Dag,
Sinds de overstap naar giganet heb ik 99% van de tijd snelheden die lager dan de helft zijn. Er zijn al meerdere monteurs geweest, binnen zijn diverse zaken vernieuwd. Zelf heb ik kabels vervangen voor cat.6 maar speedtest geeft op de bedrade pc (i7) een meting van 95 Mbps, de upload is wel netjes 51. Modem geeft geen foutmeldingen. Is er iemand die suggesties heeft zodat ik niet voor Jan Joker het duurste abbonnement heb? Oja, de smart tv heeft ook de mogelijkheid om een netwerksnelheid te meten, die kwam uit op 70....
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ik moet mijn excuses maken.
Toen mijn tp-link mesh wi-fi kwam heb ik die (uiteraard) rechtstreeks op het modem aangesloten maar daarmee ging de pc waar ik de metingen op doe naar de switch.
Jullie voelen het aankomen: de switch is aan het eind van zijn leven. Rechtstreeks op het modem zit ik tussen de 750 en de 800 m b.
Sorry voor de overlast.
Iets met storm en een glas water...
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zijn het kant en klare CAT6 kabels of heb je zelf de stekkers eraan geknepen?
Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?
Zijn kant en klare cat6 kabels.
Dit is echt het eerste punt binnen, er komt nergens een groene coax binnen (erg oud huisje).
Als die groene ergens is dan is het buiten zicht. Om uit te sluiten: niet in de meterkast, niet bij water of gasmeter (zitten op een andere plek)
Het probleem zal mogelijk in de netwerk kaart van de PC zitten is dat een Gigabit of Fast ethernet model?
Wat voor abonnement had je hiervoor en haalde je die snelheid wel?
In windows 10 ga naar Instellingen -Netwerk en Internet-Status klik op Adapteropties wijzigen dubbelklik op het netwerk met een Gigabit netwerk kaart hoor je daar 1Gbps te zien.
Het scherm wat ik bedoel ziet er zo uit.( Het kan anders die methode weet ik nu even niet)
Wat meet je via een smartfoon?
beide pc's GB kaart.
Hiervoor had ik internet Max.
Toen had ik meer snelheid dan nu. Maar niet stabiel het vloog alle kanten op.
Telefoon zal ik nu even doen.
die valt best mee eigenlijk.
Daarmee kunnen we bijna zeker vaststellen dat het niet aan de netwerk kaarten ligt.
Er lijken nog wat pagina's te missen wat betreft de modemwaarden, of de AOP geschikt is laat ik aan anderen over. De oorzaak van het probleem dat je met het Max abonnement had zal nu ook mee kunnen spelen.
Ps via welke pagina doe je de test gebruik eventueel http://www.dslreports.com/speedtest
speedtest waar ik goede ervaring mee heb
Ik moet mijn excuses maken.
Toen mijn tp-link mesh wi-fi kwam heb ik die (uiteraard) rechtstreeks op het modem aangesloten maar daarmee ging de pc waar ik de metingen op doe naar de switch.
Jullie voelen het aankomen: de switch is aan het eind van zijn leven. Rechtstreeks op het modem zit ik tussen de 750 en de 800 m b.
Sorry voor de overlast.
Iets met storm en een glas water...
@HermanF TOP 👍 dat je de oplossing hier hebt gedeeld, dat kan anderen ook weer op een idee brengen.
Veel internet succes gewenst verder.
Hallo @HermanF,
Welkom op de Ziggo Community! Zo te lezen kreeg je van Bert excellente hulp door samen te zoeken naar een oplossing. Fijn om te lezen dat je de oorzaak hebt gevonden. Natuurlijk wel jammer dat je toe bent aan een nieuwe netwerk-switch.
Bedankt voor het delen van je oplossing.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.