1
Vraag
2
Reacties
FAKNL

Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Snelheid is niet wat het zou moeten zijn.

Ik had internet 250 mb. Dit met kabel aangesloten via een Cisco box op mijn airport extreme. Al die jaren dat ik daarmee draaide had ik deze snelheid. Nu heb ik mijn abonnement verhoogd naar 500 MB. Op dezelfde manier aangesloten, maar met nieuw modem, vanaf modem ook weer met kabel naar de airport etreme. Ik haal nu wel de upload van 40 mb, maar de download komt niet hoger dan circa 370 mb en soms maar 280. Dat lijkt me iets weinig.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
FAKNL
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Een aanvulling voor mensen die hier eventueel ook tegen aan gaan lopen. Gisteren dacht ik dus even met de kabel te verbinden maar dat bleek de Wi-Fi te zijn. Via de Wi-Fi van de connectbox had ik dus de snelheden zoals boven voornoemd. Later de kabel aangesloten via een Netgear netwerkswitch. (omdat de kabel van netwerk te kort was. ). Maar; als ik dan de netwerkkaart erin deed, viel m'n verbinding weg. Kabel eruit hop daar was hij weer. Nu ben ik zelf bepaald geen expert op dit gebied. Dus; mijn vriend Ronald even gebeld en die heeft via Teamviewer de boel rechtgezet en in orde gemaakt. Nu verbind ik dus rechtstreeks (met kabel) zonder de airport extreme met de computer. De beloofde snelheid is nu wel 500/40. Uiteraard varierend. Voor simpel oud mens......is dit toch een hele toer.....hihihi. :grinning:

Bekijk in context

19 Reacties 19
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Welke speedtest heb je hiervoor gebruikt.

Aangeraden door de moderators wordt deze Speedtest

En Cisco is nog een ouder modem, heb je geen nieuwe toegestuurt gekregen tijdens de upgrade van je abonnement.

Aanbevolen wordt de Connect Box

Misschien kan je Contact met Ziggo Klantenservice opnemen om te vragen of ze je een nieuwe willen sturen. Of contact met Ziggo Chat dat gaat misschien iets sneller.
FAKNL
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Jah staat ook in de topic met nieuw modem (Connectbox) aageslsoten. Ik heb diverse speedtesten gedaan. Allemaal circa zelfde uitkomst.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Oke nieuwe modem moet de snelheid halen, heb je geprobeerd even nieuwe UTP kabel.

Hoe ziet de aansluiting eruit, waar Ziggo het Huis binnenkomt, kan je daar misschien foto van plaatsen en de Up en Downstream waardes van je modem en Netwerkhistory

Dan kan een Moderator en eventueel ervaren leden dit voor je bekijken en meer informatie erover geven.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Je moet eerst een keer rechtstreeks op het modem meten, en zonder extra apparatuur, bij vergelijkbare klachten bleek daar toch vaak een probleem te zijn.
FAKNL
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Contact gehad via de chat. Er komt een monteur.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Laat even weten wat de monteur ontdekt heeft, daar zijn we benieuwd naar, en ook weer een goede terugkoppeling voor Ziggo en andere gebruikers.
FAKNL
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Jah hoor. Ga ik doen.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
FAKNL wrote:
Ik had internet 250 mb. Dit met kabel aangesloten via een Cisco box op mijn airport extreme. Al die jaren dat ik daarmee draaide had ik deze snelheid. Nu heb ik mijn abonnement verhoogd naar 500 MB. Op dezelfde manier aangesloten, maar met nieuw modem, vanaf modem ook weer met kabel naar de airport etreme. Ik haal nu wel de upload van 40 mb, maar de download komt niet hoger dan circa 370 mb en soms maar 280. Dat lijkt me iets weinig.


Hoe meet u die 370 Mbps? Via Wifi in de 2.4 GHz band? Probeer het dan eens in de 5GHz band.

