1
Vraag
2
Reacties
eholleb

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Snelheid probleem TWG870 abonnement 25/250 max doorvoer 95/100Mb

De snelheid volgens het abonnement is 250Mb echter met geen mogelijkheid is dit boven de 100Mb te krijgen.

 

Setup  TWG870(bridge mode) + Ubiquiti USG + Unify Pro 5Ghz

Alles getest, draadloos en bedraad geen verschil (zoals verwacht) echter altijd max 100Mb.

Reset van modem, power aan /uit geen oplossing.

Hoe is dit mogelijk?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 645Oplossingen
  • 1723Likes

Dan gaan we dat proberen @eholleb ! Ik heb het nieuwe modem zojuist voor je besteld. Deze wordt zo snel mogelijk door ons warenhuis opgestuurd. 


Je krijgt van PostNL een Track & Trace code om het pakket te volgen. Zodra je het modem in huis hebt kun je deze aansluiten. Het is mogelijk dat het modem nog niet direct in bridge mode staat. Daarvoor kun je dan snel met mijn collega's via de chat contact over opnemen. Zij zetten het modem dan snel voor je om, zodat deze weer in bridge mode staat.

 

Laat je hier weten of het probleem met het nieuwe modem helemaal is opgelost? 🙂

Bekijk in context

8 Reacties 8
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes

Heb je IPS aanstaan in de USG?

Die vreet behoorlijk wat snelheid.

eholleb
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
RobertKoopman wrote:

Heb je IPS aanstaan in de USG?

Die vreet behoorlijk wat snelheid.

Klopt, die optie had ik al gezien, die limit tot 89MB/sec

De opties dus uitgezet om snelheid te meten.

Hetzelfde geldt overigens voor QOS settings…..

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5448Posts
  • 509Oplossingen
  • 1816Likes

Hi @eholleb 

Welkom op de Community. Dat is natuurlijk bij lange na niet de 250Mb die bij je abonnement hoort. Wat voor snelheid haal je als je de router loskoppelt, rechtstreeks op het modem?

eholleb
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Rikst Ziggo wrote:

Hi @eholleb 

Welkom op de Community. Dat is natuurlijk bij lange na niet de 250Mb die bij je abonnement hoort. Wat voor snelheid haal je als je de router loskoppelt, rechtstreeks op het modem?

Zelfde snelheid daar zit geen verschil is. 
getest met laptop direct verbonden aan modem. 
geen idee of de bridge mode nog van invloed is. 
wat ik daarnaast merk is dat het modem vaak de verbinding met de router verliest. In de usg kan ik dat netjes zien hoe lang deze in de lucht is. Veelal is dat niet meer dan 1 dag.

lijkt op een modem wat op zijn laatste benen loopt…...

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 9380Posts
  • 1103Oplossingen
  • 4217Likes

@eholleb, bedankt voor het testen! Normaal gesproken wijs ik niet snel naar het modem in deze situaties/deze problemen, maar je hebt inderdaad al wel een vrij oud model. Als je er voor open staat, wissel ik hem graag voor je om dat in ieder geval uit te sluiten.

eholleb
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Alex Ziggo wrote:

@eholleb, bedankt voor het testen! Normaal gesproken wijs ik niet snel naar het modem in deze situaties/deze problemen, maar je hebt inderdaad al wel een vrij oud model. Als je er voor open staat, wissel ik hem graag voor je om dat in ieder geval uit te sluiten.

Bedankt, enige oplossing is dan vervangen van het modem. Doe maar een andere dan. Kan deze wel weer in bridge modus geplaatst worden?

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 645Oplossingen
  • 1723Likes

Dan gaan we dat proberen @eholleb ! Ik heb het nieuwe modem zojuist voor je besteld. Deze wordt zo snel mogelijk door ons warenhuis opgestuurd. 


Je krijgt van PostNL een Track & Trace code om het pakket te volgen. Zodra je het modem in huis hebt kun je deze aansluiten. Het is mogelijk dat het modem nog niet direct in bridge mode staat. Daarvoor kun je dan snel met mijn collega's via de chat contact over opnemen. Zij zetten het modem dan snel voor je om, zodat deze weer in bridge mode staat.

 

Laat je hier weten of het probleem met het nieuwe modem helemaal is opgelost? 🙂

eholleb
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Marije Ziggo wrote:

Dan gaan we dat proberen @eholleb ! Ik heb het nieuwe modem zojuist voor je besteld. Deze wordt zo snel mogelijk door ons warenhuis opgestuurd. 


Je krijgt van PostNL een Track & Trace code om het pakket te volgen. Zodra je het modem in huis hebt kun je deze aansluiten. Het is mogelijk dat het modem nog niet direct in bridge mode staat. Daarvoor kun je dan snel met mijn collega's via de chat contact over opnemen. Zij zetten het modem dan snel voor je om, zodat deze weer in bridge mode staat.

 

Laat je hier weten of het probleem met het nieuwe modem helemaal is opgelost? 🙂

Gisteren nieuw modem ontvangen en heden avond geinstalleerd.

Nu is de snelheid 240/25Mb dat is ruim beter dan wat het was. Ik kon het modem zelf in bridge mode plaatsen, dus dat probleem is opgelost.

De thomson ligt op de schroothoop 🙂

Bedankt voor het afhandelen en de oplossing.

PS. Wel is opvallend dat de ping tijden wat zijn opgelopen (11 → 22msec), eens kijken of de gamer gaat protesteren…...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic