Vraag
Reacties
Oplossing
Nootje1961
Level 1

Snelheid te laag op Connectbox

We hebben 3 snelheden ik vind dat er veel te veel verschil in zit van 40 naar 200 naar 400 ergens tussen de 40 en 200 mag en moet een tussen snelheid zitten bv 100 en dat niet alleen we zitten ook met de maandelijkse kosten…

***Moderator: Check ook deze video, gemaakt door onze Community, over hoe je je internetsnelheid betrouwbaar kunt meten!***

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing
27 Reacties 27
friedel1234
Level 1
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Ik denk even hardop denken:
Dat lijkt op een ander 60 Mbps probleem met het TC 7210 modem wat op dit forum nu regelmatig gemeld is.

Maar dat kan Michael Ziggo hopelijk onderzoeken.:relaxed:
0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Hoi friedel1234,

Ben even je modem ingedoken, maar daar zie ik op het eerste oog niks geks. Wil je ook eens een speedtest via de wifi doen? Als dit niet via je pc kan, wil je er dan eens een starten via je telefoon? Ik ben dan voornamelijk benieuwd wat je uploadsnelheid doet via een ander Mac-adres doet.
Verder valt het me op dat je modem al ontzettend lang live staat. Wil je dus eerst eens een speedtest via de wifi doen, dan je modem eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen en daarna nogmaals een speedtest? Dan hebben we de resultaten ook wanneer je modem niet zo lang live staat.

Ik hoor graag van je, zodra je weer iets van je laat horen duik ik er weer voor je in.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Michael Ziggo Misschien dezelfde oorzaak als in dit topic met mogelijk dezelfde oplossing?
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/internet-snelheid-maar-60mbps-technicolor-modem-36562?postid=365144
0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Be rt wrote:
Michael Ziggo Misschien dezelfde oorzaak als in dit topic met mogelijk dezelfde oplossing?
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/internet-snelheid-maar-60mbps-technicolor-modem-36562?postid=365144

Daar lijkt het op het eerste oog niet op, maar voor de zekerheid opperde ik daarom ook een volledige reset van het modem. Dan hebben we dat in ieder geval uitgesloten.
friedel1234
Level 1
ik heb zonet mijn modem gereset en een nieuwe speedtest gedaan (zie bijlage)(
De speedtest (via wifi) op mijn samsung galaxy haalde nog geen 40 download
0 Kudos
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
Bedankt voor het delen van de resultaten! Daar worden we nog niet veel wijzer van. Wil je hier eens een foto plaatsen van je hoofdaansluiting tot aan het modem? Dat zijn ook nog zaken die we nog moeten uitsluiten.
0 Kudos
friedel1234
Level 1
Ik heb hier nog een nieuwe data kabel liggen (cat 5e utp 24 awg 4pairs)
deze ga ik verbinden tussen het modem en de pc.
daarna een nieuwe speedtest doen.
als je niets meer hoort van me dan is het opgelost en kan dit topic dicht.
bedankt allemaal voor jullie meedenken.
gr. Friedel1234
0 Kudos