Vraag
Reacties
Oplossing
lexie36
Level 3

Snelheidsverhoging teruggedraaid?

Enige tijd geleden had ik reeds de up en down snelheden zoals aangekondigd. In de tussentijd heb ik een nieuw modem gehad en het viel mij vandaag op dat de snelheden weer de oude zijn. Komt dit door het nieuwe modem waarin nog niet de nieuwe snelheden staan of is de verhoging (al dan niet tijdelijk) weer teruggedraaid?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ziggo verhoogt opnieuw internetsnelheden voor veel abonnementen (vodafoneziggo.nl)

 

Modem resetten
Gedurende de hele maand juli worden de nieuwe internetsnelheden beschikbaar gemaakt. Klanten ontvangen een bevestiging van Ziggo wanneer de nieuwe snelheid beschikbaar is. Om gebruik te maken van de nieuwe snelheid dient het modem gereset te worden. Dat kan eenvoudig door de stekker van het modem gedurende 1 minuut uit het stopcontact te halen. Als het modem weer is opgestart, is de nieuwe download- en upload-snelheid gelijk beschikbaar. Modems die klanten niet zelf resetten, zal Ziggo gedurende de maand juli 's nachts op afstand resetten.

Bekijk in context

0 Kudos
15 Reacties 15
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ik zie geen 1 melding dat er iets is terug gedraaid of een vergelijkbare melding.

 

Het kan zijn dat je nieuwe modem niet geheel alle kanalen binnen krijgt of storingsloos binnen krijgt, want de nieuwe modems hebben meer kanalen en deze stellen hogere eisen aan de aansluitmaterialen.

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

0 Kudos
amvih
Level 11

Wat bedoel je met aangekondigde snelheid, die van 1 juli 2022?

Volgens mij is deze nieuwe snelheid pas beschikbaar vanaf 1 juli en is die voor nu nog nergens doorgevoerd.

Wordt nog even twee weken wachten.

caesar
Level 17

@amvih 

Je vergist je, de snelheidsverhoging is uiterlijk 1 juli doorgevoerd. Ziggo doet dit soort zaken altijd gefaseerd, gebied voor gebied. Als je dus in een gebied woont waar de snelheidsverhoging al was doorgevoerd, dan is het vreemd als die weer terug gedraaid is als je een nieuw modem krijgt.

0 Kudos
lexie36
Level 3
Topicstarter

Er is, voordat het nieuwe modem verstuurd werd, een nieuw aop geplaast door een monteur en alles is getest. Dus dat zou wel goed moeten zitten. Ik heb tijdelijk 50/20 gehad, ik zit nu weer op 40/5.

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

wat ik er van begreep trekken ze alles gelijk met de snelheid tussen oud upc/ziggo gebieden

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

Maar @lexie36 alles leuk en wel, ik zie nog geen up- en downstreamwaarden waar @Bert in een eerder bericht om heeft gevraagd. Overigens hoef je daar geen screenshot van te maken, je kunt vanuit het menu van het modem (ook wel GUI genoemd) de tabellen kopiëren en in je bericht plakken.

0 Kudos
caesar
Level 17

@lexie36 

Als ik de Mijn Ziggo app mag geloven, dan kun je momenteel kiezen uit vier snelheden:

  • Internet Start 75/10 Mb/s
  • Internet Complete 300/30 Mb/s
  • Internet Max 600/40 Mb/s
  • Internet Giga 1000/50 Mb/s

Je kunt zelf de keuze maken in die app.

0 Kudos
lexie36
Level 3
Topicstarter

Bij deze de waarden. Er is ook nog een abbo onder de genoemde, deze wordt enkel niet geadverteerd. Deze is nu 40/5 en wordt 50/20.

0 Kudos
amvih
Level 11

@caesar

Er staat toch echt vanaf 1 juli:

https://www.vodafoneziggo.nl/nieuws/ziggo-verhoogt-opnieuw-internetsnelheden-voor-veel-abonnementen/

Er staat ook dat dit in de gehele maand juli wordt doorgevoerd.

Heb ook op dit forum van niemand nog een melding gezien dat deze al een verhoogde snelheid heeft, uitgezonderd TS.

lexie36
Level 3
Topicstarter

Klopt dat er juli staat, ik was dan ook verbaasd die snelheid te zien. Ik kan me alleen niet meer met zekerheid herinneren of ik die snelheid na het nieuwe modem ook nog heb gezien. Ik denk eingenlijk van wel aangezien ik na de ingebruikname van het nieuwe modem nog een speedtest heb gedaan en het me waarschijnlijk wel was opgevallen als de snelheid lager was.

0 Kudos
caesar
Level 17

@amvih 

De vraag is of ze het op 1 juli doorgevoerd hebben, of dat ze vanaf 1 juli gaan doorvoeren. Het is in ieder geval een gefaseerd proces, want ze gaan niet op 1 juli al hun modems opnieuw booten om de nieuwe CMboot file met de nieuwe snelheden te laden.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Ziggo verhoogt opnieuw internetsnelheden voor veel abonnementen (vodafoneziggo.nl)

 

Modem resetten
Gedurende de hele maand juli worden de nieuwe internetsnelheden beschikbaar gemaakt. Klanten ontvangen een bevestiging van Ziggo wanneer de nieuwe snelheid beschikbaar is. Om gebruik te maken van de nieuwe snelheid dient het modem gereset te worden. Dat kan eenvoudig door de stekker van het modem gedurende 1 minuut uit het stopcontact te halen. Als het modem weer is opgestart, is de nieuwe download- en upload-snelheid gelijk beschikbaar. Modems die klanten niet zelf resetten, zal Ziggo gedurende de maand juli 's nachts op afstand resetten.

0 Kudos
lexie36
Level 3
Topicstarter

Bert, zijn mijn waardes uit het modem wel in orde?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

@lexie36 De waardes zijn prima in orde.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Goedemiddag @lexie36,

Het is inmiddels 1 juli geweest zie ik. Merk je dat het internet nu ook daadwerkelijk sneller is dan eerst?

0 Kudos