheid onnodig is. Gelukkig loopt ook mijn Vodafone abo af binnenkort, dus ook daarmee extra voordeel bij KPN. 

Pasi
Topicstarter
Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Bert  schreef:

"Persoonlijk had ik liever dit jaar geen abonnements-verhoging, want die snelheids-verhoging is een sigaar uit eigen doos."

Nu maar hopen dat er geen financiële abonnements-verhoging komt, maar dan nog betaal je voor wat je afneemt.

 

"Bij de particuliere pakketten gaan in alle gevallen de uploadsnelheden omhoog."

Maar Tweakers laat helaas niet weten hoeveel.
.....


Met reacties zoals "...maar dan nog betaal je voor wat je afneemt..." en "...Maar Tweakers laat helaas niet weten hoeveel...", is de verdediging ( van Ziggo ) wel bijzonder zwak.

Zoals gewoonlijk geen reactie op het onderwerp ( de  snelheids-verhoging en/of de abonnements-verhoging ), maar een poging om e.e.a. weg te wuiven en om van onderwerp te wijzigen.

Natuurlijk "...betaal je voor wat je afneemt...", maar of die prijs markt conform is en/of prijs/kwaliteit in evenwicht is is geheel wat anders.

Tweakers.Net aanvallen omdat ze niet alles weten, ja ..... zo weet ik er ook nog wel één.

Pfffff......altijd maar direct een zijspoor zoeken en direct Ziggo te gaan verdedigen, zonder in te gaan op het onderwerp .....

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De zakelijke getallen zijn uit een officieel bericht van Ziggo. Het tabel met de consumenten cijfers zijn via via verkregen.

 

En het is de laatste jaren bijna standaard eerst een snelheids aanpassing en daarna de prijs, en met de huidige inflatie cijfers zal dat een leuk bedrag worden.

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

Ruim een maand geleden van internet compleet (300/30) naar internet start (75/10) overgestapt omdat we die hoge snelheden niet nodig hadden en tevens de jaren niet gebruikte vaste telefoon er uit gegooid. Nu een maand later nog steeds geen enkele spijt van die downgrade die ook nog eens bijna € 10 minder abonnement kosten oplevert.  De verwachte verhoging van Internet start naar 100/20 is mooi meegenomen en maakt een downgrade nog iets aantrekkelijker. Een mogelijke prijsverhoging als die er überhaupt komt nemen we dan maar voor lief. Al ruim 8 jaar ligt er een ongebruikte glasvezel in onze meterkast, maar een overstap is voor ons geen noodzaak omdat Ziggo ons nog steeds goed bevalt.

EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Weet niet of deze al genoemd is, maar deze pagina is de beste info:
https://vodafoneziggo.nl/nieuws/ziggo-verhoogt-opnieuw-internetsnelheden-voor-veel-abonnementen/ 

 

Toegevoegd door moderator: Lees ook het artikel over de snelheidsverhoging op de Ziggo Community.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

jammer particuliere ziggo giga gaat dus niet omhoog

 

idiote ziggo

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Pasi  schreef:

@Bert  schreef:

"Persoonlijk had ik liever dit jaar geen abonnements-verhoging, want die snelheids-verhoging is een sigaar uit eigen doos."

Nu maar hopen dat er geen financiële abonnements-verhoging komt, maar dan nog betaal je voor wat je afneemt.

 

"Bij de particuliere pakketten gaan in alle gevallen de uploadsnelheden omhoog."

Maar Tweakers laat helaas niet weten hoeveel.
.....


Met reacties zoals "...maar dan nog betaal je voor wat je afneemt..." en "...Maar Tweakers laat helaas niet weten hoeveel...", is de verdediging ( van Ziggo ) wel bijzonder zwak.

Zoals gewoonlijk geen reactie op het onderwerp ( de  snelheids-verhoging en/of de abonnements-verhoging ), maar een poging om e.e.a. weg te wuiven en om van onderwerp te wijzigen.

Natuurlijk "...betaal je voor wat je afneemt...", maar of die prijs markt conform is en/of prijs/kwaliteit in evenwicht is is geheel wat anders.

Tweakers.Net aanvallen omdat ze niet alles weten, ja ..... zo weet ik er ook nog wel één.

Pfffff......altijd maar direct een zijspoor zoeken en direct Ziggo te gaan verdedigen, zonder in te gaan op het onderwerp .....


@Pasi Ik lees nergens een een verdediging van Ziggo en lees ook nergens een aanval op Tweakers.

De verdere conclusies die je allemaal denkt te kunnen halen uit die 2 kleine zinnetjes, laat ik aan jou.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Die opmerking slaat echt werkelijk nergens op @MR_CHIP  

 

Neem dan heen diensten af van Ziggo.

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic