Vraag
Reacties
Pierre van Lier
Level 1

Snelheid

https://www.speedtest.net/results?sh=ab1e1a8dc76878b0f52e802c243739be
http://www.dslreports.com/speedtest/50806131
Mark Ziggo Snelheid bar slecht.
0 Kudos
12 Reacties 12
Meldingen
Aan Uit
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
Pierre van Lierop wrote:
https://www.speedtest.net/results?sh=ab1e1a8dc76878b0f52e802c243739behttp://www.dslreports.com/speedtest/50806131
Mark Ziggo Snelheid bar slecht.



Wat is er bar slecht ?
Alle testen die ik zie zijn via de wifi gedaan ? ( wifi teken aan de linkerkant )

Zo ja dan ziet het er echt niet slecht uit , via wifi snelheid meten kan door tig oorzaken wisselend zijn.

Zo ja probeer eens met een utp kabel op desktop of laptop
0 Kudos
Pierre van Lier
Level 1
Topicstarter
Ronihd wrote:

Pierre van Lierop wrote:
https://www.speedtest.net/results?sh=ab1e1a8dc76878b0f52e802c243739behttp://www.dslreports.com/speedtest/50806131
Mark Ziggo Snelheid bar slecht.

Wat is er bar slecht ?
Alle testen die ik zie zijn via de wifi gedaan ? ( wifi teken aan de linkerkant )

Zo ja dan ziet het er echt niet slecht uit , via wifi snelheid meten kan door tig oorzaken wisselend zijn.

Zo ja probeer eens met een utp kabel op desktop of laptop

0 Kudos
Pierre van Lier
Level 1
Topicstarter
Pierre van Lierop wrote:

Ronihd wrote:

Pierre van Lierop wrote:
https://www.speedtest.net/results?sh=ab1e1a8dc76878b0f52e802c243739behttp://www.dslreports.com/speedtest/50806131
Mark Ziggo Snelheid bar slecht.
Wat is er bar slecht ?
Alle testen die ik zie zijn via de wifi gedaan ? ( wifi teken aan de linkerkant )

Zo ja dan ziet het er echt niet slecht uit , via wifi snelheid meten kan door tig oorzaken wisselend zijn.

Zo ja probeer eens met een utp kabel op desktop of laptop

0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
De Ookla test heeft in de resultatenlijst altijd een Wifi Icon op de eerste positie.
0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
hanh wrote:
De Ookla test heeft in de resultatenlijst altijd een Wifi Icon op de eerste positie.


:scream:
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
Beste Pierre van Lierop hier kan ik nog niet zo veel mee 😉

Als je vertelt hoe het allemaal aangesloten zit welke kabels je gebruikt en merk type computer/laptop en of alle instellingen daarop goed staan en je de laatste drivers gebruikt ?
Is de gebruikte netwerkkaart bijvoorbeeld wel geschikt voor een 1 GB verbinding en dat soort info.

Staat de kaart wel op full duplex ?

Welk modem , eigen router ?

UTP cat 5 e kabel ? of cat 6 ?

Zo kunnen wij hier op het klanten helpen klanten forum je beter proberen te helpen met tips en trucs 😉


Zelf ook even dieper gekeken hanh dat van de wifi symbolen wist ik niet , hier mijn voorbeeld 😉
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Ik wist het ook niet, maar ging ff kijken naar mijn eigen resultaten. Is eigenlijk niet zo handig van Ookla. Het suggereert iets verkeerds.
Pierre van Lier
Level 1
Topicstarter
Ronihd wrote:
Beste Pierre van Lierop hier kan ik nog niet zo veel mee 😉

Als je vertelt hoe het allemaal aangesloten zit welke kabels je gebruikt en merk type computer/laptop en of alle instellingen daarop goed staan en je de laatste drivers gebruikt ?
Is de gebruikte netwerkkaart bijvoorbeeld wel geschikt voor een 1 GB verbinding en dat soort info.

Staat de kaart wel op full duplex ?

Welk modem , eigen router ?

UTP cat 5 e kabel ? of cat 6 ?

Zo kunnen wij hier op het klanten helpen klanten forum je beter proberen te helpen met tips en trucs 😉

Zelf ook even dieper gekeken hanh dat van de wifi symbolen wist ik niet , hier mijn voorbeeld 😉

Dell AIO
Drivers up-to-date
Intel(R) Ethernet Connection 1219-LM 1,0 Gbps Auto Negotiation
Connect Box
UTP Cat6a
Ziggo abonnement Internet Max en TV Max
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Beste Pierre, Waarom al die quotes van berichten die er vrijwel direct boven staan?
0 Kudos
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.
Pierre van Lierop wrote:


Dell AIO
Drivers up-to-date
Intel(R) Ethernet Connection 1219-LM 1,0 Gbps Auto Negotiation
Connect Box
UTP Cat6a
Ziggo abonnement Internet Max en TV Max


Dan zou het gewoon goede moeten werken.

De UTP kabel , zelf aangelegd laten maken of kant en klaar gekocht ?
Slecht contact ? haal even de utp stekkers los en weer vast.

Kom je er verder niet uit bel met de klantenservice 1200 van vaste lijn of 0900-1884
Laat je modem even meten.

Als kan post dan screendumps van de waarden van je upload en downstream van je modem daar kan Be rt wat meer over vertellen.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Kun je hier uit je modem je downstream en upstream waarden plaatsen met een screenshot en het onderste deel van de Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaardes-van-mijn-modem-29212

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
0 Kudos
KBX458
Oud Community-lid
Zelf had ik vanmorgen ook een belabberde internetsnelheid. Kabels nagelopen en modem herstart. Zonder resultaat.
Uiteindelijk bleek er weer eens een adapter zijn werk niet goed te doen. Door probleemoplosser laten corrigeren en voilà, weer volle bak.
0 Kudos