1
Vraag
2
Reacties
Rentner

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Snelheids verhoging - wat moet ik vervangen?

In verband met het voornemen een snelheidsverhoging an te vraagen , vraag ik mij af , wat van die  ( oude ) aansluitmaterialen verandert moet worden .

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Ik denk dat vrijwel alles vervangen moet worden, Het eerste aansluitpunt en de modem zijn van ziggo, en is kosteloos.

Bij een nieuw modem wordt ook een kabel (1.5 mtr) meegeleverd.

Bekijk in context

10 Reacties 10
Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Ik denk dat vrijwel alles vervangen moet worden, Het eerste aansluitpunt en de modem zijn van ziggo, en is kosteloos.

Bij een nieuw modem wordt ook een kabel (1.5 mtr) meegeleverd.

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Eigenlijk alles  Je gaat dan een nieuw modem krijgen, maar de aansluitingen zijn ook verouderd. Ik zou een installatiemonteur laten komen nadat je het modem binnen hebt, dan vervangt hij meteen het AOP.

Foursa1989

Level 3
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes

Je krijgt dacht ik 10 meter internet kabel ( Cat 5e) bijgeleverd.
Controleer al je bekabeling van internet en evt tv ook, wellicht dat die bekabeling ook vervangen moet worden om optimaal van je verhoging gebruik te maken.

 

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

@Foursa1989 Het modem dient zo dicht mogelijk bij het aop geplaatst worden. Er wordt dus geen lange kabel geleverd. Bij tv aansluiten wel natuurlijk .

 

 

Eerste keer internet installeren | Klantenservice | Ziggo

Plaats de Connectbox binnen 1 meter van de hoofdaansluiting en binnen 1 meter van een stopcontact.

Foursa1989

Level 3
  • 30Posts
  • 2Oplossingen
  • 8Likes
Steefb wrote:

@Foursa1989 Het modem dient zo dicht mogelijk bij het aop geplaatst worden. Er wordt dus geen lange kabel geleverd. Bij tv aansluiten wel natuurlijk .

 

 @Steefb Is dat toevallig een antwoord op een topic die ik had aangemaakt? of gewoon toeval? haha
 

Rentner
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Evert wrote:

Eigenlijk alles  Je gaat dan een nieuw modem krijgen, maar de aansluitingen zijn ook verouderd. Ik zou een installatiemonteur laten komen nadat je het modem binnen hebt, dan vervangt hij meteen het AOP.

 

Hoe regel ik een installatiemonteur ? per Tel. of Mail ? 

Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes

Telefonisch is de snelste manier. Maar je kunt die installatiemonteur pas in laten plannen als het modem al bij je bezorgd is.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemiddag @Rentner en welkom op de Community,

Goed dat je via dit forum contact hebt opgenomen. Inmiddels zie ik dat je via de klantenservice al nieuwe aansluitmaterialen geregeld hebt. 
Er is alleen nog geen afspraak met een gratis installatiemonteur ingepland. Dit kan ik alsnog voor je regelen. Op welke data zou een afspraak jou het beste uitkomen?
Je kan anders ook zelf een afspraak inplannen via www.zgiggo.nl/afspraakmaken 

Rentner
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Paul Ziggo wrote:

Goedemiddag @Rentner en welkom op de Community,

Goed dat je via dit forum contact hebt opgenomen. Inmiddels zie ik dat je via de klantenservice al nieuwe aansluitmaterialen geregeld hebt. 
Er is alleen nog geen afspraak met een gratis installatiemonteur ingepland. Dit kan ik alsnog voor je regelen. Op welke data zou een afspraak jou het beste uitkomen?
Je kan anders ook zelf een afspraak inplannen via www.zgiggo.nl/afspraakmaken 

Goeden avond Paul vandaag alle materialen binnen gekomen en aangesloten .Eigentlijk werkt alles binnen een half uur . Ik ben enthousiast !! alles vlekkeloos verlopen .

Alleen zou het goed zijn wanneer  een installatiemonteur nog een keer alles controleert want wij hebben toch ‘s avonds tegenvallende verbindingswaarden wanneer veel mensen online zijn.

Het is bij ons zo dat de inkomende signaal kabel niet groen is , maar via een dunne grijze kabel uit de kruipruimte via mijn buurman komt !?

Op welk tijdstip  is het mogelijk een monteur in te plannen ? , bij ons maakt de tijd / tijdstip in wezen niet uit .

m.vr.groet

 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes
Rentner wrote:
Paul Ziggo wrote:

Goedemiddag @Rentner en welkom op de Community,

Goed dat je via dit forum contact hebt opgenomen. Inmiddels zie ik dat je via de klantenservice al nieuwe aansluitmaterialen geregeld hebt. 
Er is alleen nog geen afspraak met een gratis installatiemonteur ingepland. Dit kan ik alsnog voor je regelen. Op welke data zou een afspraak jou het beste uitkomen?
Je kan anders ook zelf een afspraak inplannen via www.zgiggo.nl/afspraakmaken 

Goeden avond Paul vandaag alle materialen binnen gekomen en aangesloten .Eigentlijk werkt alles binnen een half uur . Ik ben enthousiast !! alles vlekkeloos verlopen .

Alleen zou het goed zijn wanneer  een installatiemonteur nog een keer alles controleert want wij hebben toch ‘s avonds tegenvallende verbindingswaarden wanneer veel mensen online zijn.

Het is bij ons zo dat de inkomende signaal kabel niet groen is , maar via een dunne grijze kabel uit de kruipruimte via mijn buurman komt !?

Op welk tijdstip  is het mogelijk een monteur in te plannen ? , bij ons maakt de tijd / tijdstip in wezen niet uit .

m.vr.groet

 



Dat er in de avond toch problemen zijn is natuurlijk niet de bedoeling.
Wel fijn dat installatie verder vlekkeloos is verlopen 🙂

Gezien de foto's en de problemen  in de avond lijkt het mij verstandig om een monteur een kijkje te laten nemen.
Ik weet op voorhand niet of de monteur meteen wat aan die grijze kabel gaat of kan doen, maar een check lijkt mij verstandig.
Omdat de tijd/ tijdstip niet viel uitmaakt heb ik een afspraak voor komende dinsdagochtend gemaakt.
De monteur komt dan tussen 0800-1300 uur @Rentner 
Als dat onverhoopt toch niet schikt, dan kan via Mijn Ziggo de afspraak makkelijk worden verplaatst 🙂

Laat je weten hoe dit afspraak verloopt?
 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic