Enige tijd geleden had ik reeds de up en down snelheden zoals aangekondigd. In de tussentijd heb ik een nieuw modem gehad en het viel mij vandaag op dat de snelheden weer de oude zijn. Komt dit door het nieuwe modem waarin nog niet de nieuwe snelheden staan of is de verhoging (al dan niet tijdelijk) weer teruggedraaid?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ziggo verhoogt opnieuw internetsnelheden voor veel abonnementen (vodafoneziggo.nl)
Modem resetten
Gedurende de hele maand juli worden de nieuwe internetsnelheden beschikbaar gemaakt. Klanten ontvangen een bevestiging van Ziggo wanneer de nieuwe snelheid beschikbaar is. Om gebruik te maken van de nieuwe snelheid dient het modem gereset te worden. Dat kan eenvoudig door de stekker van het modem gedurende 1 minuut uit het stopcontact te halen. Als het modem weer is opgestart, is de nieuwe download- en upload-snelheid gelijk beschikbaar. Modems die klanten niet zelf resetten, zal Ziggo gedurende de maand juli 's nachts op afstand resetten.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik zie geen 1 melding dat er iets is terug gedraaid of een vergelijkbare melding.
Het kan zijn dat je nieuwe modem niet geheel alle kanalen binnen krijgt of storingsloos binnen krijgt, want de nieuwe modems hebben meer kanalen en deze stellen hogere eisen aan de aansluitmaterialen.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Wat bedoel je met aangekondigde snelheid, die van 1 juli 2022?
Volgens mij is deze nieuwe snelheid pas beschikbaar vanaf 1 juli en is die voor nu nog nergens doorgevoerd.
Wordt nog even twee weken wachten.
Je vergist je, de snelheidsverhoging is uiterlijk 1 juli doorgevoerd. Ziggo doet dit soort zaken altijd gefaseerd, gebied voor gebied. Als je dus in een gebied woont waar de snelheidsverhoging al was doorgevoerd, dan is het vreemd als die weer terug gedraaid is als je een nieuw modem krijgt.
Er is, voordat het nieuwe modem verstuurd werd, een nieuw aop geplaast door een monteur en alles is getest. Dus dat zou wel goed moeten zitten. Ik heb tijdelijk 50/20 gehad, ik zit nu weer op 40/5.
wat ik er van begreep trekken ze alles gelijk met de snelheid tussen oud upc/ziggo gebieden
Als ik de Mijn Ziggo app mag geloven, dan kun je momenteel kiezen uit vier snelheden:
Je kunt zelf de keuze maken in die app.
Bij deze de waarden. Er is ook nog een abbo onder de genoemde, deze wordt enkel niet geadverteerd. Deze is nu 40/5 en wordt 50/20.
Er staat toch echt vanaf 1 juli:
https://www.vodafoneziggo.nl/nieuws/ziggo-verhoogt-opnieuw-internetsnelheden-voor-veel-abonnementen/
Er staat ook dat dit in de gehele maand juli wordt doorgevoerd.
Heb ook op dit forum van niemand nog een melding gezien dat deze al een verhoogde snelheid heeft, uitgezonderd TS.
Klopt dat er juli staat, ik was dan ook verbaasd die snelheid te zien. Ik kan me alleen niet meer met zekerheid herinneren of ik die snelheid na het nieuwe modem ook nog heb gezien. Ik denk eingenlijk van wel aangezien ik na de ingebruikname van het nieuwe modem nog een speedtest heb gedaan en het me waarschijnlijk wel was opgevallen als de snelheid lager was.
De vraag is of ze het op 1 juli doorgevoerd hebben, of dat ze vanaf 1 juli gaan doorvoeren. Het is in ieder geval een gefaseerd proces, want ze gaan niet op 1 juli al hun modems opnieuw booten om de nieuwe CMboot file met de nieuwe snelheden te laden.
Ziggo verhoogt opnieuw internetsnelheden voor veel abonnementen (vodafoneziggo.nl)
Modem resetten
Gedurende de hele maand juli worden de nieuwe internetsnelheden beschikbaar gemaakt. Klanten ontvangen een bevestiging van Ziggo wanneer de nieuwe snelheid beschikbaar is. Om gebruik te maken van de nieuwe snelheid dient het modem gereset te worden. Dat kan eenvoudig door de stekker van het modem gedurende 1 minuut uit het stopcontact te halen. Als het modem weer is opgestart, is de nieuwe download- en upload-snelheid gelijk beschikbaar. Modems die klanten niet zelf resetten, zal Ziggo gedurende de maand juli 's nachts op afstand resetten.
Bert, zijn mijn waardes uit het modem wel in orde?
@lexie36 De waardes zijn prima in orde.
Goedemiddag @lexie36,
Het is inmiddels 1 juli geweest zie ik. Merk je dat het internet nu ook daadwerkelijk sneller is dan eerst?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.