Hallo,
mijn internet Max verbinding (600/40) is na de snelheidsverhoging alleen langzamer geworden.
Haalde ik vroeger zo'n 280/35 (ook al niet fantastisch), naar de modem powercycle haal ik de afgelopen dag niet meer dan 210/30.
De aansluiting is een jaar oud - nieuwe AOP en splitter, Arris Connectbox.
Dit rapporteert het modem:
Kan hier ik hier nog iets aan doen of moet Ziggo met een monteur aan de slag?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Probleem opgelost!
Het blijkt dat de GbE interface van m’n firewall om een of andere reden de snelheid niet haalt...
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Een monteur is alleen kosteloos mocht het probleem/de storing veroorzaakt worden door het netwerk of apparatuur van Ziggo. Het is daarom voor je zelf wel van belang om zélf zoveel mogelijk uit te sluiten. Hiermee voorkom je namelijk onnodige kosten. Of je neemt het risico en vraag je om een monteur 🙂
Een trage internetverbinding is vaak zelf simpel op te lossen door de stappen te volgen op https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/doet-het-niet.
Verhoging betekent tot nu toe bij jou geen vooruitgang maar achteruitgang, dat is niet de goede ontwikkeling, @ruurdjan!
Met het stappenplan dat @Pineapple gedeeld heeft kun je vaak achterhalen waar de oorzaak van het probleem zitten en ontdekken hoe je het kunt oplossen. Heb je hier naar kunnen kijken? Wat ik nog mis in je uitleg, is hoe je de snelheid hebt gemeten. Is dat draadloos of bekabeld?
Probleem opgelost!
Het blijkt dat de GbE interface van m’n firewall om een of andere reden de snelheid niet haalt...
Ah, goed dat je dit hebt ontdekt!
En super dat het probleem is opgelost natuurlijk 🙂
Bedankt voor het laten weten hiervan.
Weer veel snel internetplezier en een fijn weekend!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.