Sinds enige tijd heb ik op mijn 250Mbit abonnement een draadloze snelheid van 20 á 30 Mbit.
Volgens de klantenservice wordt tot 20 Mbit draadloos gegarandeerd, dus ‘het was prima zo’(?)
Het enige wat ik op de site van Ziggo lees zijn juichende verkoopverhalen van hoge internetsnelheden. Dat men het O.K vindt dat klanten slechts 10% van deze snelheid halen lees ik nergens.
Kan iemand mij wijzen op de pagina waar deze garantie zwart op wit staat? Ik betaal voor 250Mbit en als ik dan achteraf te horen krijg dat dit alleen voor bedraad internet is, voel ik mij behoorlijk bekocht.
Opgelost! Ga naar oplossing.
adammertje wrote:
Maar hoeveel langzamer, daar moet de klant zelf achterkomen.
Dat klopt helemaal. Het is namelijk ook niet van tevoren te zeggen, is bij iedereen anders en is per apparaat anders.
Probeer in ieder geval je wifi kanalen eens aan te passen, grote kans dat dat helpt.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifi-uitleg/
Met wifi internetten is altijd langzamer dan met een internetkabel. Deze internet- of UTP-kabel sluit je aan tussen je modem en je pc of laptop. Bij je internetabonnement krijg je altijd een internetkabel van ons. Als je meer kabels nodig hebt, kun je deze zelf aanschaffen.
Hoi Adammertje,
Ik heb eens even gekeken op de website . Als je bij de pakketten klikt op toon meer zie je staan : Gegarandeerd perfecte wifi
Als je daar op klikt krijg je de popup en klik je op de voorwaarden :
https://www.ziggo.nl/pdf/Actievoorwaarden/1710009%20Voorwaarden%20Power%20Promise.pdf
Daar staat het :
Is de downloadsnelheid via wifi op één of meer van die plekken op zowel 2.4GHz als 5GHz minder dan 20Mbit/s? Dan plaatst de engineer kosteloos een Ziggo Wifibooster. De Wifibooster krijg je in bruikleen.
Misschien kan jezelf ook eens kijken of je je Wifi wat sneller kan krijgen
https://www.ziggo.nl/internet/wifi/
Schiksie wrote:
Hoi Adammertje,
Ik heb eens even gekeken op de website. Als je bij de pakketten klikt op toon meer zie je staan : Gegarandeerd perfecte wifi
Als je daar op klikt krijg je de popup en klik je op de voorwaarden :
https://www.ziggo.nl/pdf/Actievoorwaarden/1710009%20Voorwaarden%20Power%20Promise.pdf
Daar staat het :
Is de downloadsnelheid via wifi op één of meer van die plekken op zowel 2.4GHz als 5GHz minder dan 20Mbit/s? Dan plaatst de engineer kosteloos een Ziggo Wifibooster. De Wifibooster krijg je in bruikleen.
Misschien kan jezelf ook eens kijken of je je Wifi wat sneller kan krijgen
https://www.ziggo.nl/internet/wifi/
Ik zit twee meter naast het modem. Wifibooster gaat niet helpen ben ik bang.
Steefb wrote:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/wifi-uitleg/
Met wifi internetten is altijd langzamer dan met een internetkabel. Deze internet- of UTP-kabel sluit je aan tussen je modem en je pc of laptop. Bij je internetabonnement krijg je altijd een internetkabel van ons. Als je meer kabels nodig hebt, kun je deze zelf aanschaffen.
Natuurlijk is wifi langzamer dan kabel. Ik heb daar ook geen moeite mee. Maar 90% langzamer vind ik toch wel heel wat.
Mijn vraag was meer; waar kan ik als (potentiele) klant van Ziggo lezen dat men tevreden is met een snelheid van 20Mbit bij een abonnement van 250Mbit? Had ik dat van tevoren geweten, dan had ik wellicht een ander pakket of andere provider gekozen.
Lees de Algemene Voorwaarden op https://www.ziggo.nl/pdf/voorwaarden/Algemene%20voorwaarden%20Ziggo%20per%201%20juli%202018.pdf eens door. Scroll helemaal naar beneden tot je bij; Bijlage A bij de Ziggo Algemene Voorwaarden’ terechtkomt.
Hier lees je precies wat voor snelheid je van Ziggo kunt verwachten. De geadverteerde snelheid is de internetsnelheid die bij je abonnement hoort. Die snelheid wordt gemeten met een internetkabel vanaf het Modem. Dus niet via wifi. Lees ook het stukje over netneutraliteit.
Pineapple wrote:
Lees de Algemene Voorwaarden op https://www.ziggo.nl/pdf/voorwaarden/Algemene%20voorwaarden%20Ziggo%20per%201%20juli%202018.pdf eens door. Scroll helemaal naar beneden tot je bij; Bijlage A bij de Ziggo Algemene Voorwaarden’ terechtkomt.
Hier lees je precies wat voor snelheid je van Ziggo kunt verwachten. De geadverteerde snelheid is de internetsnelheid die bij je abonnement hoort. Die snelheid wordt gemeten met een internetkabel vanaf het Modem. Dus niet via wifi. Lees ook het stukje over netneutraliteit.
Dank je, dit artikel had ik ook al gevonden. Ook hier wordt niet duidelijk wat de geaccepteerde wifi-snelheid is. Er wordt alleen gesuggereerd dat deze langzamer is dan met kabel. Maar hoeveel langzamer, daar moet de klant zelf achterkomen. Ik vind Ziggo in deze niet transparant
adammertje wrote:
Maar hoeveel langzamer, daar moet de klant zelf achterkomen.
Dat klopt helemaal. Het is namelijk ook niet van tevoren te zeggen, is bij iedereen anders en is per apparaat anders.
Probeer in ieder geval je wifi kanalen eens aan te passen, grote kans dat dat helpt.
Wat Evert ook al zegt…..hoe Wifi op en bepaalde plek werkt of zich gedraagt verschilt echt per locatie en is nooit van te voren te voorspellen. Als je op 2 meter van je modem zit zou je in ieder geval het beste de 5GHZ kunnen gebruiken. Ik vind het vaak wel grappig dat mensen in mijn omgeving ook altijd mopperen op de Wifi en als ik dan vraag of ze gelijk naar Radio 538 of de garage gaan bellen als de autoradio stoort als ze voor een stoplicht staan omringt door andere auto's kijken ze me raar aan
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.