Vraag
Reacties
Oplossing
HermanF
Level 3

Snelheid komt niet in de buurt van Giga

Dag, 

Sinds de overstap naar giganet heb ik 99% van de tijd snelheden die lager dan de helft zijn. Er zijn al meerdere monteurs geweest, binnen zijn diverse zaken vernieuwd. Zelf heb ik kabels vervangen voor cat.6 maar speedtest geeft op de bedrade pc (i7) een meting van 95 Mbps, de upload is wel netjes 51. Modem geeft geen foutmeldingen. Is er iemand die suggesties heeft zodat ik niet voor Jan Joker het duurste abbonnement heb? Oja, de smart tv heeft ook de mogelijkheid om een netwerksnelheid te meten, die kwam uit op 70....

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
HermanF
Level 3
Topicstarter

Ik moet mijn excuses maken.

Toen mijn tp-link mesh wi-fi kwam heb ik die (uiteraard) rechtstreeks op het modem aangesloten maar daarmee ging de pc waar ik de metingen op doe naar de switch.

Jullie voelen het aankomen: de switch is aan het eind van zijn leven. Rechtstreeks op het modem zit ik tussen de 750 en de 800 m b. 

Sorry voor de overlast.

Iets met storm en een glas water...

Bekijk in context

12 Reacties 12
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Zijn het kant en klare CAT6 kabels of heb je zelf de stekkers eraan geknepen?

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

0 Kudos
HermanF
Level 3
Topicstarter

Zijn kant en klare cat6 kabels.

16288625794513782381226432645764.jpg

16288626190852902679344583659753.jpg

0 Kudos
HermanF
Level 3
Topicstarter

Dit is echt het eerste punt binnen, er komt nergens een groene coax binnen (erg oud huisje).
Als die groene ergens is dan is het buiten zicht. Om uit te sluiten: niet in de meterkast, niet bij water of gasmeter (zitten op een andere plek)

0 Kudos
HermanF
Level 3
Topicstarter
 
0 Kudos
RoWi.
Level 20

Het probleem zal mogelijk in de netwerk kaart van de PC zitten is dat een Gigabit of Fast ethernet model?

Wat voor abonnement had je hiervoor en haalde je die snelheid wel?

In windows 10 ga naar Instellingen -Netwerk en Internet-Status klik op Adapteropties wijzigen dubbelklik op het netwerk met een Gigabit netwerk kaart hoor je daar 1Gbps te zien.

Het scherm wat ik bedoel ziet er zo uit.( Het kan anders die methode weet ik nu even niet)

20210813_161935.jpg

 

Wat meet je via een smartfoon?

 

0 Kudos
HermanF
Level 3
Topicstarter

16288650595094317684838940871775.jpg

16288651999282444879714268359968.jpg

 beide pc's GB kaart.

Hiervoor had ik internet Max.

Toen had ik meer snelheid dan nu. Maar niet stabiel het vloog alle kanten op.

Telefoon zal ik nu even doen.

0 Kudos
HermanF
Level 3
Topicstarter

IMG_20210813_164616.jpg

 die valt best mee eigenlijk.

0 Kudos
RoWi.
Level 20

Daarmee kunnen we bijna zeker vaststellen dat het niet aan de netwerk kaarten ligt.

 Er lijken nog wat pagina's te missen wat betreft de modemwaarden, of de AOP geschikt is laat ik aan anderen over. De oorzaak van het probleem dat je met het Max abonnement had zal nu ook mee kunnen spelen.

Ps via welke pagina doe je de test gebruik eventueel http://www.dslreports.com/speedtest

 

0 Kudos
MR_CHIP
Level 19

speedtest waar ik goede ervaring mee heb

https://www.nperf.com/en/

0 Kudos
HermanF
Level 3
Topicstarter

Ik moet mijn excuses maken.

Toen mijn tp-link mesh wi-fi kwam heb ik die (uiteraard) rechtstreeks op het modem aangesloten maar daarmee ging de pc waar ik de metingen op doe naar de switch.

Jullie voelen het aankomen: de switch is aan het eind van zijn leven. Rechtstreeks op het modem zit ik tussen de 750 en de 800 m b. 

Sorry voor de overlast.

Iets met storm en een glas water...

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@HermanF TOP 👍 dat je de oplossing hier hebt gedeeld, dat kan anderen ook weer op een idee brengen.

Veel internet succes gewenst verder.

Folkert
Community Testspecialist
Community Testspecialist

Hallo @HermanF,

Welkom op de Ziggo Community! Zo te lezen kreeg je van Bert excellente hulp door samen te zoeken naar een oplossing. Fijn om te lezen dat je de oorzaak hebt gevonden. Natuurlijk wel jammer dat je toe bent aan een nieuwe netwerk-switch.

 

Bedankt voor het delen van je oplossing.