Ik lees hier dat de snelheid in de 2.4 GHz band max 450 Mbps is en dan is 370 Mbps op een zekere afstand nog niet zo gek.
FAKNL
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Ik zou niet weten hoe ik dat moet doen.....?
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Uw airport extreme kan zowel in de 2.4 als in de 5 GHz band uitzenden. Ik ken verder de aanport extreme niet, maar als u de beide netwerken een verschillend SSID geeft kunt u zien met welk netwerk uw apparaat verbonden is. Maak eens verbinding met het 5GHz netwerk en meet opnieuw.
FAKNL
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
@ jan F; Bedankt voor je reactie. Mijn kennis van dit gedeelte is ook zeer beperkt. De getallen en SSID zie ik nergens bij de airport extreme. Om niet meer (of iets anders ) kapot te maken ga ik er maar niet in rotzooien (waar dar komt het wat mijn persoonlijk betreft ) dan wel op neer. Tenslotte doet hij het, zijn het wat minder. 🙂
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
FAKNL Misschien dat u op een forum van Apple hulp kunt krijgen. Of misschien kan EnergieBoy u helpen, die is meer thuis in de Apple hardware dan ik. Wat de monteur betreft, zou u die wel laten komen? Ik heb het vermoeden dat alles werkt zoals het moet, alleen zou u in de 5GHz band wat meer snelheid kunnen krijgen. Het bereik is dan echter minder en het geldt dan misschien niet voor uw hele huis.
FAKNL
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Die 5GHZ zou automatisch aanstaan heb ik net gezien. Ik ga er dus verder niet aan rotzooien. Zondag heb ik nog contact met iemand die er meer verstand van heeft als ik.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Met welk apparaat meet u en kunt u dat laten verbinden met het 5GHz netwerk?
FAKNL
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Eén ding is zeker. De verbinding heeft de 500. Direct aangesloten op mijn desktop levert het dit op.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hi FAKNL
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Uiteraard altijd leuk om je abonnement te verhogen, als het dan ook maar werkt. Wat voor toestel gebruik je om dit te testen? Is dit een oude iPhone of juist de meest recente iPhone? Uiteraard werkt het met je desktop wel prima want die zit aan een kabeltje vast en dan heb je geen verlies (misschien een beetje), maar met Wifi kan er van alles aan de hand zijn. En natuurlijk werkte het met 250 altijd goed maar 500 is wel 2x zoveel en dan moet je toestel dit ook maar aankunnen.

Je kan bij de instellingen van je Airport Extreme, onder het kopje Draadloos je netwerk aanpassen. Daar staat ook Draadloze opties bij en daar zet je 5Ghz mee aan (die niet altijd standaard aan staan, naar mijn weten). Geef aub dit netwerk een andere naam, bv de naam van je 2,4Ghz maar dan met de 5 er achter of zo. Dan weet je zeker dat je toestel dat netwerk pakt en niet per ongelijk toch die 2,4. Als je het zo doet en je hebt de meest recente iPhone, dan werkt het als een trein (als de NS geen vertraging heeft) :).

Ik hoop in ieder geval dat die kennis je zondag verder kan helpen. Het is zo ie zo altijd lastig om dit op een afstand te bekijken. Er spelen ook nog wel een aantal factoren.

Bedankt voor het doorgeven Jan F.
FAKNL
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Bedankt voor de reactie EnergieBoy en janF. Zoals boven een screen met de snelheden die ik haalde toen ik de Airport er tussen uit gooide. Dit was met het wi-fi signaal van de Connectbox. Dat is allerzins prima dus.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Ik kan me niet voorstellen dat je met een Airport problemen hebt. Of die moet defect zijn? Maar hier haal ik hoge snelheden. Misschien moet ik zeggen dat ik mijn Connectbox in Bridge heb staan?!
FAKNL
Topicstarter
Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Een aanvulling voor mensen die hier eventueel ook tegen aan gaan lopen. Gisteren dacht ik dus even met de kabel te verbinden maar dat bleek de Wi-Fi te zijn. Via de Wi-Fi van de connectbox had ik dus de snelheden zoals boven voornoemd. Later de kabel aangesloten via een Netgear netwerkswitch. (omdat de kabel van netwerk te kort was. ). Maar; als ik dan de netwerkkaart erin deed, viel m'n verbinding weg. Kabel eruit hop daar was hij weer. Nu ben ik zelf bepaald geen expert op dit gebied. Dus; mijn vriend Ronald even gebeld en die heeft via Teamviewer de boel rechtgezet en in orde gemaakt. Nu verbind ik dus rechtstreeks (met kabel) zonder de airport extreme met de computer. De beloofde snelheid is nu wel 500/40. Uiteraard varierend. Voor simpel oud mens......is dit toch een hele toer.....hihihi. :grinning:
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic