1
Vraag
2
Reageer en help mee
Mark49

Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Snelheid wifi is langzamer dan abonnement + trage verbinding

Hoi 

Kan iemand me helpen 

Ik heb een ziggo 750 mbit abbonement 

Heb het zwarte modem die haalt de snelheid ook op me ps5 

Alleen wifi is zo traag op tel max 210 mbit 

Op me laptop haal ik max 180 mbit 

Ook in de woonkamer ??? 

Ik had twee pods er tussen

die haalde het niet 

Heb sinds vandaag

de ehm mini zwarte modem zeg maar 

En weer max 210 en 180 mbit 

In de woonkamer en slaapkamers ??? 

12 Reacties 12
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33342Posts
  • 2398Oplossingen
  • 16875Likes

De snelheden van resp. 210 en 180 Mbps kunnen prima zijn, zeker met via Wi-Fi verbonden access points is snelheidsverlies te verwachten. In het dagelijks gebruik ga je geen verschil merken tussen ~200 Mbps en 750 Mbps. Ik vraag me af of je daadwerkelijk 'traagheid' ervaart, buiten dat de snelheid niet conform abonnement is. Je kunt testen met de SmartWifi pods 6 tijdelijk ontkoppeld en in de directe omgeving van de modemrouter.

Welk merk + type smartphone + laptop heb je?

Mark49
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi 

Heb van alles getest 

De modem zelf staat in de woonkamer 

Haal ik 751 bedraad en 309 draadloos 

In de slaapkamer en pc kamer 

Haal ik zonder extra accespoint 75 mbit 

Met accespoint draadloos 206 mbit 

Acces point werkt wel dus 

Maar snelheid is in de pc kamer echt traag teminste vind ik 

Laptop kan helaas alleen draadloos 

Die is echt traag met laden 

In woonkamer stuk sneller maar nog niet top 

Zijn deze snelheden echt de max via wifi 

Of zijn er andere mogenlijkheden dan een acces point 

Mark49
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33342Posts
  • 2398Oplossingen
  • 16875Likes

Het kan inderdaad het maximum zijn, maar daar is niets met zekerheid over te zeggen zonder te weten met welk merk + type apparaat je test. Door de access points via ethernet aan te sluiten, indien mogelijk, is wel een (significante) winst mogelijk.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1378Posts
  • 142Oplossingen
  • 677Likes

Hi @Mark49 we hebben helaas geen reactie meer van je gehad op de vraag van Tobias. Of ervaar je inmiddels geen problemen meer, dat kan natuurlijk ook! Kunnen wij via deze weg nog iets voor je betekenen dan horen we dat graag. 

Mark49
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi 

Heb van alles getest kabel getrokken 

Van modem na accespoint / wifi versterker blijft het zelfde 206 mbit 

Met of zonder kabel na versterker 

Laptop in woonkamer getest op vaste modem haal ik 309 mbit via wifi 

Slaapkamer 206 mbit en zo traag 

Ziggo gebeld uitgelegd ik echt niet meer weet wat ik nog moet veranderen .antwoord meneer maak u niet druk zijn prima wifi singnalen . alles ziet er goed uit .

dus tja zeg het maar ??? 

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1378Posts
  • 142Oplossingen
  • 677Likes

Ik zie de interactie inderdaad @Mark49 , je hebt gesproken met een van onze collega's van de wifi crew. Ik kan uit dit gesprek opmaken dat via de kabel de snelheid wel wordt behaald maar dat de snelheid van de wifi je tegenvalt. Zoals je de snelheden met de draadloze verbinding omschrijft zijn deze ook prima, maar jij had graag een snellere verbinding ervaren, met name op de slaapkamer. Van wat voor apparaat maak je daar gebruik, is dat iOS, Windows, Google chromecast of anders? Dus zoals Tobias al eerder vroeg; welk type / merk apparaat en maakt dit apparaat verbinding via de smart wifi pod? 

Mark49
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung tablet android 

Lenovo i7 laptop windows 11 

Samsung a53 .android 

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1378Posts
  • 142Oplossingen
  • 677Likes

Dankjewel @Mark49. Je kunt je modem eens opnieuw opstarten en zodra dat is gebeurd de verbinding nogmaals checken. Ervaar je dan nog dezelfde problemen als nu, dan bestaat er natuurlijk een mogelijkheid om een afspraak in te plannen met een Ziggo monteur

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 1378Posts
  • 142Oplossingen
  • 677Likes

Hey @Mark49 het is alweer een tijdje geleden dat we elkaar gesproken hebben hier! Ik ben benieuwd of je nog steeds problemen ervaart met je wifi of dat dit inmiddels niet meer speelt. Ik hoor graag van je! 

Mark49
Topicstarter
Level 1
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi 

Nee helaas niks is opgelost 

Andere medewerker

zegt wifi singnaal Prima is 

wil ik beter wifi moet ik eigen apparatuur kopen ??? 

Meer wou die niet voor me betekenen 

Ik ben zwaar teleurgesteld 

Vroeg nog trek anders een int kabel naar de slaapkamer daar een extra modem er op in plaats van wifi extender / pods 

Als u dat wilt moet u het zelf kopen 

Wij vinden wifi singnaal prima en vergeet niet wifi is een gratis optie van ons .ik bleef netjes maar kookte van binnen dus ik betaal een kapitaal per jaar aan jullie voor tv en int en jullie kunnen niks en moet zelf maar apparatuur aanschaffen 

Ja meneer dat zeg ik wifi is goed dus houd het van onze kant op 

U heeft nog mazzel want kpn is nog veel trager zegt u zelf en glasvezel sluiten ze niet aan bij u .trouwens onze kabel is 90 procent glasvezel 

Toen was ik wel klaar 

Zo brutaal echt niet normaal 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33342Posts
  • 2398Oplossingen
  • 16875Likes

Je gebruikt SmartWifi pods 6 waarmee 750 Mbps gemakkelijk haalbaar is met Wi-Fi 6, maar jouw smartphone ondersteunt t/m Wi-Fi 5, daardoor valt de maximaal haalbare snelheid lager uit. Hetzelfde kan ook gelden voor jouw laptop + tablet, maar hierbij heb je geen typenummer vermeld.

Sluit de SmartWifi pods indien mogelijk via ethernet aan op het modem, dit kan verbetering opleveren. Ook kun je juist zonder de SmartWifi pods testen, in de directe omgeving van het modem. Meerdere access points werken ook wel eens averechts.

Noemde de klantenservice letterlijk een 'extra modem'? Er is altijd maar één modem per klant en een modem kan niet via ethernet aangesloten worden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic