Vraag
Reacties
Oplossing
Rocodamelshe
Level 3

Snelheidsprobleem: modem bridged met Amplifi router

Heeft iemand ook problemen met de internet snelheid met de Connect box icm een Amplifi router? Heb vorige maand een nieuw modem gekregen omdat de oude steeds uit viel. Dat probleem werd zeer snel opgelost door Ziggo, toppie! Alleen nu is mijn snelheid niet meer wat het is. Na telefonisch contact met Ziggo zei de zeer vriendelijke meneer aan de telefoon dat alles er goed uit zag voor wat het modem betrof en dat het dan wel aan mijn router moest liggen. Nu vraag ik me af of er meer mensen problemen hebben met deze combinatie. Ik heb gezocht op Amplifi en daar kwam verder geen topic naar voren dus sorry als mijn vraag al eens gesteld is. Screenshot is gemaakt vanaf een bedrade laptop. WIFI is maar 47Mb. Met het oude modem kon ik bedraad ook makkelijk de 400 halen die in mijn abbo zit. Hoop dat iemand kan helpen.
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Evert
Level 18
Rocodamelshe De UMU 1006 is al een oudje, kan goed zijn dat die de geest gegeven heeft. Wanneer je contact opneemt met Ziggo en vraagt om een nieuwe splitter, zullen ze je gratis een POA 01 opsturen 🙂

Bekijk in context

0 Kudos
47 Reacties 47
Steefb
Level 20
Dan moet je eerst testen met 1 apparaat rechtstreeks op je modem. Dan weet je meer!
Ik neem aan dat je modem in bridge staat.
0 Kudos
Rocodamelshe
Level 3
Topicstarter
1 apparaat rechtstreeks op het modem als in een laptop?
En modem is gebridged ja, had ik in de titel gezet.
Kan niet op internet met een laptop rechtstreeks op het modem.
0 Kudos
Zwavelstok
Level 1
Rocodamelshe wrote:

Kan niet op internet met een laptop rechtstreeks op het modem.

Je moet de modem wel een herstart geven als je een ander apparaat aansluit. Dat is ivm ip / mac adres koppeling. Je kan dit maar beperkt een aantal keren per dag.
0 Kudos
Rocodamelshe
Level 3
Topicstarter
Zwavelstok wrote:

Je moet de modem wel een herstart geven als je een ander apparaat aansluit.

Ah, ok. Dit wist ik niet, thnx for the tip!
Met de laptop rechtstreeks aangesloten krijg ik deze:

0 Kudos
Rocodamelshe
Level 3
Topicstarter
De medewerker aan de telefoon vond het ook vreemd dat de upload wel 40 was aangezien dit volgens hem altijd 10% van de download zou moeten zijn. Dus 162 up zou geen 40 down moeten geven volgens hem.
0 Kudos
Steefb
Level 20
Upload is 10% van theoretische Download, daar is niks mis mee (sommige klantenservice medewerkers moeten maar niet meer van hun script afwijken). Maar deze download is veel te laag.
Hoe is de modem aangesloten op het AOP? liefst met foto's. https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/signaal/hoofdaansluiting-controleren/

Hoe zijn je up en download waardes?

https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212
0 Kudos
Rocodamelshe
Level 3
Topicstarter

En hoe log ik in op mijn gebrigde modem?
0 Kudos
efok
Level 17
inloggen op 192.168.100.1 voor de connectbox.
0 Kudos
Rocodamelshe
Level 3
Topicstarter
Ok, dankjewel. Ik weet niet precies hoe vaak ik kan inloggen. Zoals Zwavelstok zegt is het maar beperkt mogelijk lijkt het. Ik kan nu niet meer inloggen dus ga dat morgen weer proberen en zal dan de waardes hier neer zetten. Bedankt voor de hulp zo ver!
0 Kudos
Rocodamelshe
Level 3
Topicstarter
Hierbij de gevraagde waardes. Laat nog maar ff weten of je wat mist.

0 Kudos
Evert
Level 18
Je downstream is wat aan de lage kant, maar nog wel binnen de perken.
Om even wat zaken uit te sluiten, wat gebeurt er als je het modem direct op het AOP aansluit?
Dus UMU1006 er af draaien (iets tegen de klok in en dan naar je toe trekken), en dan modem aansluiten.
Je hebt daar echter wel een ander kabeltje voor nodig, aangezien de UMU1006 een scroefverbinding heeft en het AOP heeft een plug verbinding. Heb je de doos van het modem nog? Meestal zitten daar namelijk 2 kabeltjes in, die andere (Rood-Groen) heb je nu nodig 🙂
0 Kudos
ArChie.DVB
Level 1
Lijkt mij volstrekt duidelijk wat hier het probleem is, namelijk downstream met kanaal ID 4 op 314 MHz heeft een zeer slecht signaal gezien de grote hoeveelheid post Reed Solomon errors. Aangezien de CMTS altijd probeert om de load voor het modem zo evenredig mogelijk te verdelen over alle gekoppelde downstreams gaan er nogal wat packets verloren wat gevolgen heeft voor de te behalen download snelheid. De Ziggo medewerker moet zich afvragen of deze wel op de juiste plek zit als deze post Reed Solomon error waarde niet opvalt. Duidelijk weer een medewerker die is opgeleid om zo snel mogelijk te proberen de gebruikte netwerk van de klant als oorzaak aan te wijzen.
0 Kudos
Rocodamelshe
Level 3
Topicstarter
ArChie.DVB Gedaan wat je zei, kabeltje gevonden. Dat lijkt er meer op ja:

0 Kudos
Steefb
Level 20
Heeft de UMU1006 er misschien niet goed op gezeten?
Of een andere aansluiting.
0 Kudos
Rocodamelshe
Level 3
Topicstarter
Dat zou je haast zeggen ja was het niet dat ik daar niks aan veranderd heb toen ik een nieuw modem kreeg. Ik ga de UMU er weer tussen zetten en kijken wat er dan gebeurd. Thnx for the tips tot nu toe!
0 Kudos
Evert
Level 18
ArChie.DVB wrote:
Lijkt mij volstrekt duidelijk wat hier het probleem is, namelijk downstream met kanaal ID 4 op 314 MHz heeft een zeer slecht signaal gezien de grote hoeveelheid post Reed Solomon errors. Aangezien de CMTS altijd probeert om de load voor het modem zo evenredig mogelijk te verdelen over alle gekoppelde downstreams gaan er nogal wat packets verloren wat gevolgen heeft voor de te behalen download snelheid. De Ziggo medewerker moet zich afvragen of deze wel op de juiste plek zit als deze post Reed Solomon error waarde niet opvalt. Duidelijk weer een medewerker die is opgeleid om zo snel mogelijk te proberen de gebruikte netwerk van de klant als oorzaak aan te wijzen.

Lijkt erop dat die medewerker en meerderen hier op de community toch gelijk hadden :thinking:
0 Kudos
Evert
Level 18
Rocodamelshe De UMU 1006 is al een oudje, kan goed zijn dat die de geest gegeven heeft. Wanneer je contact opneemt met Ziggo en vraagt om een nieuwe splitter, zullen ze je gratis een POA 01 opsturen 🙂
0 Kudos
Rocodamelshe
Level 3
Topicstarter
Ok, gaan we proberen. Ik zal het weer laten weten hier. Trouwens, mijn huis is 4 jaar oud. Is dat ook oud voor een splitter?
0 Kudos
Evert
Level 18
Nee, 4 jaar is niet oud. Heb je toen die splitter nieuw gekregen of heb je die meegenomen uit je andere huis?
0 Kudos